• Emmsiii

    Bf oktober 2021

    Hej alla oktober mammor ??

    Jag var på mitt första kub ultraljud igår och jag är gravid i 13+5 idag med mitt första barn och jag kan inte vara mer tacksam än vad jag är just nu ???? känns som allt blev verkligt efter att ha sett bebis. Jag är beräknad den 23 oktober och undrar om det finns någon/några andra mammor här som vill dela tankar och upplevelser med mig?

  • Svar på tråden Bf oktober 2021
  • Emmsiii

    Vad kul!! Och stort grattis till graviditeten ????

    Är det första lr har du barn sen innan ? Vet du vad som väntar oss haha? ????

  • Smurfem

    BF 27/10 med en liten pojk <3 v 14, 13+3 idag.

    Fick ett missed abortion i november så är så glada att vi kommit såhär långt i denna graviditet. Här där jag bor får jag inget KUB så vi valde att betala för NIPT på en privat klinik, därav vi vet kön redan.

  • viljaa

    Hej och grattis :) jag har BF 31 okt! Vårt andra barn och vår andra Coronabebis:P kub såg bra ut, verkar vara en liten flicka i magen! :) hur mår du?

  • Emmsiii
    Smurfem skrev 2021-04-24 06:25:36 följande:

    BF 27/10 med en liten pojk <3 v 14, 13+3 idag.

    Fick ett missed abortion i november så är så glada att vi kommit såhär långt i denna graviditet. Här där jag bor får jag inget KUB så vi valde att betala för NIPT på en privat klinik, därav vi vet kön redan.


    Stort grattis ?? Jag beklagar ditt MA Jag hade själv ett i juli då var jag i v 13.

    Har varit extremt tacksam och orolig på samma gång den här gången men efter kub ultraljudet så kunde jag slappna av liiite iallafall rädslan finns ju alltid där samtidigt som man vill njuta av känslan att man faktist bör på sitt barn??
  • Emmsiii
    viljaa skrev 2021-04-24 06:44:40 följande:

    Hej och grattis :) jag har BF 31 okt! Vårt andra barn och vår andra Coronabebis:P kub såg bra ut, verkar vara en liten flicka i magen! :) hur mår du?


    Hej och tack och grattis till dig med ??

    Oj andra coronabebisen Hahaha ???? hur har det varit på förlossningen under Corona tiderna ? Ja är lite rädd för att föda för första gången under Corona ????

    Tack för frågan jag mår faktist mkt bättre än jag mått innan ???? allt har lugnat ner sig nu. Hur mår du själv ?
  • viljaa
    Emmsiii skrev 2021-04-27 11:11:41 följande:

    Hej och tack och grattis till dig med ??

    Oj andra coronabebisen Hahaha ???? hur har det varit på förlossningen under Corona tiderna ? Ja är lite rädd för att föda för första gången under Corona ????

    Tack för frågan jag mår faktist mkt bättre än jag mått innan ???? allt har lugnat ner sig nu. Hur mår du själv ?


    Jag hade faktiskt världens bästa förlossning förra gången trots att det var i starten på pandemin. Gick hur bra som helst. Pappan fick vara med på förlossningen men fick åka hem när vi åkte till BB. Men jag var inte ens kvar ett dygn på BB, ville bara hem och få vara familj på riktigt! Så oroa dig inte för mycket, det kan bli jättebra ändå :)

    Härligt! Jag mår jättebra. Märker knappt att jag är gravid haha. Men har börjat känna lite aktivitet I magen nu så börjar sakta men säkert sjunka in :)
  • jennix

    Jag är beräknad till 12/10 och vi väntar en pojke. Är väldigt tacksam, men samtidigt väldigt nervös. Vi har gjort NIPT som inte visade på något avvikande. Har rul i mitten av maj och är nervös att något ska upptäckas där eller att graviditeten stannat av, men det är väl självklart att en viss oro alltid kommer finnas. Roligt med fler oktoberbebisar :)

  • Kroonkan

    Hej alla. Grattis till er. Jag går in i vecka 18.är beräknad 14 okt. Har gjort KUB med bästa resultat. Jag är 30 år och detta blir första barnet. Varit gravid en gång innan 2018 men slutade tyvärr i missfall. Så jag och min man är jätte glada och förväntansfulla. Har RUL 24 maj och får då veta kön. Spännande. Någon annan som är i samma vecka? Vad har du/ni för symtom? Jag mår kanon bra. Förutom svårt att sova, halsbränna ibland på kvällen, sen pendlande humör.

Svar på tråden Bf oktober 2021