• lillainna

    Kön på rul

    Hej!

    Är det någon som varit med om att få höra kön på rul men sen att de inte stämt när barnet fötts?

    Kvinnan som gjorde mitt rul tidigare i veckan sa att hon tror att de är en pojke, undrat bara om de sker att de inte alltid stämmer eller om rul är så pass tillförlitligt att de stämmer :)

  • Svar på tråden Kön på rul
  • syntharen

    Det händer ju (iaf om man läser här på FL) men det är sån minimal andel av alla som får veta könet att det nog kan räknas som osannolikt. Om BM säger att det är en pojke så är det helt säkert det skulle jag tro. Jag har tre barn och det gick inte att ta fel på vilket kön dom hade på rul. Det syntes tydligt, tom på flickan.

  • Hoppas2022

    När jag gjorde rul med min andra då frågade jag hur ofta det stämmer. Hon sa att de har rätt till 90% av fallen. Men det beror nog på hur bra teknik man har och hur duktig och erfaren personen är som genomför det.

  • lillainna
    Hoppas2022 skrev 2021-04-24 07:29:29 följande:

    När jag gjorde rul med min andra då frågade jag hur ofta det stämmer. Hon sa att de har rätt till 90% av fallen. Men det beror nog på hur bra teknik man har och hur duktig och erfaren personen är som genomför det.


    Okej! :) då är de ganska tillförlitligt då :)
Svar på tråden Kön på rul