• Anonym (Håris)

Hårig bikinilinje

Ja, efter att 30-strecket passerades och efter graviditet har bikinilinjen letat sig ännu längre ut mot låret... har alltid haft detta problemet men rakat och suttit i vissa ställningar för att dölja. Nu känns det omöjligt. Vad gör man? Vill inte visa könshår på stranden. Har smått letat efter snygga vida bikinitrosor utan framgång. Andra alternativet är väl IPL? men det är ju redan maj snart, hinner ju bara en behandling? Märks det? Åh, blir så ledsen.

Fler som delar mitt problem? Hur gör ni?

• Svar på tråden Hårig bikinilinje
  • Anonym (50-åriga damen)

Jag rakar mig var annan dag och då rakar jag allt, tycker du det är jobbigt att raka kan du ju vaxa på salong behövs ju inte så många gånger för att klara sommaren. 
    Lycka till!

• Anonym (Håris)
    Anonym (50-åriga damen) skrev 2021-04-24 13:20:06 följande:

Jag rakar mig var annan dag och då rakar jag allt, tycker du det är jobbigt att raka kan du ju vaxa på salong behövs ju inte så många gånger för att klara sommaren. 

Lycka till!

Men jag får aldrig till rakningen längre, antar att huden blivit känslig. Blir fult, syns att det har varit hår där. Usch. Vaxa tål inte min hud, blir illröd och får typ blåmärken.

Tack för svaret! Får testa nya raktekniker och sen kolla IPL till hösten.
  • Anonym (Kia)
    Anonym (Håris) skrev 2021-04-24 13:33:53 följande:

Men jag får aldrig till rakningen längre, antar att huden blivit känslig. Blir fult, syns att det har varit hår där. Usch. Vaxa tål inte min hud, blir illröd och får typ blåmärken.

Använda rfsu:s rakgel och aftershave kanske, extra snäll mot huden. Annars använder jag numera boardshorts el badshorts när jag är på stranden med barnen och inte orkar hålla på att bry mig om hur jag ser ut. Har hittat många snygga, moderna. T ex röhnisch.
  • Anonym (50-åriga damen)
    Anonym (Håris) skrev 2021-04-24 13:33:53 följande:

Vad använder du för hyvel? Jag tycker Gilettes hyvlar för män är överlägset bäst, absolut inte engångshyvlar.
  • Anonym (Vivi)

Vaxa på salong. Skön ompyssling och du vinner garanterat matchen mot fula oönskade hår.

Värt varenda krona och all tid du sätter av till det

• Anonym
    Anonym (Vivi) skrev 2021-04-24 16:10:36 följande:

Vaxa på salong. Skön ompyssling och du vinner garanterat matchen mot fula oönskade hår.

Värt varenda krona och all tid du sätter av till det

Skön ompyssling?
    Snarare groteskt.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym skrev 2021-04-24 16:26:00 följande:

Skön ompyssling?

Snarare groteskt.

Tippar att du aldrig provat. Vet du vad du talar om?
  • Anonym
    Anonym (Vivi) skrev 2021-04-24 16:49:04 följande:
    Tippar att du aldrig provat. Vet du vad du talar om?
    Att vika upp hela mufferiet för vaxning?
    Nej.

Kommer aldrig att ske. Hår är naturligt. Att flasha fittan för någon mänsklig gräsklippare är det inte.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym skrev 2021-04-24 17:44:08 följande:

Att vika upp hela mufferiet för vaxning?

Nej.

Kommer aldrig att ske. Hår är naturligt. Att flasha fittan för någon mänsklig gräsklippare är det inte.

Det som är normalt för spindeln är kaos för flugan
  • Anonym
    Anonym (Vivi) skrev 2021-04-24 17:49:43 följande:
    Det som är normalt för spindeln är kaos för flugan
    Jojo.
    Flasha på du.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym skrev 2021-04-24 17:55:59 följande:

Jojo.

Flasha på du.

Vi gillar olika. Inte svårare än så.
  • Anonym
    Anonym (Vivi) skrev 2021-04-24 18:02:02 följande:
    Vi gillar olika. Inte svårare än så.
    What´s normal is normal, what´s not is not.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym skrev 2021-04-24 18:04:54 följande:

What´s normal is normal, what´s not is not.

Bra att du har hittat din grej. Håll dig till det du.
  • MallaL

Finns ju massor av snygga bikinis med hotpants, vad är problemet?

• Fliselisan

Använd bikinitrosor av mer hipstermodell som täcker ljumskarna.

När du rakar så använd rakgele och se till att ha en bra hyvel, typ Gilette Venus. Engångshyvlar är oftast jättedåliga. Och raka bara bikinilinjen och kanske armhåla med hyveln. Ta en annan till benen.

• Anonym (Hemma ipl)

Jag har en Philips lumea Ipl för hemmabruk, kan absolut rekommendera att skaffa en sådan. Har gått på salong också men hemmalasern har faktiskt fungerat bättre. Börja en gång i veckan och sedan kan du ta glesare och glesare.

• Anonym (Mimmi)
    Fliselisan skrev 2021-04-24 22:51:59 följande:

Använd bikinitrosor av mer hipstermodell som täcker ljumskarna.

När du rakar så använd rakgele och se till att ha en bra hyvel, typ Gilette Venus. Engångshyvlar är oftast jättedåliga. Och raka bara bikinilinjen och kanske armhåla med hyveln. Ta en annan till benen.

Till benen använder jag epilator, det är i särklass det bästa sättet anser jag.
    Används dock enbart till benen.
  • Anonym (L)

Jag använder en badkjol/bikinikjol när huden inte orkar.

Svar på tråden Hårig bikinilinje