• RenLuft

    Har bara ätit en enda måltid på hela dagen + varit på gymmet

    Jag körde enbart biceps på gymmet och körde väl normalt hårt. Inte så att jag blev utmattad direkt, men i alla fall så pass att jag kände mig något trött i armarna/bicepsmusklerna.

    I alla fall så har jag haft mättnad känsla hela dagen. Från morgon till eftermiddagen, då jag valde att äta en måltid innan jag drog till gymmet och tränade.

    Efter träningen har jag inte ätit någonting, trots att man kanske rekommenderar att äta meddetsamma efter en träningspass. Jag har å andra sidan inte tränat särskilt hårt som sagt.

    Druckit kaffe efter gymmet och inget mer än så. Jag har varit hemma största delen av dagen.

    Jag är inte tjock, men är oerhört intresserad av att få bort fettet från magen som täcker över musklerna. Det är en normalfett, inget fett som är för mycket. Det är den typiska vanliga fett på magen som alla män/människor har, som gör att rutorna på magmusklerna täcks. Inget ohälsosamt. Men jag är ändå intresserad för att få bort den, så att musklerna syns.

    Har min träning/dag varit onyttig?

    Jag känner mig inte energilös, snarare tvärtom, så känner jag att jag är väldigt pigg.

    Jag vet ju att kroppen väljer att ''äta'' fett från kroppen om kroppen inte få näring på annat sätt.

    Men har dagen ändå räknats som ohälsosamt? Periodisk fasta sägs ju vara nyttig. Men har denna fasta varit nyttig eller onyttig?

    Jag vill få bort fett, inte få bort muskler. Samtidigt har jag inte särskilt mycket med muskler på kroppen som jag kan skryta med i alla fall. Koneturer syns nog ändå på armarna. Men det beror nog mest på att fett inte existerar så mycket på min kropp, snarare än att det är muskler från gymmet, skulle jag tippa på.

    Jag väger 58 kg och är 1.61 cm.

  • Svar på tråden Har bara ätit en enda måltid på hela dagen + varit på gymmet
  • Eisregen

    Du kan lita på vad din kropp vill ha till stor del om du tränar regelbundet och inte äter socker som ställer till det med hungersignalerna.

    Om du efter att ha tränat en vecka, ätit när du är hungrig och sovit ordentligt kan lyfta tyngre vikter nästa vecka äter du tillräckligt. Om du blir svagare behöver du äta mer.

Svar på tråden Har bara ätit en enda måltid på hela dagen + varit på gymmet