hejhejkola skrev 2021-07-12 11:13:32 följande:
Ja precis, det är lite så jag tänker. Om det skiter sig på KUB känns det nog bättre att de vet än att man berättar om graviditeten när den redan är över? får se om sambon är ombord med att berätta idag! Vi har tidigare kommit överens om att vänta till efter KUB
superbloom skrev 2021-07-12 12:56:38 följande:
Vi berättade efter KUB av samma anledningar som du berättar ovan. Det blev en liten turné, men det var mysigt det också. :) Samtidigt tänker jag, som en del säkert redan nämnt, att om det inte går som man hoppats på KUB, så kanske man vill ha det stödet från sin familj också.
NatMar005 skrev 2021-07-12 12:08:09 följande:
Håller tummarna för oss bägge! <3
Vi har berättat för de som står oss nära. Vi tänker som så att skulle vi tvingas avbryta graviditeten såhär sent så vill vi inte behöva hålla det hemligt heller om vi inte vill. Som min sambo säger, och han hatar (!!) Att prata; skulle det vara så att det inte går vägen så måste vi våga prata om det också. Och visa världen hur den faktiskt ser ut och sluta försköna allt och undanhålla det jobbiga. Han har rätt tror jag.
Vi har inte berättat för våra familjer, endast några nära vänner vet. Jag ville vänta till efter kub av den orsaken, och nu gick ju inte kub så bra. Så med facit i hand känns det som vi gjorde rätt. Men - det är ju så klart min/vår uppfattning och alla ska absolut göra som de känner bäst. Det finns inget rätt och fel, bäst eller mindre bra sätt att göra det.
Vi har i dag varit på läkarsamtal och fått fostervattensprov inbokat om två veckor. Jag har då passerat vecka 15. Efter cirka en arbetsvecka får vi 100 procentigt svar på trisomi 13, 18 och 21. Efter cirka två veckor får vi även svar på fler tester som görs på samma fostervatten. Det är andra kromosomavvikelser, dna osv. Skulle det visa på sådant som gör att vi behöver avbryta graviditeten kommer vi då berätta det för familjerna, att det blev en graviditet till slut men att den tyvärr fick avslutas.
Hr inget problem att prata om det då, men jag fixar inte att alla vet innan att det kanske visar på dåliga svar, att alla ska titta på mig med bekymrade blickar och fundera, dalta med mig osv. Blir GALEN av sånt!!! :)