BF Januari 2022 ????
Har också varit på Kub nu och allt såg bra ut! Vilken lättnad! Fanns det någon facebookgrupp man kunde gå med i? :)
Jag vill också gå med i Facebook gruppen om de som administrerar den är kvar här :D
Har också varit på Kub nu och allt såg bra ut! Vilken lättnad! Fanns det någon facebookgrupp man kunde gå med i? :)
Går att skriva till mig också för inbjudan till FB gruppen, vi är i skrivande stund 47 medlemmar :) har skrivit till några av er tidigare som önskat inbjudan men inget svar, så kika i meddelanden om ni missat :D här klev jag in i v.18 idag och läääängtar till RUL!!
Hej på er! Är ni liksom jag inne i en väldigt lugn, MÄRKLIGT lugn fas just nu? Går in i v. 16 imorgon. Känner mig mindre gravid än någonsin, har lite molvärk då och då och ibland halsbränna. Trött. Men det är allt. Har fått tid till RUL i slutet av augusti så det längtar jag till :)
Tänkte kolla med er?. Tror ni man kan känna rörelser redan? Tycker jag känner som ?sparkar? (?) /fladder under naveln ibland men tänker att det är tarmrörelser. Har dock inte känt så tidigare i graviditeten, om det skulle vara tarmarna alltså? hade ju varit så mysigt om det verkligen är bebis jag känner!
Hej,
Fler som försökt bli inbjuda till Facebook gruppen som inte blivit de ännu? :/
Hej alla! Det har varit tyst från mig i väntan på svaret på fostervattensprovet som gjordes för en och en halv vecka sedan.
I dag ringde läkaren och sa direkt: ?Det ser bra ut.? Så trots att nackspalten var 3,8 så visade varken korta/enkla analysen eller den längre/djupgående på några avvikelser. Fattar så klart att det ändå kan förekomma - men det kan det ju på alla barn. På rul om två veckor kommer de kolla bebisen hjärta lite extra noga, men inget tyder på något avvikande nu.
Hurra! ÄNTLIGEN känner jag att jag kan slappna av så här 17 veckor in i graviditeten.
Och just det, blir också gärna inbjuden till Facebook-gruppen nu :)
Jag har först i början av september, så evigheter kvar ????
Hej gänget!
Jag är inne i vecka 19 nu och har rul i slutet av nästa vecka. Under veckan som gått har jag känt som en slags ?ihålig känsla? i magen, som ett sug eller vakuum. Någon som känner igen känslan? Då jag aldrig varit gravid förut har jag inget att relatera till utan försöker tänk att det är normalt :) Något växer ju där inne så att det stretar, drar och moler är inte så konstigt :) Har också haft lite magknipskänsla på höger sida i några dagar men tror det har med att göra att jag börjat äta järn (Niferex) så mitt hb-värde var mycket lågt.
Om jag ligger på rygg i sängen är magen också stenhård på höger sida, ovanför höftkammen mot naveln, men på vänster sida är den mjuk som vanligt. Kan det vara att moderkakan sitter på höger sida av livmodern tro? Ska bli spännande att se på på rul nästa vecka om det är så (om jag kommer ihåg att fråga vill säga!)
I övrigt blir jag andfådd för minsta lilla ansträngning och är också helt s-j-u-k-t kissnödig sedan ett par veckor. Kan kissa lite, sen går det en timme och jag blir verkligen superkissnödig, som att jag inte kissat på en halv dag. Tror att det ska komma en fors när jag då går på toa, men så kommer det typ två matskedar :D
Ja bröstvårtorna lever sitt eget liv, haha! Vissa dagar som vanligt, andra superömma och svullna.
Jag håller på med hästar och hoppas kunna rida till slutet av september, men någon styrketräning utöver att greja i trädgården har det inte blivit. Ska dra igång med lite styrka hemma nu under hösten ändå tänker jag! Vill verkligen hålla igång så länge som det är möjligt för återhämtningens skulle efter förlossningen.
När jag ligger på rygg i sängen på kvällen kan jag ibland, några kvällar, känna som ett snabbt fladder i nedre delen av magen. Det kan inte vara tarmrörelser utan måste ju vara de första tecknen från bebisen?! Så märkligt men härligt!!!
Är det någon aktivitet i den där dolda Facebook-gruppen? För visst är du med i den? Jag har inte lyckats komma i kontakt med någon admin för inbjudan än :(
Då får vi starta en egen grupp :D
Även för mig var det dags för rul i dag. Till min lättnat - efter allt som varit med fostervattensprov - så såg allt perfekt ut. Alla mått och organ såg ut precis som de ska. Så skönt!
Min mage har varit otroligt spänd så fort jag är uppe och går den senaste veckan, men inte när jag ligger ner/vilar. det var inget att oroa sig för fick jag veta. Så länge det försvinner vid vila är det ok. Hela min livmoder och bebisen ligger mer till höger än i mitten av magen sa hon, så det förklarar varför jag känt som en hård utbuktning på höger sida :) Moderkakan satt i ovan- och framkant.
Vi har valt att inte ta reda på kön och jag kunde själv inte ?se? något under ultraljudet så det blir verkligen en överraskning i januari :)
Jag hade RUL igår!
Allt de kunde se såg bra ut, men hon låg fast med huvudet i bäckenet så hur vi än buffade och hoppade och gymnastiserade ville hon inte flytta på sig haha. Så måste tillbaka för ett sista mått som de inte kunde ta. Men det kändes som ett allt var i sin ordning och det var så mysigt att få säga hej till den lilla!
Vi är ju nyfikna på vad det är så klart, men SÅ spännande att inte veta heller :)
Nu ska jag börja spana barnvagn mm. Har inte köpt något alls än, inte ens någon liten body! Har ni andra köpt något?
Kul! En vän till mig har en Bugaboo Fix som de är väldigt nöjda med. Den kändes stabil när jag provkörde. Jag är ganska lång så vill inte att bebis/barn ska ligga/hamna för långt ned mot marken, det blir så mycket böj i ryggen då. Foxen var också oerhört smidig/kompakt att lägga in i bil.
Vi bor i klassiskt villaområde i en medelstor stad. Kommer gå både på asfalt och typ elljusspår. Gött med skumfyllda, punkteringsfria hjul då!
Såg att Lindex har -20% på barn- och babykläder, inklusive rean i dag så kanske får bli något litet premiärinköp på vägen hem från jobbet :)
Hej!
Skriv till mig om ni vill bli inbjudna till Facebook-gruppen :) (det har pågått en diskussion om att överskrida den tidigare bestämda 50 personer-gränsen men ingen har motsatt sig att vi bjuder in fler så gör vi det nu!)