• Hyllemor

    Jag älskar att vara förälder!

    Jag älskar verkligen att vara förälder! Nu är mitt barn snart 7 år och det blir bara roligare och roligare för varje år som går. Jag kan knappt minnas hur mitt liv var innan jag blev förälder och det är en märklig känsla, detta trots att vi vuxna ger varandra egentid när vi behöver. Visst finns det perioder som har varit extra tuffa som förälder eller tillfällen där man har varit helt slut genom åren, men över lag är det så galet fantastiskt.

    Jag och min man kan ibland sitta och titta på varandra med strålande leenden kring någonting litet som vår son säger eller gör och ändå är det ändå oftast de där yttepyttesmå stegen i utvecklingen som gör att man nästan avlider av stolthet. 


    Nu är vår son inne i en helt ny fas: han är en helt underbar att bara sitta ned och prata med; han hittar lösningar på problem och kan diskutera i princip allt som man kan prata med en vuxen om, ifall man lägger det på rätt nivå.

    Förra helgen bad han om att få lov att gå till lekplatsen själv och sedan direkt tillbaka. Vi satt som på nålar, trots 2 minuters gångväg och ingen trafik alls, men vi kan ju inte se bakom buskarna. Vår sons lycka när han sprang dit och tillbaka och faktiskt vågade, var helt fantastisk.Samtidigt blev han plötsligt nästan "bebis" och skräckslagen när han skulle tappa sin första tand men när den väl var ute så uppstod en känsla av kollektiv lättnad i hela vår lilla familj. 


    Det är så himla coolt att se en människa växa upp och samtidigt utmana och vägleda den här individen genom livet! Jag älskar att vara förälder! Det är så coolt att se likheter och skillnader gentemot sig själv och se en helt egen liten individ växa upp!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-04-24 23:19
    Vad tycker ni är underbart med att vara förälder?
  • Svar på tråden Jag älskar att vara förälder!
  • Hyllemor
    Eisregen skrev 2021-04-24 23:08:44 följande:

    Grattis! Härligt att höra!


    Ja, det är verkligen häftigt! Jag hoppas att fler personer här på FL känner just den här känslan som vi gör. Att vara förälder är något av det mest fantastiska som finns i världen!
  • Anonym (Mora)

    Ja, det är fantastiskt!

    Just det där med att sitta tillsammans och förundras över hur klokt, finurligt och kreativt ens barn är känner jag igen. Vi är väldigt överens om att just vi fått ovanligt fantastiska barn.

    Sen har de gjort mig gråhårig också men det är ju glömt när de utvecklas och lär sig nya saker. Det ena barnet har börjat se andras behov och delar med sig. Den andra har precis börjat odla en betydligt längre stubin och kan plötsligt hantera motgångar mycket bättre. Det är underbart att se!

Svar på tråden Jag älskar att vara förälder!