• Metalbrutta

    Hatar svärfar

    Någon mer än jag som hata Elin svärfar mer än pesten???! De hände saker inom familjen som ledde till att vi satte oss ner och prata, sambon och jag plus hans föräldrar och de sluta med att hans pappa hackade endast på mig och jag såg i hans blick hur arg och hur mycket han hatar mig. Jag frågade till o med, är du arg på mig? Men han skaka sådär falskt på huvudet och jag känner efteråt nu att jag vill inte sätta min fot där mer. Är gravid så de gör saken ännu värre med att mina hormoner gör att jag tar åt mig mer än vanligt. Min sambo vill att vi ska kunna umgås med dom som vanligt men jag kan inte se hans pappa, de går inte. Och skippar jag att komma kommer de bli prat om de... hjälp mig

  • Svar på tråden Hatar svärfar
  • Metalbrutta
    Anonym (Jag) skrev 2021-04-25 08:41:31 följande:

    Hata är ett väldigt starkt ord. Vad har han gjort som får dig att känna så?


    Japp men han har varit orättvis mot mig i flera år och alltid hackat på mig, dock Inge mer än så men nu när vi drog upp ett problem som vi har med dom blev helt plötsligt jag problemet. Och han gjorde allt för att få mig att känna mig skyldig.
  • Metalbrutta
    Anonym (Elak) skrev 2021-04-25 08:49:53 följande:

    Vad är det som gör att du hatar din svärfar? Är det något han gjort, hur han bemöter dig, är han verbalt elak?

    Min svärfar är verbalt elak mot sina barn och deras respektive (inte mot mig och min man dock för han säger ifrån så han vågar nog inte).

    Tyckte hans föräldrar ni var helt oresonliga och ni dem vid ert samtal? Om ni tänker olika och ser saker helt olika är det svårt att kommunicera och hitta lösningar. Det beror lite på vad sakerna gäller hur ni borde agera eller vad ni kan försöka göra.

    Det är inte alltid lätt med relationer man bli påtvingad. Ibland finns det inga lösningar men ofta kan man mötas halvvägs och få umgänget att fungera de gånger man träffas.


    Skönt att din man kan ryta ifrån för de har min sambo svårt med, sjukt konflikträdd och de är nog en bidragande orsak av hans översittarpappa.. för han försökte göra allt för att ge sambon dåligt samvete men då röt jag ifrån men då ilskna han till ännu mer och satt sen och såg så stolt ut...
  • Metalbrutta
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-04-25 09:04:53 följande:

    Sluta hata, sluta vara sur. Varför ska du slösa energi på en som han?? Sluta umgås bara, problemet löst.


    Kommer jag göra också, men detta var nått som hände igår så de är fortfarande något som jag är arg över
Svar på tråden Hatar svärfar