Inlägg från: Sopkvasten |Visa alla inlägg
  • Sopkvasten

Brun blödning vecka 5+1

Jag har haft bruna flytningar i början alla gånger jag varit gravid. Förra månaden fick jag mf och då var flytningarna mer rikliga och mycket mer mörka. Nu är jag gravid igen (4+0 idag) och de är ljusare och sparsamma (som en femkrona vid dagens slut). Nu skrev jag detaljrikt men det kanske är till någon hjälp.

Jag har hört talas om alla varianter under åren. Så man kan ju inte veta någonting tyvärr :( Har du tagit något mer test så du ser om hcg stiger?

• Sopkvasten
    Litenblomma88 skrev 2021-04-25 12:58:21 följande:
    Tack för ditt svar! Igår fick jag 3+ på clearblue veckoindikator (stämmer enligt beräkningarna) men tänkte faktiskt ta ett "vanligt" test o se hur det ser ut.. Tror du är onödigt?.. Gaaahh är så nervös..
    Det låter ju jättebra! Förmodligen så är det ju ingen fara, eftersom blödningar i tidig graviditet är relativt vanligt. Har du fått 3+ så är ju hcq så maxat som det kan bli också. Skulle du ta en sticka nu tex skulle det ju vara jättestarkt. 

Jag har bokat privat vul i 6+3 av just den här anledningen. Om 17 dagar för mig. Eftersom jag alltid har de här flytningarna. Man vill ju bara se ett hjärta slå och veta att allt är ok :) 
  • Sopkvasten
    Litenblomma88 skrev 2021-05-01 08:27:33 följande:

Under gårdagen så kom det massvis med blod när jag kissade, stora klumpar med blod och jag var övertygad om att det var missfall, fick komma in akut till gyn där det fortfarande blödde MASSIVA klumpar men när läkaren gjorde vul så har foster utvecklat sig som det ska, mätte exakt 5+6 och hon kunde ana ett litet hjärtflimmer. Ska tillbaka om en vecka för ultraljud igen och hoppas på att allt ser bra ut då också! Tack snälla för frågan ??

Men wow! Vad härligt att höra! <3 Tänk vad knäppt att man kan blöda så fast allt tycks vara bra. Jag har som sagt blött lite varje gång jag varit gravid. En vän till mig blödde i flera veckor och fick ha binda pga den stora mängden. Som en vanlig mens. Och den pojken är 13 idag. Ska fortsätta hålla tummarna för dig, men det låter ju som att detta kommer gå bra! :D
Svar på tråden Brun blödning vecka 5+1