Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Jag ställde in bröllopet

mari123 skrev 2021-04-27 08:23:52 följande:
    Jodå, MEN jag fattar inte att man ställer in sitt drömbröllop då man T OM bokat en resa för att fira ettårig bröllopsdag  för att ens blivande man har en idiotisk kompis. Men alla är vi olika.
    Det handlar inte om att ex. bekant är en idiot. Det handlar om att ex. sätter idioten till bekant högre än att han sätter TS, kvinnan han ska leva med. Hur hade du reagerat om din partner prioriterade en ytligt bekant före dig? Inte en gång utan flera gånger? För detta är inte en vän, utan en ytligt bekant som han träffar ibland på sina uppdrag. De umgås inte, de är inte nära vänner alls.

• Virriga Vera
    mari123 skrev 2021-04-27 08:25:25 följande:
    Man vet aldrig om man hittar "bättre"! Finns ingen sådan regel här i världen utan det kan vara bra att hålla i det man har ibland också. Inte kräva att allt ska vara perfekt.
    Nä, man vet inte om hittar bättre. Men jag hade ärligt hellre varit ensam än levt med en man som gång på gång sårade mig genom att inte bry sig om mina känslor, inte har stake nog att säga ifrån när en bekant mobbar hans partner. Vi kvinnor är värda så mycket mer än att "nöja" oss.
  • Virriga Vera

Även om ditt ex inte förstår hur sårad du är, så ska han inte förminska dina känslor. Bara för att han tydligen tycker att det är överspelat så är det dina känslor han ska ta hänsyn till, inte en bekants.

Svar på tråden Jag ställde in bröllopet