Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Jag ställde in bröllopet

Förstår att det är en människa som du inte vill ha i ditt liv. Men kan nog ändå tycka att det är lite väl drastiskt att göra slut med din man för att han förslår att han får bjuda in människan. Din man verkar ju ha lämnat händelserna bakom sig även om du så klart inte har men accepterade inte din man att du absolut inte vill ha den människan på ditt bröllop eller i ditt liv och sedan kunde lämna det och gå vidare utan att behöva ställa in bröllop och göra slut?

• Anonym (123)
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-25 21:54:41 följande:

Varför är det viktigt att en person som betett sig illa mot ens partner och önskar det ska ta slut blir bjuden till just bröllopet?

Jag kan inte komma på en anledning till att man alls vill umgås mer med en person, än mindre varför man skulle bjuda denne att fira den förening personen så tydligt spottar på.

Men jag har inte skrivit att han skulle bli bjuden?? Finns ingen anledning till det. Men jag tycler det är väl drastiskt att ställa in bröllopet för att mannen föreslagit det, det räcker väl att man säger att det är ingen människa man vill ha i sitt liv än mindre på sitt bröllop pch sedan gå vidare.
  • Anonym (123)
    Fiona M skrev 2021-04-25 21:55:23 följande:

Vilken anledning finns att bjuda den så kallade vännen?

Läs en gång till.. jag har aldrig sagt att han skulle bli bjuden eller öht vara en del av hennes liv..
  • Anonym (123)
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-25 22:18:09 följande:

Nej, men du verkar förstå att mannen vill ha honom i sitt liv och bjuda honom, så kanske du kan förklara hur resonemanget kan ha gått i mannens huvud?

(Detta är alltså en bekant som mannen känt i 3 år och inte umgåtts nära med...)

Han hade jäkligt otur när han tänkte. Förmodligen har han insett det också..
  • Anonym (123)
    cosinus skrev 2021-04-25 22:25:32 följande:

Ja ingen lär ju bli gladare än den sk vännen efter det beslutet.

Jag hade nog nöjt mig med att tala om för den blivande maken att han nu hade rejält otur när han tänkte. Göra fullkomligt klart att vännen inte kommer delta i något som helst sammanhang där du är med i allmänhet och inte på erat bröllop i synnerhet.

Att du inte kan styra över vem han umgås med själv men att du inte tänker ha något att göra med personen i fråga - någonsin.

Och sen släppa det där...

• Anonym (123)

Ts Man har ju stått upp för henne han bad vännen dra åt helvete och sa upp kontakten för att han behandlade henne illa. Sedan har de kanske pratat ut och löst problemet tyckte mannen. Men givetvis tyckte ju inte ts det spm blivit utsatt för detta. Och mannen var så klart klantig som inte fatta det själv. Men nu lär han ju göra det och kommer ju knappast göra om det. Han lär ju annars vara en bra man eftersom ts har vilja gifta sig med honom och planerat en framtid.

Jag förstår att hon blir både arg, ledsen och besviken på sin man som ens fick för sig att föreslå ett så korkat förslag som detta. Men att dra det så långt att man gör slut för detta tycker jag är att dra det till sin spets, är ju inget som inte skulle gå att lösa så de båda förstår varandra Så detta inte skulle upprepas. Har de tänkt leva resten av livet ihop så kommer det garanterat att komma många prövningar innan livet är över.

• Anonym (123)
    molly50 skrev 2021-04-27 15:18:03 följande:

Ja,han bad honom fara och flyga och sa upp kontakten.

Men sedan fortsatte han ha kontakt med honom bakom TS rygg.

Trots att den sk vännen gjort allt och lite till för att försöka sära på TS och hennes blivande man.

Han har ju i och med det visat att han inte tar det hans vän har gjort på allvar.

Och han har också visat att han inte respekterar TS och hennes känslor.

Varför ska TS acceptera det?

Fast som jag fattar det så hade de ingen kontakt utan tog upp den igen senare på jobbet av någon anledning?

Nä givetvis ska hon inte acceptera det men man behöver ju inte dra det så långt att man gör slut det går ju att markera ändå. Har ju väldigt svårt att tro att mannen med avsikt börjat prata med "vännen" igen för att göra ts illa utan han tyckte säkert att de var överspelat och tänkte sig inye för att för ts som blivit utsatt för denna man kommer det aldrig att vara överspelat. Men nu lär han ju vara helt införstådd i det och som jag fattar det även valde ts sida.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet