Inlägg från: Fiona M |Visa alla inlägg
  • Fiona M

Jag ställde in bröllopet

Anonym (123) skrev 2021-04-25 21:45:35 följande:

Förstår att det är en människa som du inte vill ha i ditt liv. Men kan nog ändå tycka att det är lite väl drastiskt att göra slut med din man för att han förslår att han får bjuda in människan. Din man verkar ju ha lämnat händelserna bakom sig även om du så klart inte har men accepterade inte din man att du absolut inte vill ha den människan på ditt bröllop eller i ditt liv och sedan kunde lämna det och gå vidare utan att behöva ställa in bröllop och göra slut?

Vilken anledning finns att bjuda den så kallade vännen?
  • Fiona M
    Anonym (Hilla) skrev 2021-04-25 22:45:11 följande:
    Hon ställer ju inte in för att kompisen är en skit, hon ställer ju in för att hennes man tillåtit och tillåter en kompis behandla henne som skit.

Det här visar ju på mannens eget beteende, han kommer inte bry sig om hennes känslor förrän hon drar sig undan, och även då, när hon ställer in bröllopet, tror han fortfarande att det enbart handlar om kompisen och inte om honom själv. Att han faktiskt ljugit för ts och bara låtsas ha brutit med en kompis som behandlat ts och deras förhållande illa. Och dessutom vill ha denna människa som gäst på deras bröllop!

Hade du verkligen velat gifta dig med en sådan man?
  • Fiona M
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 19:15:25 följande:

Det är inte vad som hänt i det här fallet.

Vad är det som hänt då?
  • Fiona M
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 19:36:40 följande:

Mannen har inte satt högre värde på sin bekant än på blivande frun. Han har inte fattat hur dåligt TS mått av detta, och framför allt inte att hon fortfarande skulle reagera så starkt. Visst, det är fel av honom, men inget medvetet fel. Så fort han insåg hur illa TS tog vid sig ville han göra allt för att ställa det tillrätta och ångrade sig.

Han begick ett misstag, för att han inte förstod hur allt låg till. Misstag är mänskligt, och själv förlåter jag min man för saker han gör av okunskap. Detta var inte för att vara elak, inte ett medvetet svek, och inget som säger att TS inte kan lita på honom i framtiden.

Läste du ens TS?
    Anonym (Sanna) skrev 2021-04-25 14:36:26 följande:

Min man ställde honom mot väggen och bad honom fara och flyga. Och bröt med honom. Trodde jag. Men dom har tydligen haft kontakt med varandra hela tiden. Nu har det krupit fram att min man tycker inte att det var så farligt. Ändå vet han att den här historien knäckt mej så hårt att jag varit tvungen att ta till psykologhjälp. Det handlade inte om lite skitsnack kompisar emellan utan en lång målmedveten process som pågick under många månader.

• Fiona M
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 19:50:13 följande:
    Jag kan inte se att TS skrivit att han ljugit. Han har haft kontakt, men det kan ju innebära på jobbet.
    Fiona M skrev 2021-04-27 19:45:13 följande:

Läste du ens TS?

Jadå. Mannen tyckte inte det var så farligt = han insåg inte hur illa det var för TS. Han visste att hon gått hos psykolog. Han kanske trodde att hon därefter kunnat gå vidare, precis som han.
    Det är inte upp till killen att bestämma när det ska vara nog för TS. Tyckte han det var okej med kompisen borde han åtminstone checkat hur TS kände, inte gått bakom hennes rygg.
  • Fiona M
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 19:50:13 följande:
    Han kanske trodde att hon därefter kunnat gå vidare, precis som han.
    Det är ju klart att det är lättare att släppa det när man inte är utsatt, men väljer man att börja umgås med den som skadat ens partner utan att ens fråga hen så har man valt, även om man inte inser det.
  • Fiona M
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 20:19:23 följande:
    Ja, kanske det. Jag säger inte att han gjort rätt. Handlade det mest om umgänge på jobbet kanske han inte tänkte på att det behövde checkas av med TS.
    Fiona M skrev 2021-04-27 20:03:44 följande:

Det är ju klart att det är lättare att släppa det när man inte är utsatt, men väljer man att börja umgås med den som skadat ens partner utan att ens fråga hen så har man valt, även om man inte inser det.

Han var också utsatt. Inte på samma vis som TS men han påverkades troligen en hel del.
    Det behövde checkas innan han beslutade att det som hänt inte var så farligt för TS.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet