Inlägg från: Anonym (Peter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peter)

Jag ställde in bröllopet

Har ni berättat för släkt och vänner att det är avblåst?

• Anonym (Peter)
    Anonym (123) skrev 2021-04-25 21:45:35 följande:

Förstår att det är en människa som du inte vill ha i ditt liv. Men kan nog ändå tycka att det är lite väl drastiskt att göra slut med din man för att han förslår att han får bjuda in människan. Din man verkar ju ha lämnat händelserna bakom sig även om du så klart inte har men accepterade inte din man att du absolut inte vill ha den människan på ditt bröllop eller i ditt liv och sedan kunde lämna det och gå vidare utan att behöva ställa in bröllop och göra slut?

Varför är det viktigt att en person som betett sig illa mot ens partner och önskar det ska ta slut blir bjuden till just bröllopet?
    Jag kan inte komma på en anledning till att man alls vill umgås mer med en person, än mindre varför man skulle bjuda denne att fira den förening personen så tydligt spottar på.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-25 22:06:14 följande:
    Jag håller med. Jag tycker det är väl drastiskt av TS, men kanske inte mannen betydde så mycket för henne trots allt om hon väljer att bryta totalt för ett misstag han gjort.
    Jag tycker inte det är ett misstag att inte bry sig om att en bekant försökt förstöra relationen.
    Kanske inte TS betydde så mycket för mannen trots allt om han väljer att släta över det som hänt.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (123) skrev 2021-04-25 22:10:37 följande:
    Men jag har inte skrivit att han skulle bli bjuden?? Finns ingen anledning till det. Men jag tycler det är väl drastiskt att ställa in bröllopet för att mannen föreslagit det, det räcker väl att man säger att det är ingen människa man vill ha i sitt liv än mindre på sitt bröllop pch sedan gå vidare
    Anonym (123) skrev 2021-04-25 22:12:57 följande:
    Läs en gång till.. jag har aldrig sagt att han skulle bli bjuden eller öht vara en del av hennes liv..
    Nej, men du verkar förstå att mannen vill ha honom i sitt liv och bjuda honom, så kanske du kan förklara hur resonemanget kan ha gått i mannens huvud?
    (Detta är alltså en bekant som mannen känt i 3 år och inte umgåtts nära med...)
  • Anonym (Peter)
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-25 22:34:45 följande:
    Ja, han tänkte väl snett helt enkelt. Det blev helt fel så att säga. Själv skulle jag aldrig ställt in ett bröllop av den orsaken.
    Fast nämn en orsak till att man vill umgås med nån som betett sig så.
    Jag får verkligen inte in det i skallen.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (123) skrev 2021-04-25 22:40:31 följande:
    Han hade jäkligt otur när han tänkte. Förmodligen har han insett det också..
    Otur när han tänkte? Använder folk det som ursäkt efter 14 års ålder?
    Är man vuxen nog att gifta sig bör man vara vuxen nog att ta ansvar för sina relationer, kärleks- som vänskapsrelationer.
    Att han öht tar upp den bekante som gäst visar att han inte bryr sig om vad denne gjorde mot TS. Det är inte att ha otur när man tänkte som vuxen.
  • Anonym (Peter)
    mari123 skrev 2021-04-26 11:45:05 följande:

kanske har killen lugnat sig nu när han har tjej?

Han har väl haft fru hela tiden, eller?
    Det här hände iaf när hon fanns med i bilden...
    Anonym (Sanna) skrev 2021-04-25 17:33:41 följande:
    Kvällen innan skulle plötsligt hans fru med. Min man var lite obekväm med detta och ringde mej och försökte få med mej också. Jag kunde inte ta ledigt vilket med facit i hand vännen räknat ut. Samma morgon dök plötsligt en tjej till upp som vännen bestämt skulle åka i min mans bil. Det visade sej sen att vännens plan var att byta ut mej mot henne. Och hotellrummen vännen bokat till min man var inget enkelrum utan ett dubbelrum som hon också skulle sova i. Det var efter det här min man bröt med vännen.
  • Anonym (Peter)
    mari123 skrev 2021-04-27 04:11:02 följande:

FAST han är väl värd en smäll på truten? Sätter kanske punkt för vänskapen och du kan få ditt drömbröllop! 

Du förstår fortfarande inte varför TS blev upptörd alltså?
  • Anonym (Peter)
    mari123 skrev 2021-04-27 08:23:52 följande:

Jodå, MEN jag fattar inte att man ställer in sitt drömbröllop då man T OM bokat en resa för att fira ettårig bröllopsdag  för att ens blivande man har en idiotisk kompis. Men alla är vi olika.

OK, varför tror du TS ställde in?
  • Anonym (Peter)

Vad säger era vänner och familjer om utvecklingen?

Svar på tråden Jag ställde in bröllopet