• Anonym (Kim)

Jag ställde in bröllopet

Är du en riktig drama Queen. Psykologhjälp? Eller är din man ett riktigt rötägg?

Vilket är värst? Att han undanhållit sin kontakt med kompisen eller vad kompisen spred? Rimligen borde det kommit fram från fler håll att han sprider skit. Någon annan i bekantskapskretsen borde också täppt igen truten

på kompisen. Så även om kompisen inte skulle bli bjuden på bröllopet så skulle det ju finnas fler av gästerna som hört förtalet och kanske t.o.m. hållit med.

Jäkla märklig situation.

Så du är beredd att kasta bort allt pga mannens kompis. Det står inte i proportion till varandra. Om det vore så stort skulle det funnits en polisanmälan om kränkning och förtal mm. Eftersom det hände för en tid sedan så skulle du inte gått vidare med relationen och definitivt inte planerat ett bröllop.

Verkar helt vansinnigt att du inte fattat eller fått höra på omvägar att mannen fortfarande hade kontakt med kompisen som spred skit och gör det än.

Hoppas det löser sig på bästa sätt. Mannen är definitivt inte värd dig. Försök gå vidare.

• Anonym (Kim)

Vad vill den här kompisen uppnå? Mer än att han tycker att din man ska bli ihop med någon kvinna i hans omgivning

Vad är vinsten för kompisen? Han måste ju tycka att det är värt det genom att ställa till sådan dynga. Varför vill han skada dig? Varför lägger han ner så mycket tid och kraft för att vara så genuint elak.

Egentligen har det ingen som helst betydelse. Var glad att du tog dig ur det i grevens tid.

• Anonym (Kim)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-04-28 23:03:07 följande:

Nej, jag är ingen dramaquen. Och nej, min man är inget rötägg heller. Mej veterligen har jag aldrig haft en enda ovän tidigare i mitt liv.

Vad som är värst är såklart att inte min man står upp för mej. Den här kompisen har ju inte bara råkat slänga ur sej några elaka ord i förbifarten. Han har gjort så många taskiga saker mot mej att en bråkdel borde ha räckt för att min man aldrig någonsin skulle vilja ta i en kompisen ens med tång. Att min man nu tydligen väljer att släta över det är för mej detsamma som att han sviker mej. Kan han inte stå upp för mej vet jag inte om han är så mycket att ha. Att kompisen är ett rövhål (ursäkta språket) kan jag leva med. Det är hur min man hanterar rövhålet som gör att jag inte vill gifta mej med honom.

Polisanmälan. Nej det är inte aktuellt. Även om det nog absolut finns tillräckligt med material att sätta dit honom så skulle inte det gynna mej någonstans. Jag vill bara slippa han i mitt liv så är jag nöjd. Jag är som sagt ingen drsmaqueen.

Jag och min man bor som sagt inte ihop. Inte ens i samma stad vilket gör att jag missar mycket av vardagsskvallret. Jag lever mitt liv här med mina barn i veckorna och han sitt med sina barn. Vad han gör eller vem han träffar eller pratar med då är inget han behöver redovisa för mej. Mannens bästa vänner har ingen kontakt med den här kompisen så dom tvivlar jag på att dom ens vet, Övriga jobbarkompisar känner jag knappt. Det var visserligen dom som kontaktade mej och berättade men jag skulle aldrig be dom rapportera till mej. Min man och den här kompisen har vad min man sagt endast haft kontakt via sms utanför jobbet. Dom har pratat om sitt intresse och att kanske ses och utöva det tillsammans igen.

Tackar för svar! Trodde att bröllopet skulle ske ganska snart. Då förstår jag. Att ni bor på skilda håll är ju praktiskt för uppbrottet. Många praktiska delar som redan funkar. Att du har eget boende och en väl fungerande vardag.

Ta hand om dig och barnen.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet