• Anonym (a 2)

Jag ställde in bröllopet

Det handlar väl helt enkelt kanske om att din man är lite rädd för den här vännen, och vad han kan ta sig till om inte han blir bjuden. Han kanske tänkte att ert bröllop är en tydlig markering för vännen att han faktiskt väljer dig, trots allt hans skitprat. Skall de jobba tillsammans i fortsättningen så är det väl rätt viktigt att inte få en sådan galning emot sig.

• Anonym (a 2)
    Anonym (123) skrev 2021-04-25 21:45:35 följande:
    Förstår att det är en människa som du inte vill ha i ditt liv. Men kan nog ändå tycka att det är lite väl drastiskt att göra slut med din man för att han förslår att han får bjuda in människan. Din man verkar ju ha lämnat händelserna bakom sig även om du så klart inte har men accepterade inte din man att du absolut inte vill ha den människan på ditt bröllop eller i ditt liv och sedan kunde lämna det och gå vidare utan att behöva ställa in bröllop och göra slut?
    Jag håller med. Jag tycker det är väl drastiskt av TS, men kanske inte mannen betydde så mycket för henne trots allt om hon väljer att bryta totalt för ett misstag han gjort.
  • Anonym (a 2)
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-25 22:18:09 följande:
    Nej, men du verkar förstå att mannen vill ha honom i sitt liv och bjuda honom, så kanske du kan förklara hur resonemanget kan ha gått i mannens huvud?
    (Detta är alltså en bekant som mannen känt i 3 år och inte umgåtts nära med...)
    Ja, han tänkte väl snett helt enkelt. Det blev helt fel så att säga. Själv skulle jag aldrig ställt in ett bröllop av den orsaken.
  • Anonym (a 2)

Vill bara säga att jag håller med Anonym(123) och mari123. Jag fattar inte att man kan slänga bort den man älskar för att något sånt här händer. Trots allt kanske det var lika bra i det här fallet för att undvika skilsmässa vid nästa motgång.

• Anonym (a 2)
    Anonym (smyg-homo?) skrev 2021-04-27 19:05:07 följande:

Du tycker alltså det är helt okej att den som påstår sig älska dig ljuger för dig, fortsätter umgås med en person som gör riktigt grova saker för att splittra er, och vill att den personen ska vara på ert bröllop?

Då är man antingen en dåre eller en dörrmatta utan självrespekt, skulle jag säga.

Du gör det värre än vad det är.
  • Anonym (a 2)
    molly50 skrev 2021-04-27 19:14:30 följande:

Du skulle alltså gifta dig med någon som inte sätter högre värde på dig än en ytligt bekant?

Det är inte vad som hänt i det här fallet.
  • Anonym (a 2)

Mannen har inte satt högre värde på sin bekant än på blivande frun. Han har inte fattat hur dåligt TS mått av detta, och framför allt inte att hon fortfarande skulle reagera så starkt. Visst, det är fel av honom, men inget medvetet fel. Så fort han insåg hur illa TS tog vid sig ville han göra allt för att ställa det tillrätta och ångrade sig.

Han begick ett misstag, för att han inte förstod hur allt låg till. Misstag är mänskligt, och själv förlåter jag min man för saker han gör av okunskap. Detta var inte för att vara elak, inte ett medvetet svek, och inget som säger att TS inte kan lita på honom i framtiden.

• Anonym (a 2)
    Anonym (smyg-homo?) skrev 2021-04-27 19:44:52 följande:

Men han ljög ju om att träffa kompisen? Hur kan han inte ha fattat då att TS tog illa vid sig? Om han inte hade fattat det, varför ljuga liksom. Då hade han väl bara sagt "jag ska dra till Mange nu, höhö" som en glad idiot.

Du måste vara jordens mest naiva varelse.

Jag kan inte se att TS skrivit att han ljugit. Han har haft kontakt, men det kan ju innebära på jobbet.
    Fiona M skrev 2021-04-27 19:45:13 följande:

Läste du ens TS?

Jadå. Mannen tyckte inte det var så farligt = han insåg inte hur illa det var för TS. Han visste att hon gått hos psykolog. Han kanske trodde att hon därefter kunnat gå vidare, precis som han.
  • Anonym (a 2)
    Fiona M skrev 2021-04-27 20:02:28 följande:

Det är inte upp till killen att bestämma när det ska vara nog för TS. Tyckte han det var okej med kompisen borde han åtminstone checkat hur TS kände, inte gått bakom hennes rygg.

Ja, kanske det. Jag säger inte att han gjort rätt. Handlade det mest om umgänge på jobbet kanske han inte tänkte på att det behövde checkas av med TS.
    Fiona M skrev 2021-04-27 20:03:44 följande:

Det är ju klart att det är lättare att släppa det när man inte är utsatt, men väljer man att börja umgås med den som skadat ens partner utan att ens fråga hen så har man valt, även om man inte inser det.

Han var också utsatt. Inte på samma vis som TS men han påverkades troligen en hel del.
  • Anonym (a 2)
    molly50 skrev 2021-04-27 20:19:59 följande:

Han bad vännen fara och flyga och sade upp bekantskapen med honom för att han betett sig så illa.

Skulle han ha gjort det om han inte fattat att TS tagit illa upp,tror du?Han sa upp bekantskapen med sin sk vän efter vad han hade gjort.

Sen fick TS reda på att han ändå haft kontakt med honom hela tiden då han ville bjuda honom på deras bröllop.

Är inte det att ljuga?

TS trodde att han sade upp bekantskapen för alltid. Det kanske mannen trodde med, men sedan blev det inte så. Jag ser fortfarande inte att han ljugit. Det beror ju på om ts frågat honom rakt ut och han då förnekat det eller ej. Uppenbarligen skulle han aldrig velat bjuda sin bekant på bröllopet om han fattat hur illa ts tyckte det var.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet