• Anonym (***)

Jag ställde in bröllopet

Anonym (a 2) skrev 2021-05-02 12:52:41 följande:
    Jag håller inte med, men man kan ju tycka olika. Enligt mig kan inte någonsin förutsätta att "någon skall förstå ändå". Däremot kan man ju välja att inte leva med någon som inte "förstår ändå", precis som TS gjort.
    Känns konstigt  om man som TS ex  inte förstår att den här vännen betett sig illa mot henne, när TS t om gått hos psykolog.

Eller är det så att du inte kan backa från dina tidigare inlägg, att du måste fortsätta försvara exet, trots att det tydligt framgått att han vett hur TS mår/mått när det gäller denna vän?

Det är i alla fall ganska tydligt att du inte förstår hur TS känner sig, trots alla hennes inlägg, när du fortsätter försvara exet. Så i ditt fall hjälper ju inte att förklara, precis som det inte hjälper TS. För hon har ju förklarat. 
  • Anonym (***)
    Anonym (a 2) skrev 2021-05-02 13:14:50 följande:
    Jag försvarar inte exet. Jag har flera gånger skrivit att han gjort fel. Jag kan göra det igen.
    Exet har gjort fel. Det var fel att umgås med mannen. Det var fel att vilja bjuda honom på bröllopet. Fel. Fel. Fel.

Det jag inte håller med om är att felet är så oförlåtligt att man väljer att avsluta förhållandet.
    Hur många gånger tycker du att man ska kunna göra samma fel, och ändå bli förlåten?

När du anser att TS överdriver, att felet är förlåtligt osv, då försvarar du mannen. Fast han gjort fel, så bagatelliserar du det han gjort. 
  • Anonym (***)
    Anonym (a 2) skrev 2021-05-02 13:18:07 följande:
    Det gjorde han ju, medan hon blev illa behandlad.
    Sedan gick tiden. TS hade ingen som helst kontakt med kompisen, och blev inte fortsatt illa behandlad av honom.
    Det TS partner inte förstod var att tidigare beteende skulle ha uteslutit all framtida kontakt med kompisen.
    Nu vet han det, och är beredd att inte ha framtida kontakt heller.

Igen, jag håller med om att mannen gjort fel.
    Så trots att TS  gick hos psykolog efter att kompisen behandlat henne så illa, så menar du att exet ändå inte förstår? Han trodde på allvar att TS ville ha honom på bröllopet? 

Det framgår inte någonstans att exet förstår, han säger helt klart samma sak denna gång som han gjort tidigare för att behålla TS. Handlingar väger tyngre än ord.  Han borde brutit kontakten med kompisen direkt när kompisen behandlade TS illa. 
  • Anonym (***)
    Anonym (a 2) skrev 2021-05-02 13:32:50 följande:
    Vi tycker olika.
    Ja, du verkar tycka det räcker med ord, medan jag tycker att handling är viktigare.
  • Anonym (***)
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 19:50:13 följande:
    Jag kan inte se att TS skrivit att han ljugit. Han har haft kontakt, men det kan ju innebära på jobbet.
    Fiona M skrev 2021-04-27 19:45:13 följande:

Läste du ens TS?

Jadå. Mannen tyckte inte det var så farligt = han insåg inte hur illa det var för TS. Han visste att hon gått hos psykolog. Han kanske trodde att hon därefter kunnat gå vidare, precis som han.
    Fast han gick inte vidare, TS ex fortsatte ha kontakt med vännen. TS  har gått vidare, dvs brutit all kontakt med vännen, medan hennes ex fortsatt med vänskapen samt även bjudit honom på deras bröllop.

Så du har fel, exet gick aldrig vidare. Men jag har förstått att det för dig räcker att man säger något, så gäller det. 
  • Anonym (***)
    Anonym skrev 2021-05-02 18:19:35 följande:
    Jag hade också valt en vän framför en sur eventuell partner som vill bestämma vem jag ska vara vän med.
    Ok att inte bjuda honom på bröllopet, men att förbjuda en vänskap?

Jag tror att "din man" får det bättre utan dig.
    Kallas det vän när någon snackar skit om ens partner och vill att man ska gå isär?

Du verkar ha låga krav på dom som du kallar "vänner", men det finns ju folk till allt...
  • Anonym (***)
    Anonym skrev 2021-05-02 18:40:38 följande:
    Jag har läst alla ts inlägg innan jag kommenterade.
    Och du tycker att kompisen är en bra vän?
  • Anonym (***)
    Anonym skrev 2021-05-02 18:42:27 följande:
    "Det finns ju folk till allt"... blablabla.
    Vad förväntar du dig rö respons på det?

Du verkar ha låg in*****gens, det är nog fasen värre.

Anonym skrev 2021-05-02 18:44:29 följande:
    Hur så?
    Han kan vara en bra vän oavsett vad han tycker om ts.

Vad vet vi om ts till exempel?
    Ingen rök utan eld kanske.
    Låg intelligens för att man inte accepterar att en kompis snackar skit om ens partner? Du hittade inget svar utan var tvungen att komma med personangrepp, där ser man. 

Vi får nog konstatera att du inte har så höga krav när det folk du umgås med, samt har svårt att svara på varför det är så. 
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet