• Anonym

Jag ställde in bröllopet

Anonym (Sanna) skrev 2021-05-02 17:23:47 följande:
    Min man var helt på det klara med att om han valde att fortsätta umgänget på det privata planet med kompisen var det slut mellan oss. Ditt påstående om att min man inte förstod att det gällde för alltid stämmer inte. Han var helt på det klara med det. Jag har dock inte förbjudit honom att fortsätta vara vän med honom, men han visste att om han valde vännen betydde det att jag skulle gå.
    Jag hade också valt en vän framför en sur eventuell partner som vill bestämma vem jag ska vara vän med.
    Ok att inte bjuda honom på bröllopet, men att förbjuda en vänskap?

Jag tror att "din man" får det bättre utan dig.
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2021-05-02 18:33:55 följande:
    Tips: det underlättar att läsa tråden innan man yttrar sig..... Åtminstone ts inlägg.
    Jag har läst alla ts inlägg innan jag kommenterade.
  • Anonym
    Anonym (***) skrev 2021-05-02 18:41:50 följande:
    Och du tycker att kompisen är en bra vän?
    Hur så?
    Han kan vara en bra vän oavsett vad han tycker om ts.

Vad vet vi om ts till exempel?
    Ingen rök utan eld kanske.
  • Anonym
    Anonym (*) skrev 2021-05-02 18:46:50 följande:
    Hade du själv varit ok med att din partner var vän med någon som spridit falska rykten om dig, som sagt till alla att din partner borde göra slut med dig, som hade pratat skit om dig till din partner, samt försökt para ihop din partner med flera andra personer? Kort sagt, som bedrivit en hatkampanj mot dig?
    Ok och ok... jag hade inte brytt mig.
  • Anonym
    Anonym (***) skrev 2021-05-02 18:50:17 följande:

Anonym skrev 2021-05-02 18:44:29 följande:
    Hur så?
    Han kan vara en bra vän oavsett vad han tycker om ts.

Vad vet vi om ts till exempel?
    Ingen rök utan eld kanske.
    Låg intelligens för att man inte accepterar att en kompis snackar skit om ens partner? Du hittade inget svar utan var tvungen att komma med personangrepp, där ser man. 

Vi får nog konstatera att du inte har så höga krav när det folk du umgås med, samt har svårt att svara på varför det är så. 
    Inte alls, jag känner bara att jag inte har lust att lägga energi på det. För det skulle ändå sågas eller missförstås.
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet