• molly50

Jag ställde in bröllopet

mari123 skrev 2021-04-26 11:45:05 följande:

Bara du själv vet om det var "rätt"! Jag skulle INTE avblåst bröllopet för en sådan sak. Det är ju inte så att det här paret ska bo hos er och kanske har killen lugnat sig nu när han har tjej? 

Han har inte blivit bättre trots att han har fru utan behandlar henne som en dörrmatta.
    Men problemet är inte TS ex vän utan det faktum att TS ex har haft kontakt med honom bakom TS rygg trots allt han gjort mot TS.
    Jag hade inte heller velat gifta mig med en man som inte står upp för mig när det behövs utan tvärtom fortsätter ha kontakt med honom bakom min rygg och slätar över det han gjort.
    TS ex verkar inte vara någon man håller i handen när åskan går.
  • molly50
    mari123 skrev 2021-04-27 04:11:02 följande:
    FAST han är väl värd en smäll på truten? Sätter kanske punkt för vänskapen och du kan få ditt drömbröllop! 
    På vilket sätt skulle en käftsmäll göra saken bättre?
    Skadan är ju redan skedd.
    TS ex stod inte upp för TS när han borde ha gjort det utan fortsatte ha kontakt med den sk vännen bakom TS rygg.
    Och om han inte kan stå upp för TS inför någon som inte ens är en nära vän,hur ska då TS kunna lita på att han kommer att göra det i andra situationer?
  • molly50
    mari123 skrev 2021-04-27 08:23:52 följande:
    Jodå, MEN jag fattar inte att man ställer in sitt drömbröllop då man T OM bokat en resa för att fira ettårig bröllopsdag  för att ens blivande man har en idiotisk kompis. Men alla är vi olika.
    Har du verkligen läst vad TS har skrivit?
    Problemet är ju hur TS ex har hanterat situationen med den sk vännen.
    Och om han inte kunde hantera den,hur ska TS kunna lita på att han kommer att kunna hantera det om det händer igen?
    TS ex verkar inte se allvaret i situationen när han dessutom vill bjuda den sk vännen och hans fru på bröllopet.
    Trots allt han har gjort mot TS.
    En så´n man skulle inte jag heller vilja gifta mig med.
    Jag skulle inte kunna lita på honom.
  • molly50
    Anonym (Storm) skrev 2021-04-27 08:56:57 följande:
    Så här tolkar jag det:

Narcissisten och Ts fd arbetar på samma arbetsplats. Eftersom han ändå skulle bjuda andra kollegor så ville han bjuda denna narcissisten också. Troligtvis därför att narcissisten manipulerat Ts man så det är hand ord och inte Ts mans som framkommit. Om Ts står för något som narcissisten inte gillar så gör narcissisten allt för att rationalisera bort denna personen. Och precis det har han lyckats med. Det blir inget bröllop och de verkar ha flyttat isär. Alltså vann narcissisten igen! De vinner varje gång. Ts man känner säkert enorm ångest och fattar säkert inte hur han kunde bli så manipulerad, alternativt så är han kvar i bubblan och fortsätter matas av narcissistens onda planer. Nu kommer narcissisten ha övertag på Ts make. Han har inga hämningar och kommer säga och göra saker som får Ts man att se annorlunda på Ts.
    Men om han låter sig manipuleras så av en ytlig bekant att han låter honom smutskasta TS utan att ta i med krafttag emot det så kan han ju inte respektera TS särskilt mycket.
    Och det är väl ingen man vill gifta sig med.
  • molly50
    Anonym (Storm) skrev 2021-04-27 10:57:53 följande:
    Det låter inte som att du träffat en med narcissistiska drag tidigare. Du kan inte låta bli att inte dras med i deras manipulation. Du tror att det är en vänlig människa som bara nyfiken på dina svaga sidor och vill stötta och hjälpa, men de snappar upp varenda grej för att sedan blanda och använda det mot dig och utpressa dina egna värderingar tills du tvivlar på vem du egentligen är.

En med tydliga narcissistiska drag har inga hämningar. De kan ställa till med en scen när som helst och du som är med personen vill inte att andra ska se och därför gör du allt för ty pleasa den här Människan. De är besatta av kontroll, och för mig är det tydligt att han valt Ts man att sätta klorna i. Han gillar inte Ts och därför ska hon ut ut bilden. Han har ingen förmåga att tänka att Ts man och Ts har känslor för varandra. Nej han förstör inte det. Han ser det som en uppgift att lösa. Något att kontrollera och styra.

En narcissist får energi från konflikter och att trycka ner.

Du har säkert blivit förtalad någon gång här på familjeliv. Någon har påstått någon osanning om dig, och när du försöker säga att det inte stämmer så trycker personen ner dig och förminskar dig och säger att du ljuger. Vad gör du? Skriver vidare och får ännu mer skit eller tänker du till sist att det inte är lönt att tjafsa och ger upp? Kanske med en olustig känsla inom dig att det blev väldigt fel?!
    Det har jag visserligen inte gjort.
    Men om inga andra har låtit sig manipuleras av vännen,varför ska då TS man göra det?
    Tyder det då inte på att TS man är ganska svag om han inte klarar av att stå emot den här vännen och försvara TS från hans smutskastning?

Om någon utsatte mig för förtal här så hade jag ärligt talat ignorerat det.
    Och kanske anmält personen.
    Jag hade inte fortsatt att skriva och försökt försvara mig mot en person som inte ens vet vem jag är och omöjligt kan veta om det h*n skriver om mig är sant.
  • molly50
    Anonym (Storm) skrev 2021-04-27 11:23:42 följande:
    De här personerna manipulerar så gott som alla de träffar på. Alltså inte enbart Ts man eller hans egna fru. Nej de manipulerar alla de vill ha något från. De vill vara i rampljuset , kan tex ta åt sig äran från andra utan att skämmas bara för att glänsa.

Vi vet lite om Ts mans arbete, men det är tydligt att den här arbetskamraten har ont uppsåt och Ts man har fallit för hans manipulation. Ts ser det utifrån och tycker att hennes man är en med. Precis som ni tycker här i tråden. Tänk vad jobbigt för Ts man att alla misstror honom. Han kanske inte fattar att han blivit hjärntvättad. Tycker just nu bara att alla är emot honom.

Jag lovar att narcissisten är där för honom nu och ?stöttar? ger ryggdunk osv. Nu väntar han på att mannen ska öppna sig för honom så att han kan lägga personliga saker på minnet och vända det mot honom sedan.
    Jag förstår hur narcissister fungerar. *ven om jag aldrig har träffat någon själv.
    Men jag förstår också att TS valde att ställa in bröllopet.
    Hur skulle hon kunna lita på att inte samma sak händer igen?
    Det här handlar ju inte ens om en nära vän utan om en ytligt bekant.
    Någon han inte ens träffar särskilt ofta.
    Därför har jag lite svårt att förstå varför man inte direkt tar avstånd från en sådan person som dessutom smutskastar ens partner.
  • molly50
    Anonym (123) skrev 2021-04-27 15:07:04 följande:

Ts Man har ju stått upp för henne han bad vännen dra åt helvete och sa upp kontakten för att han behandlade henne illa. Sedan har de kanske pratat ut och löst problemet tyckte mannen. Men givetvis tyckte ju inte ts det spm blivit utsatt för detta. Och mannen var så klart klantig som inte fatta det själv. Men nu lär han ju göra det och kommer ju knappast göra om det. Han lär ju annars vara en bra man eftersom ts har vilja gifta sig med honom och planerat en framtid.

Jag förstår att hon blir både arg, ledsen och besviken på sin man som ens fick för sig att föreslå ett så korkat förslag som detta. Men att dra det så långt att man gör slut för detta tycker jag är att dra det till sin spets, är ju inget som inte skulle gå att lösa så de båda förstår varandra Så detta inte skulle upprepas. Har de tänkt leva resten av livet ihop så kommer det garanterat att komma många prövningar innan livet är över.

Ja,han bad honom fara och flyga och sa upp kontakten.
    Men sedan fortsatte han ha kontakt med honom bakom TS rygg.
    Trots att den sk vännen gjort allt och lite till för att försöka sära på TS och hennes blivande man.
    Han har ju i och med det visat att han inte tar det hans vän har gjort på allvar.
    Och han har också visat att han inte respekterar TS och hennes känslor.
    Varför ska TS acceptera det?
  • molly50
    Anonym (123) skrev 2021-04-27 15:25:09 följande:
    Fast som jag fattar det så hade de ingen kontakt utan tog upp den igen senare på jobbet av någon anledning?

Nä givetvis ska hon inte acceptera det men man behöver ju inte dra det så långt att man gör slut det går ju att markera ändå. Har ju väldigt svårt att tro att mannen med avsikt börjat prata med "vännen" igen för att göra ts illa utan han tyckte säkert att de var överspelat och tänkte sig inye för att för ts som blivit utsatt för denna man kommer det aldrig att vara överspelat. Men nu lär han ju vara helt införstådd i det och som jag fattar det även valde ts sida.
    Enligt TS så har de tydligen haft kontakt hela tiden bakom TS rygg.
    Och om han sätter en ytligt bekant framför TS så förstår jag att hon väljer att ställa in bröllopet och göra slut.
    Jag hade inte heller velat gifta mig med någon som jag inte var värd mer för än så.
    Att han satte ner foten till den här sk vännen och bad honom fara och flyga får ju ingen betydelse när han sedan fortsätter att ha kontakt med honom ändå.
  • molly50
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 18:23:00 följande:

Vill bara säga att jag håller med Anonym(123) och mari123. Jag fattar inte att man kan slänga bort den man älskar för att något sånt här händer. Trots allt kanske det var lika bra i det här fallet för att undvika skilsmässa vid nästa motgång.

Du skulle alltså gifta dig med någon som inte sätter högre värde på dig än en ytligt bekant?
  • molly50
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-27 19:15:25 följande:
    Det är inte vad som hänt i det här fallet.
    Då kanske du kan förklara hur det ligger till då?
    Eller har vi läst samma tråd?
Svar på tråden Jag ställde in bröllopet