Anonym (Storm) skrev 2021-04-27 10:57:53 följande:
Det låter inte som att du träffat en med narcissistiska drag tidigare. Du kan inte låta bli att inte dras med i deras manipulation. Du tror att det är en vänlig människa som bara nyfiken på dina svaga sidor och vill stötta och hjälpa, men de snappar upp varenda grej för att sedan blanda och använda det mot dig och utpressa dina egna värderingar tills du tvivlar på vem du egentligen är.
En med tydliga narcissistiska drag har inga hämningar. De kan ställa till med en scen när som helst och du som är med personen vill inte att andra ska se och därför gör du allt för ty pleasa den här Människan. De är besatta av kontroll, och för mig är det tydligt att han valt Ts man att sätta klorna i. Han gillar inte Ts och därför ska hon ut ut bilden. Han har ingen förmåga att tänka att Ts man och Ts har känslor för varandra. Nej han förstör inte det. Han ser det som en uppgift att lösa. Något att kontrollera och styra.
En narcissist får energi från konflikter och att trycka ner.
Du har säkert blivit förtalad någon gång här på familjeliv. Någon har påstått någon osanning om dig, och när du försöker säga att det inte stämmer så trycker personen ner dig och förminskar dig och säger att du ljuger. Vad gör du? Skriver vidare och får ännu mer skit eller tänker du till sist att det inte är lönt att tjafsa och ger upp? Kanske med en olustig känsla inom dig att det blev väldigt fel?!
Det har jag visserligen inte gjort.
Men om inga andra har låtit sig manipuleras av vännen,varför ska då TS man göra det?
Tyder det då inte på att TS man är ganska svag om han inte klarar av att stå emot den här vännen och försvara TS från hans smutskastning?
Om någon utsatte mig för förtal här så hade jag ärligt talat ignorerat det.
Och kanske anmält personen.
Jag hade inte fortsatt att skriva och försökt försvara mig mot en person som inte ens vet vem jag är och omöjligt kan veta om det h*n skriver om mig är sant.