• Anonym (Stina)

Jag ställde in bröllopet

Alltså...det hela låter så skumt. Med tanke på att ni aldrig bott ihop så hade jag nog funderat lite över om jag egentligen känner den mannen jag ska gifta mig med alls.

Det är lite för många luckor. Varför umgås han med den här idioten? Vad ger det honom? Hur kunde han någonsin tro att det skulle vara ok med dig att bjuda honom på bröllopet? Om han fortsatt att umgås med honom i hemlighet så har han ju aktivt mörkat det - hur länge hade han tänkt göra det? Trodde han ni skulle umgås allihop när ni flyttar ihop?

Finns det något annat i relationen till din särbo som skaver undrar jag? Inte för att det behövs - det här att han aktivt väljer vänskap med en ytlig bekant som hatar hans blivande fru är tillräckligt. Men kan det finnas annat som inte framkommit? Skulder? Tidigare relationer? Har vännen nån hållhake på honom? Kan det vara så att särbon delar sin kompis värderingar men håller tyst om det?

Det är så skumt alltihop - de flesta män blir ju lite protective när det kommer till sånt här. Den enda man jag träffat som uppvisade likande mesighet hade autism och uttalade svårigheter med socialt samspel. Så det skulle ju kunna vara en förklaring iofs.

Men SJÄLVKLART ska du inte flytta ihop eller gifta dig med denne man.

Svar på tråden Jag ställde in bröllopet