• Sun 25 Apr 2021 16:03
    788 visningar
    9 svar
    9
    788

    Hitta nya vänner

    Har ni bra tips på hur man hittar nya vänner? Är nyinflyttad pgv studier och med tanken på distansläge har det varit svårt att hitta nya vänner.

    Har testat några appar men de flesta verkar vara dejtingappar.

    Kan tillägga att jag är en kille på 23 år.

    Tack.

  • Svar på tråden Hitta nya vänner
  • Sun 25 Apr 2021 17:53
    #4
    Fjäril kär skrev 2021-04-25 16:31:34 följande:

    Utgå från det du är intresserad av och börja kanske leta efter grupper på Facebook som handlar just om dina intressen. In och engagera dig i frågeställningar, tips och idéer kring dina intressen och skapa vänner online.

    Har skolan nån studentkår? Kolla in vad som händer i den och se vad som dyker upp den vägen.

    Kolla även in din kommuns hemsida och titta vad som finns att göra i din närhet. Bara att se sig omkring i omgivningen och vara turist kan hjälpa mycket när dina kurskamrater pratar om mötesplatser, picknick etc. Det blir mycket lättare att referera till vad det snackas om och det kan dyka upp naturliga mötesplatser om det tex finns en fotbollsplan dit alla går på kvällen


    Tack. Jag får erkänna att jag har varit dålig på att engagera mig i studentlivet iaf mot slutet. Jag tänker att det skulle vara lättast att hitta en vän online o börja där men jag tydligen rätt så dålig på det därför undrade jag om det fanns några appar där man kan hitta nya vänner. Jag har inte använt facebook på det sättet innan dvs varit aktiv i facebookgrupper osv så jag vet inte om det hade varit ett alternativ för mig.
  • Sun 25 Apr 2021 17:59
    #5
    Anonym (Utter) skrev 2021-04-25 16:43:05 följande:

    Just nu är det ju ett elände. Men vi får väl hoppas att det lättar efter sommaren.

    Jag säger som tidigare skribent. Utgå från dina intressen och leta folk i föreningar, kåren och grupper/forum på nätet.

    Att engagera sig i en förening och ställa upp och jobba skapar snabbt kontakter. Gå med i kåren och säg att du gärna ordnar spelkvällar, fotbollsträning, eller vad du nu gillar.


    Ja det får vi hoppas..

    Tack. Ska kolla vilka föreningar det finns som är av intresse.
  • Sun 25 Apr 2021 19:14
    #6
    Anonym (Guldsmed) skrev 2021-04-25 16:14:50 följande:

    Var bor du? Vilka appar har du testat?


    Norrköping. Jag har testat HP, Badoo bland annat..
  • Mon 26 Apr 2021 16:58
    #8
    Anonym (Guldsmed) skrev 2021-04-26 12:26:09 följande:

    Okej, ovannämnda låter mer som dejtingsidor.


    Vad finns det för alternativ då?
Svar på tråden Hitta nya vänner