• niceweather

    Parkering kaos

    Det råder nästan kaos varje år när de gäller parkeringsplatser på gatorna där jag bor. Folk parkerar som rövhål, och andra blir uppretade och nu ser jag att en som har firmabilar har fått båda bilarnas förarsidor nycklade (riktigt nycklade..)

    Idag upptäckte jag dessutom att någon har loskat på min bil, fastän jag inte är en av dem som parkerar som rövhål. När jag säger rövhål är det att man inte ställer sig i rimligt avstånd till bilen bakom eller framför, så de blir mindre utrymme i helheten när flera gör så..

    Vad hade ni kännt när någon spottar eller nycklar bilar utanför där ni bor? De finns ingen chans till garage eller egen reserverad parkering. Det är längst gator man parkerar helt enkelt. Jag tycker det känns som att min gata börjar bli värre än för 2 år sedan, och om de verkligen är så, ska man ens våga ha en bil längre eller bo kvar? Sånna tankar har jag. Är ganska förbannad, men det är jag. Andra kanske kan släppa saker enklare, vad vet jag. Berätta gärna, jag behöver perspektiv eller erfarenheter.

    MVH

Svar på tråden Parkering kaos