• Tristaan

    Sambon säger hon bara kommer av vibrator, jag är nu förvirrad hur jag får ihop pusslet

    Varit tillsammans 8 månader nu och fick bollen droppad i knät om att det fejkat orgasmer av tjejen. Först var det tråkigt att höra och bearbeta. Men när sanningen kom fram tyckte jag mer synd om henne. Hon säger att hon bara kan komma genom att ligga stilla med sin vibrator i 20 minuter.

    Jag har ingen aning om hur jag löser det pusslet i längden. Såklart kan jag medverka men att vid varje tillfälle försöka hjälpa till under 20 minuter med smek bredvid en passiv sambo eller agera vibratorhållare. Det känns väldigt obekvämt och inte vidare upphetsande eller sexigt.

    Hur får jag ihop pusslet. Är 30 årig nu förvirrad man. Tips mottages tacksamt

  • Svar på tråden Sambon säger hon bara kommer av vibrator, jag är nu förvirrad hur jag får ihop pusslet
  • Anonym (ooo)
    Tristaan skrev 2021-04-28 07:40:08 följande:

    Varit tillsammans 8 månader nu och fick bollen droppad i knät om att det fejkat orgasmer av tjejen. Först var det tråkigt att höra och bearbeta. Men när sanningen kom fram tyckte jag mer synd om henne. Hon säger att hon bara kan komma genom att ligga stilla med sin vibrator i 20 minuter.

    Jag har ingen aning om hur jag löser det pusslet i längden. Såklart kan jag medverka men att vid varje tillfälle försöka hjälpa till under 20 minuter med smek bredvid en passiv sambo eller agera vibratorhållare. Det känns väldigt obekvämt och inte vidare upphetsande eller sexigt.

    Hur får jag ihop pusslet. Är 30 årig nu förvirrad man. Tips mottages tacksamt


    Bra att ni pratat om det. Ni får fortsätta resonera om vad/hur ni kan göra, för det är väl klart att man vill ha sex tillsammans. Min man och jag har aldrig kommit samtidigt, det funkar liksom inte. Vi gör så att (oftast) smeker och slickar han mig tills jag kommit och sen kör vi penetrering i någon ställning som han gillar. Funkar faktiskt riktigt bra! Men jag behöver inte ligga blickstilla i 20 minuter så jag förstår att det kan upplevas som tråkigt. 
    Men samtidigt: 20 minuter är inte så lång tid ändå, när man tänker på hur vissa kan hålla på och ha sex i timmar. Hur mycket förspel har ni tex? Handlar det om att hon inte alls är igång ordentligt från början? Om jag skulle lägga mig bara, med en vibrator från scratch så kanske det skulle ta 20 min för mig också. 
  • Anonym (K)

    Vad säger hon själv? Tycker hon att det är ett problem? Har hon idéer för lösningar? Du vet, det kan vara så att du hittar fel där det inte finns några. Jag kommer inte heller under samlag men jag skulle aldrig fejka heller. Jag använder vibrator och det tar inga 20 minuter heller. Hon kanske skulle vilja ha en Satisfyer, de verkar effektiva :) Men fråga först vad hon tycker, det är viktigast. Du behöver inte tycka synd om henne ifall hon själv är nöjd med hur hon har det.

  • Hotelliggaren

    Kan ni inter göra det till ett härligt långt förspel? Kanske inte varje gg men ibland. Hur stort behov har hon, vill hon ha en orgasm varje ag? Du har ju ingen skyldighet att ge henne det, men såklart härligt att göra det tillsammans. men om det finns tid och lust skulle jag göra det till en del av förspelet, eller efter om hon hellre vill ha det så. Är ju jättehärligt att ha henne i famnen framför sig, smeka bröst o mage, kyssa nacken medan hon använder vibban!

  • Anonym (P)

    Det sexuella sitter många ggr i våra huvuden. Hon kanske tycker det är pinsamt att hon behöver ensamhet i 20 min med sin vibrator för att få orgasm. Jobba på det tillsammans genom mycket kommunikation och testa er fram. Min fru har det likadant. Hon har dock inte fejkat orgasm utan beskrev tidigt i vårt förhållande att orgasm utan att stimulera klitoris var omöjligt.

    Försök att inte se vibratorn som ett hinder för dig att närma dig henne utan precis tvärtom. Är ganska häftigt att få någon att komma oavsett med vilka hjälpmedel. Går det inte lättare för henne att få orgasm om hon har dig i henne samtidigt som hon kör vibratorn?

  • Anonym (Undrar)

    Vet du hur hon har löst det med partner tidigare? Har de hittat något fungerande system för samverkan trots vibratoranvändning?

  • Ascendere
    Tristaan skrev 2021-04-28 07:40:08 följande:

    Varit tillsammans 8 månader nu och fick bollen droppad i knät om att det fejkat orgasmer av tjejen. Först var det tråkigt att höra och bearbeta. Men när sanningen kom fram tyckte jag mer synd om henne. Hon säger att hon bara kan komma genom att ligga stilla med sin vibrator i 20 minuter.

    Jag har ingen aning om hur jag löser det pusslet i längden. Såklart kan jag medverka men att vid varje tillfälle försöka hjälpa till under 20 minuter med smek bredvid en passiv sambo eller agera vibratorhållare. Det känns väldigt obekvämt och inte vidare upphetsande eller sexigt.

    Hur får jag ihop pusslet. Är 30 årig nu förvirrad man. Tips mottages tacksamt


    Släpp ditt ego.
  • Anders 386

    Skönt att sanningen kom fram trots att det var jobbigt.
    Som dom flesta kvinnor kommer hon inte av enbart samlag - det är alltså helt normalt.

    Förmodar att du testat att slicka? Det är något många kvinnor har som favorit - men funkar såklart inte för alla.

    Ett förslag är testa lite såna sexleksaker som har erkänt bra effekt. Pratar man vibrationer är ju en Magic Wand nummer ett att testa - helst nätdriven om man gillar kraftiga vibrationer. En rabbit funkar ju också bra för vissa. Och vill man testa det senaste är det ju lufttrycksvibrator som gäller - men min erfarenhet är att den är svår att använda på sin partner - den är bäst för egna stunder.

    Och nu när du vet att hon är ärlig kan det öppna sig helt nya möjligheter för gemensamma lekar. Kan du ge henne en orgasm efter 5-10 minuter med en wand så kan ju det vara en bra lösning. För dom flesta kvinnor uppskattas ändå själva samlaget som viktigt trots att dom inte kommer av det.

  • Jonnynilsson

    Även om min fru faktiskt kommer av penetration när vi kör missionären så gillar hon kombinationen penetration och vibrator. 

    Kör en doggy! Då kan hon använda vibratorn framifrån och du kör på som fasen bakifrån med utsikt över hennes fina rumpa.

  • Tristaan

    Hej igen.


    Anonym (Undrar) skrev 2021-04-28 10:01:45 följande:

    Vet du hur hon har löst det med partner tidigare? Har de hittat något fungerande system för samverkan trots vibratoranvändning?


    Detta var första gången hon berättat. Tror det var ett stort steg. Utgår från att hon då tidigare inte kommit vid sex.
    Ascendere skrev 2021-04-28 10:04:48 följande:

    Släpp ditt ego.


    Vet inte riktigt vad du menar med det. Jag ber ju om råd för jag vill kunna ge bästa möjliga upplevelse för henne..
    Anders 386 skrev 2021-04-28 10:13:09 följande:

    Skönt att sanningen kom fram trots att det var jobbigt.

    Som dom flesta kvinnor kommer hon inte av enbart samlag - det är alltså helt normalt.

    Förmodar att du testat att slicka? Det är något många kvinnor har som favorit - men funkar såklart inte för alla.


    Ja och mycket smekvarianter mot klitoris gpunkt etc efter 30 minuters förspel. Tyvärr verkar det inte fungera jämfört med vibrator.

    Jag ska fundera vidare på detta. Kommunikation förstår jag är viktigt men samtidigt tror jag det är svårt att ta upp då hon tycker det hela är så genant att prata om. Är lite orolig för om jag ligger på med frågor så blir hon ännu mer osäker och då blir det en dålig spiral av det hela och minskad lust överlag.

    Men tips på hur liknande situationer har lösts är jag tacksam för. Det blir som lite inspiration med.
  • Anders 386
    Tristaan skrev 2021-04-28 13:26:55 följande:

    ........


    Jag ska fundera vidare på detta. Kommunikation förstår jag är viktigt men samtidigt tror jag det är svårt att ta upp då hon tycker det hela är så genant att prata om. Är lite orolig för om jag ligger på med frågor så blir hon ännu mer osäker och då blir det en dålig spiral av det hela och minskad lust överlag. .........
    När hon nu berättat att hon har ett problem är hon kanske bara positiv till att prata om det mer öppet för att söka en lösning? Kom med konstruktiva förslag om hon har lite svårt att själv komma med lösningsförslag.
Svar på tråden Sambon säger hon bara kommer av vibrator, jag är nu förvirrad hur jag får ihop pusslet