• Fjäril kär

    Hur träffade du din senaste partner som du blev ihop med?

    Apropå alla inlägg om misslyckad nätdejting och oförmågan att se möjligheterna omkring sig tänkte jag fråga hur ni mött er nuvarande partner?

    Jag har försökt vara så detaljerad jag kunnat men kan givetvis ha missat något alternativ och då får ni berätta om det själva.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur träffade du din senaste partner som du blev ihop med?
  • Anonym (Hitta)

    Senaste förhållandet var på jobbet! En extraanställd som oxo var min närmsta kollegas syrra. Var lite smyg i början, jättespännande! När jag beslutade att berätta för kollegan att jag träffade henne sen en tid så var svaret "Det har jag vetat länge..." Haha, men tror att man är smart och smidig....

    Nuvarande KKs har jag träffat på dejtsajt och här!

  • Embla twopointoh

    På ett event för ett gemensamt intresse. fast då var jag i hop med en annan. Vi träffades senare för att diskutera fortsatta event, då var jag singel igen men hade ingen som helst tanke på eller romantiskt intresse för honom. Han var ju så mycket äldre än mig, bevars (jag var 18 och han 25). Men efter ett par möten blev jag intresserad, och vi har hållit ihop sedan dess och det är 23 år sedan snart.

  • Anonym (Tinder)

    Träffade min nuvarande partner på Tinder. Vi har nu varit tillsammans i 10 månader. Känner en kärlek till honom som jag aldrig känt till någon annan tidigare (och då har jag ett 12-årigt äktenskap i bagaget). Är väldigt lycklig!

  • Jonnynilsson

    Fanns inga dejtingappar när vi träffades.

    Internet fanns nog på företag men inte i hemmen. Så vi träffades på det klassiska viset via bekanta. Exet träffade jag på jobbet. Och ligg (ONS) hittade man ju oftast på krogen. Hade en KK en tid som var en gammal klasskompis från grundskolan. 

  • Anonym (Nära)

    Min senaste partner träffade jag hos gemensamma kompisar vilket var trevligt. Flirtade, tåflirtade osv utan att kompisar märkte, tror jag. Flirtar med en kvinna som jag bodde granne med tidigare men hon har flyttat en bit bort. Vi var båda i förhållande när vi började vara trevligare än kanske normal grannrelation men inte mer än blickar och fina ord till varandra. Nu umgås vi fortfarande som fina vänner och gör trevliga saker tillsammans ibland (bor fortfarande på varsitt håll). Hon har 2 underbara småbarn, ja äpplet faller ju inte långt från trädet, som det funkar jättebra med. Vänner än så länge och vill inte stressa på henne efter hennes separation till något utan tiden får utvisa hur det blir. Men om du läser det här K, ta åt dig av att jag tycker du är en underbart vacker kvinna på många sätt. Ditt utseende, din röst och din doft.... You make me speachless...

  • Anonym (tilli)

    Vi var inlagda på samma avdelning på sjukhus. Men det är några år sedan nu.

  • Anonym (Fest)

    Oj, vad många som träffats genom dejtingappar och så få som träffats på fest/genom vänner, det "gamla hederliga" sättet. Intressant omröstning!

    Jag träffade min man på en stor fest. Han var där med sina kompisar och jag var där med mina. Jag såg honom tidigt på kvällen första gången och min första tanke var "herregud det här är den vackraste man jag någonsin sett i hela mitt liv". Han var perfekt! Jag höll utkik efter honom hela natten och såg honom då och då men vågade inte gå fram, han var aldrig ensam utan hängde med sina killkompisar hela tiden. Han var så fin... dansade bra, såg ut att vara kompisgängets centrum och fick alla att skratta.

    Mina kompisar skulle dra hem till en av kompisarna på natten men jag ville stanna på festen pga honom, så jag blev kvar själv. Framåt morgonen hängde vi som var vakna nere vid sjön, det var kanske 20 personer kvar och jag tänkte att jag måste prata med honom, han får inte försvinna. Jag måste åtminstone få prata med honom annars kommer jag att ångra mig resten av livet. Efter ett tag gick han och en av kompisarna ner till en annan liten klippa som låg en liten bit bort från där alla andra satt, och då såg jag min chans. Jag väntade en stund sedan gick jag efter dem och låtsades känna på vattnet och började prata med dem om ifall det var för kallt att bada. Sedan satt jag med honom och hans kompis och pratade ett par timmar tills vi alla tyckte det var dags att gå hem och vi slog följe till bussen. Dagen efter bestämde han och jag att träffas och då blev vi förälskade med buller och bång Det var fyra år sedan och vi är fortfarande nykära. Han är mannen i mitt liv, jag är den lyckligaste kvinnan på jorden.

  • Anonym (Hector Barbossa)

    Se hur var det nu.
    Jo, vi gick rakt mot varandra på en 'random öppen gata, vilken gata det var kan jag dock inte säga, men det var en gata 'som vilken som helst ..Sluta att löjliga er.
    Fokus.

    Vi var långt från varandra till en början.
    Det var Vinter, Snö och ett fruktansvärt kallt jäkla väder utomhus den perioden.

    Jag stod och väntade på min Uber-chaufför.
    Som sa åt mig' vara långt över o drygt 1 tim.. En hel timme bort från mig, och med taskigt väder osv. emot sig, så fick han ta det så lugnt.

    Därför så skulle det dröja ordentligt innan jag blev hämtad om jag inte istället valde att avboka körningen helt, det var upp till mig..
    Men skit i det just nu sa jag. Kör, så kollar vi sen hur det går bara. Ta det lugnt bara så löser det sig"

    Och precis, alltså innan, i stunden då jag utbrast;
    -"Va! äre över. 1 tim. innan du är här, aaha, det är kallt, jag dör liksom, skynda dig, kör säkert men kom ändå snabbt hit.. okej då, bla bla. Jag väntar!"
    -"Slå mig en signal när du närmar dig.. Tack hej."-

    ..Precis då som sagt, då går Hon förbi. Flickan, denna unga kvinnan som hör min frustration i, med telefonsamtalet.
    -Hon vänder sig om, vänder sig mot mig.. Lät ursäkta sig följt med en 'host och så säger hon;
    .
    "-Du det är kallt!-" Jo, svarar jag" "-Är du ensam?" Ja! Nä Ingen sambo här inte. Dock har jag en Uber- taxi du vet som dröjer pga. vädret osv. (Ja du hörde ju markerade jag)"

    -"Ska du, vill du, så får du, mest om du vill alltså.. Sa hon.. Så följ med mig hem och upp och värm dig medan du väntar, det hemma hos mig, ingen fara.. Inte kan du stå här. Då slipper du vänta här ute på vägen en hel timme ju? och samtidigt fryser du ju annars halvt ihjäl till dess"
    -...Eeeee? Ok. svarar jag högst osäker. Vad f'n är det som händer"..-

    ..
    Tänk er, att det här var långt innan, Martin Timell. TV4:s populäraste programledare anklagades för att ha tafsat, sexism, rasism och homofobi. och annan skit hade ägt rum..
    -"Vad hade jag gjort om jag hade plockat upp en prostituerad, alt. hade köpt en CivilPolis (Gjort en Paolo Roberto) Eller om det bara varit någon som rent av hade kunnat döda mig' vem vet.
    ..

    Hur som helst så 'ville jag inte åka dit på det liksom.
    Men jag frös, så jag följde med henne hem.

    Hennes Mamma var hemma, sade, mer raskt frågandes mellan varven medans vi sa 'Hej till varandra allihopa i vardagsrummet.. artig som man är.
    ..Dom ville bjuda på Kaffe eller varm choklad så att jag skulle återfå känslan i fingrarna.. Vilket lät lockande, så jag sa ja.
    Jag accepterar erbjudandet.
    Vi tog båda varsin en varm Choklad med grädde, i kopp upp på hennes rum.

    ..
    Kort därpå, mest från ingenstans åker hennes kläder av, mitt framför mig.
    Det medan jag sitter på hennes sängkant helt förstenad om vad som händer!?"
    Hon förklarade att hon var tvungen att ta av sig sina våta kläder, det hade snöat så att vi var båda våta ända inpå kläderna ju.

    Jag var artig och vände bort blicken redan från början, halvt drickandes på min choklad tittande åt andra hållet, men då o då kollade jag stort nyfiket omkring på vad som skulle hända härnäst.
    ..Utan att jag sen visste ordet av. så var vi, Hon i alla fall snabbt helt näck framför mig och hon gjorde klart i att hon ville knulla innan jag åkte ..Ubern var ju snart framme plingade det om i fickan.

    ..
    Där och då.. Knappt så hade jag druckit färdigt min varma choklad och satt ner muggen innan vi hade ett sjuhelsikes jäkla passionerat samlag med varandra.
    Med hennes Mamma nyfiket utanför dörren, då hon ville veta, mer undrandes ifall vi skulle ha mer varm choklad, men vi lät oss inte stoppas. Jag är idag fortf. övertygad om att sen efter att vi var klara, jag tror med all säkerhet att hennes föräldrar hörde oss, det måste dom ha gjort. hmm, jaja.

    Ja sen var det lagom stelt igen när jag, förlåt vi båda två.. är på väg ner, vi kommer ner för trappan med världens knullruffs och jag tackar för chokladdrycken och tackar också för gästfriheten och ner för trappan kommer igen tjejen, torkandes av sig sperman med en handduk jag vet att hon använde till något helt annat alldeles nyss ..och sa, och skyllde på till sin Mamma att hon fortfarande var våt i håret efter snön innan.
    Vi skrattade lite tyst till varandra och jag sa sen Hejdå till allihop.

    Jag tackade en gång till, för hundrade gången för allting.
    Vi utbytte telefonnummer med varandra och en puss ståendes i dörren.. Sen gick jag därifrån.. seglandes som på moln. Överlycklig.

    I sista sekund så bytte jag på sms till ubern, adressen, och han var bara runt hörnet.
    Sen åkte jag hem. Hur stolt, trött men ändå hur nöjd som helst.

    Kontexten, och sammanhanget här var att det här, den där kvinnan jag var med den där eftermiddagen blev sen min fru under närmare hela 5-års tid tillsammans bla.

    Så här träffade jag min senaste partner.. Tack för er tid.

  • Anonym (På studentpartyt)

    Träffade honom när jag tog studenten. Inte på skivan, men när vi gick på nattklubb efteråt.

    Han var både kaxig och nervös samtidigt, blyg och charmig, riktigt torr men ändå rolig, gubbig och barnslig på samma gång. Blev jättekär nästan direkt trots åldersskillnaden. Tio år senare och han är fortfarande gift och jag är fortfarande nummer två.

  • Anonym (Krax)

    På en social aktivitet som vi gick på flera dagar varje vecka. Inget intresse, ingen sport utan ett andligt program med sociala möten hela tiden där syftet är att mötas socialt.

  • Anonym (Tidning)

    Kontaktannons i tidning men det är 40 år sen. Fortfarande tillsammans

  • Anonym (K)

    Man kan ta båda gemensamt intresse eller jobbet som kollega.

    Det var via jobbet , men ej vår huvudyrke , utan mer en hobby.

  • Anonym (K)

    Man kan ta båda gemensamt intresse eller jobbet som kollega.

    Det var via jobbet , men ej vår huvudyrke , utan mer en hobby.

Svar på tråden Hur träffade du din senaste partner som du blev ihop med?