• Bopbopipop

    Utebliven ägglossning eller gravid?

    Hej!

    Jag har nu under 4 dagar tagit ägglossningstest, alla har varit exakt lika men inget har varit lika starkt som kontrollstrecket, ser varken att det ökar eller minskar i synlighet.

    Vid ägglossning brukar jag vanligtvis få mycket flytningar och det brukar pågå i nån vecka. Jag hade precis som vanligt vid första testen men sedan har flygningarna försvunnit, testen är fortfarande desamma och idag värker det som tusan i nedre delen av magen men testet visar inte positivt. Har aldrig ont vid ägglossning annars.

    Kan jag ha blivit gravid och därför har vanliga symtomen för ägglossning stannat av? Någon som varit med om samma?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Utebliven ägglossning eller gravid?
  • JosHed

    När hade du mens senast? Är du på ägglossning så tänker jag att du nog inte är gravid?

  • Bopbopipop
    JosHed skrev 2021-04-29 21:51:57 följande:

    När hade du mens senast? Är du på ägglossning så tänker jag att du nog inte är gravid?


    9 april, borde haft ägglossning i tisdags men menar om symtomen jag brukar ha kan ha stannat av pga att ägget blev befruktat? Eller om symtomen ändå bör ha fortsatt.
  • JosHed
    Bopbopipop skrev 2021-04-29 22:28:04 följande:

    9 april, borde haft ägglossning i tisdags men menar om symtomen jag brukar ha kan ha stannat av pga att ägget blev befruktat? Eller om symtomen ändå bör ha fortsatt.


    Tänkte kanske snarare att du är på väg mot ägglossning? I och med att ingen blivit positiv så gissar jag på att du ej haft ägglossning än? Symtom på graviditet kommer ju inte för ens HCG bildas och ägget bildar inget HCG innan de fäst och det är ju några dagar efter ägglossning.
  • Bopbopipop
    JosHed skrev 2021-04-29 23:04:49 följande:

    Tänkte kanske snarare att du är på väg mot ägglossning? I och med att ingen blivit positiv så gissar jag på att du ej haft ägglossning än? Symtom på graviditet kommer ju inte för ens HCG bildas och ägget bildar inget HCG innan de fäst och det är ju några dagar efter ägglossning.


    Testet idag var lite ljusare så antingen har jag väl redan haft ägglossning eller så hade jag inte ägglossning den här månaden kanske ???????
  • JosHed
    Bopbopipop skrev 2021-04-30 12:54:40 följande:

    Testet idag var lite ljusare så antingen har jag väl redan haft ägglossning eller så hade jag inte ägglossning den här månaden kanske ???????


    Kroppen kanske försöker igen senare?
  • Aliona
    Bopbopipop skrev 2021-04-30 12:54:40 följande:

    Testet idag var lite ljusare så antingen har jag väl redan haft ägglossning eller så hade jag inte ägglossning den här månaden kanske ???????


    Då låtee det som att du inte fick ägglossning den här månaden. Det händer.
  • Bopbopipop

    Kom på att min mens va 4 dagar sen den här månaden, kan det ha betydelse? Jag har gått efter min app och ställer jag in när mensen egentligen skulle kommit så bör jag ha haft ägglossning i lördags. Molande värk igår torsdag och svagare streck på ägglossningstestet idag. Kanske stämmer. Ska ta graviditetstest i mitten på nästa vecka, syns det inget då inväntar jag mens. Kommer den inte testar jag igen :)

Svar på tråden Utebliven ägglossning eller gravid?