• Anonym (Undra­r)
    Fri 30 Apr 2021 02:48
    3933 visningar
    32 svar
    32
    3933

    Smisk

    Ni som tänder på eller fantiserar om smisk:

    Vad var startskottet för er smisk-fetisch (antingen att dela ut och få smisk eller både och)? Hur introducerades ni för denna böjelse om man kan kalla det så? Hur ofta använder ni begreppet/ordet smisk i er vardag?

  • Svar på tråden Smisk
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 30 Apr 2021 15:18
    #6
    Anonym (Q) skrev 2021-04-30 10:23:55 följande:

    Började fantisera om det redan som 12-åring efter att en äldre släkting berättade om hur det gick till när hon och hennes syskon fick smisk. Vet inte varför jag gick igång på det istället för att bli förfärad men jag började smiska mig själv med en hårborste och njöt av svedan i skinkorna. Fick smisk av en kille första gången när jag var 17 och det var helt underbart och sedan har det bara fortsatt.


    Oj så tidigt. Vad är det med just smisk som du går igång på? Förutom svedan.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 30 Apr 2021 19:38
    #8
    Tukt skrev 2021-04-30 08:09:08 följande:

    Bara en liten grej. Smisk är ingen fetisch.


    Kink då?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 30 Apr 2021 19:41
    #9
    Anonym (Q) skrev 2021-04-30 17:10:00 följande:

    Ja det är väldigt mångfacetterat. Undergivenheten i att bli lagd över knät och känna trosorna dras ner till knävecken. Hans hand som daskar. Svedan i skinkorna. Allt det emotionella som följer. Trösten och ömheten efteråt. Att få lotion insmort på skinkorna medan de svider är så skönt att jag blir galen av kåthet. Säkert mycket jag inte räknat upp ..


    Maktförskjutnings-aspekten har en stor del i det hela alltså.

    Är din släkting medveten om att hennes berättelser satte igång din böjelse för smisk?:P
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 30 Apr 2021 22:10
    #11
    Hotelliggaren skrev 2021-04-30 19:48:07 följande:

    Har ofta hört kvinnor (för det är dem jag har erfarenhet av) berätta att de alltid känt så, men att det tar sig olika fysiska uttryck först efter sexuell mognad. En berättade att hon hade en dagdröm när hon var barn som handlade om att man kunde gå igenom en dörr in i en värld där man kunde "få så mkt smisk man ville".

    Att det blir just smisk tror jag är för att det är det som ligger närmast till hands i den åldern. Man har inte mkt andra referenspunkter, Men har oxo träffat kvinnor som upptäckt det i mogen ålder och aldrig reflekterat över sånt innan, Men jag tror inte det är själva smisket ytan som (Q) säger ett sätt att känna sig undergiven och kanske få "skämmas" lite. Vara liten och hjälplös men ändå omhändertagen. Både irl och o smisklek så finns ju iden om att hon gjort sig förtjänt av det. Bara smisk rakt av är nog mer för masochister. Men just att ligga över knät, en fast hand som smiskar inte av ilska utan omtanke, 

    Mysigt är det i alla fall!


    Det är intressant hur just smisk som egentligen är en form av bestraffning har utvecklats till ett sexuellt nöje. Det är uppenbarligen både den fysiska smärtan och den psykologiska faktorn som triggar igång den som tar emot smisk och även den som som får dela ut smisket.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sat 1 May 2021 07:24
    #14
    Anonym (Q) skrev 2021-05-01 07:14:13 följande:

    Självklart berättar man inte en sån sak för en äldre släkting. Varför skulle man göra det? Jag berättar inget om mitt sexliv alls, än mindre om mitt intresse för smisk.


    Sant, såklart inte... dum fråga.

    Har du själv delat ut smisk också eller är det bara att få smisk som triggar?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sat 1 May 2021 16:50
    #17
    Tukt skrev 2021-05-01 13:29:01 följande:

    Kink är väl definitivt helt rätt. Vi fetischister är lite måna om att ordet inte på lite vad som. 


    Rätt ska vara rätt :)
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sat 1 May 2021 17:44
    #19
    Anonym (Enrissmisk) skrev 2021-05-01 17:04:23 följande:

    Min lille smiskade mig med enris på rumpan vid påsken.

    Jag lägger mig på hans knän sedan smiskade han mig med raska tag.

    Tänder verkligen på det.


    Antar att du menar din kille och inte din lille? :)
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 08:35
    #23
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-02 06:22:30 följande:

    Det började när jag var 13 på ett påskläger för ungdomar i ett frireligiösa sammanhang. Vi gjorde en övning runt Jesu lidande och där hittade en annan tjej och jag varandra och en viktig del i mina sexuella uttryck. Talar dock aldrig om smisk utan använder termen spanking och jag både ger och tar med stor förtjusning. För mig är spanking och andra BDSM-aktiviteter något som är kopplat till sexuella energier men något jag aldrig blandar med andra sexuella aktiviteter. Började som painslut och undergiven men upptäckte rätt tidigt att jag inte alls fungerar i rollen som undergiven utan är mer dominant och klassar mig som switch men aldrig undergiven då det jag switchar med är mellan sadism och masochism.

    Spanking ingår nästan alltid som uppvärmning i mina BDSM-lekar med undantag för rena CBT, play piercing och replekar. Att jag gärna värmer upp med spanking beror på att det känns intimt och är ett bra sätt att känna in varandra på. Fortsätter dock nästan alltid med floggers, piskor, paddlar och liknande samt inte minst olika former av pinnar för caning, tidigare var rotting favorit vid dessa lekar men jag har i dag rotting bara som dekoration och rekvisita då jag av hygieniska skäl och inte minst för att slippa massa jobb med underhåll gått över till redskap i kolfiber, delrinplast och teflon för denna typ av lek.


    Finns det någon anledning till att du använder dig av termen spanking och inte smisk? Hur föredrar du att dela ut smisk?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 09:11
    #25
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-02 08:46:48 följande:

    Smisk låter som något man ger olydiga barn. När jag ger spanking med bara handen vill jag ha det nära och intimt. En distinkt träff där handen för vara kvar så man känner in och där det får sjunka in innan nästa slag. Hatar att ge och få varianten man ofta ser på porrfilm för handen inte stannar kvar vid träffen.


    Spanking betyder ju samma sak men det kanske låter hårdare på engelska:)

    Vad triggar igång dig med att dela ut smisk? Känslan av makt?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 19:16
    #27
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-02 09:30:22 följande:

    Att bara översätta enligt ordboken fungerar inte för mig. Smisk låter barnsligt och det har jag alltid tyckt. Makt är en del men ren sadism ligger närmare till hands. Skulle till exempel aldrig falls mig in att använda det för uppfostran eller bestraffning utan det handlar om att ha kontroll över någon annans upplevelse och smärta. Kan låta lite sjukt men jag triggas av reaktionen när någon annan upplever smärta som jag styr över. Självklart alltid under samtycke men jag använder ogärna stoppord då det bara förstör för den rena känslan och också ofta bara gör mottagaren förvirrad och ofokuserad när det börjar dyka upp tankar på om det är dags att stoppa eller inte vilket ger otydliga signaler att läsa av.


    Givetvis handlar det om smisk som en del av en samtyckande aktivitet. Spankar du både män och kvinnor?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 21:03
    #29
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-02 19:54:22 följande:

    Absolut. Blir dock mer spanking och sensuell dominans när jag leker med kvinnor. Med män har det en tendens att bli mer caning, CBT och annat för att spela på sadism och masochism. Vet inte riktigt vad det beror på men med män blir det ofta råare och mer inriktat mot att det att tillfoga smärta med kvinnor blir det mer en erotisk dans där pain o pleasure ingår.


    Intressant diskrepans där :)

    Kan väl bero på att män bör/kan tåla mer, om du förstår vad jag menar. Kanske det som gör att det blir skillnad i förhållningssättet när du delar ut smisk.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Wed 5 May 2021 20:47
    #31
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-03 05:20:18 följande:

    Män tål absolut inte mer, snarare tvärtom. Det är snarare att det är förbaskat eggande som sadist att se en stor man gråta och be om nåd.


    Lägger du dom över knät då?
Svar på tråden Smisk