• Fri 30 Apr 2021 09:39
    476 visningar
    3 svar
    3
    476

    HJÄLP!

    Jag har haft en oregelbunden menstruation i flertal år. Har sökt hjälp för detta men har inte velat gå på några hormoner.

    Jag har haft i över 1 veckas tid molande värk till och från i magen, torra bröstvårtor och varit otroligt ångestfylld.  Jag fick under två olika dagar och tillfällen rejäl kramp i magen så jag vek mig på mitten. Höll i ca 2 min. (Huggande känsla i hela magen inte bara nedre delen)

    I tisdags trodde jag att min mens hade kommit. Hade några droppar av ljust blodfärg på pappret, antog att min mens var på väg. Men efter det så har min mens inte kommit och jag har haft lite molande värk till och från men inte så pass kraftig som mensvärk. Brukar få otroligt ont när jag har mens så är inte i närheten utav detta. 

    Vi har försökt bli gravida under en lång tid och jag tycker det är så sjukt jobbigt att hoppas på att jag är gravid och få ett negativt resultat. 

    Däremot har jag aldrig någonsin tidigare haft molande värk, huggande magkramper, minimal blödning, torra bröstvårtor, väldigt känslig och långvarig ångest som nu. Är dessutom 11 dagar sen men då jag inte riktigt kan lita på min menstruation så är jag tveksam.

    Är det någon som haft liknande symptom? 

  • Svar på tråden HJÄLP!
  • Anonym (Undra­n)
    Fri 30 Apr 2021 18:52
    #1

    Hej!

    Inga sådana symtom så kan inte hjälpa dig där.

    Men, har du ens tagit ett graviditetstest?

  • Tue 4 May 2021 10:19
    #2

    Hmm.. ja jag tog ett sånt där sticktest som visade negativt. Men har läst att visa inte plussar förrän så sent som v.11? Jag har fortfarande molande värk till och från men tog kontakt med vårdcentralen idag för jag är orolig att det kanske kan vara någonting annat om mensen inte kommer snart..

  • Anonym (Undra­n)
    Tue 4 May 2021 15:48
    #3
    elsaback skrev 2021-05-04 10:19:48 följande:

    Hmm.. ja jag tog ett sånt där sticktest som visade negativt. Men har läst att visa inte plussar förrän så sent som v.11? Jag har fortfarande molande värk till och från men tog kontakt med vårdcentralen idag för jag är orolig att det kanske kan vara någonting annat om mensen inte kommer snart..


    Det finns kanske en liten chans, men det mest troliga är då att du inte är gtavid när mensen är så pass sen. Jag hoppas du får bra hjälp av vårdcentralen! Jag tänker att detta kan vara kopplat till varför ni har svårt att bli gravida så att det är viktigt att du står på dig att bli undersökt ordentligt.
Svar på tråden HJÄLP!