• Anonym (...)

    Känner mig så ensam utan dig..

    Och där går du. Jag ser dig direkt. Ditt kroppsspråk, dina rörelser. Och där står jag. Pulsen stiger, hjärtat rusar. Vet inte vad eller vart jag ska göra av mig själv. Jag är patetisk som reagerar såhär. Känner såhär. Det är förmodligen galet att känna som jag gör. Efter all den här tiden. Du får inte se mig. Jag klarar det inte. Jag kan inte hantera att någonting blir fel. Hur ser jag ut? Jag måste gå åt ett annat håll. Men där går du. Min människa. Min person. Du med hjärtat. Du med djupet. Du som höll mig så hårt medan jag bara sprang. Du som kämpade när jag gav upp. Du som såg mig som ingen annan någonsin sett eller kommer att se mig. Du... Mitt hjärta brister. I alla dessa år har mitt trasiga hjärta nästan dagligen påmint mig om dig. Bilden etsar sig fast i mitt huvud. Det är andra gången på väldigt många år och hjärtat stannar...fortfarande.

    Du är gift. Säkert lycklig. Det borde jag också vara. Jag har jobb, hus, familj.. Vi har levt ihop i 9 år nu. Det började okej men har genomgått helvetet. Lever på konstgjord andning. I alla år har jag tänkt på dig. Du lever med henne nu och jag med honom. Men han kommer aldrig att älska mig eller se mig så som du älskade och såg mig.

  • Svar på tråden Känner mig så ensam utan dig..
  • StudierKemi

    Fin dikt.

    Men vad gör denna dikt för nytta för någon? Vilken nytta gör den för Dig själv - att bli påmind om en före detta älskare till Dig som Du omöjligtvis kan få tillbaka?

    Gör såhär istället, skriv dikter framöver, men skriv dem om din sambo/äkta man, och skriv inte ett ord igen om före detta älskare. Detta i syfte att fördjupa kärleken mellan din man och Dig, och göra Dig själv lyckligare också.

    Annars blir allt bara en enda röra utan syfte. Let's get Back On Track.

  • Anonym (...)
    StudierKemi skrev 2021-04-30 23:58:21 följande:

    Fin dikt.

    Men vad gör denna dikt för nytta för någon? Vilken nytta gör den för Dig själv - att bli påmind om en före detta älskare till Dig som Du omöjligtvis kan få tillbaka?

    Gör såhär istället, skriv dikter framöver, men skriv dem om din sambo/äkta man, och skriv inte ett ord igen om före detta älskare. Detta i syfte att fördjupa kärleken mellan din man och Dig, och göra Dig själv lyckligare också.

    Annars blir allt bara en enda röra utan syfte. Let's get Back On Track.


    Ehm vet inte vad jag ska svara. Det var inte alls menat som en dikt. Det var jag som behövde/behöver ventilera mina känslor. Skrev bara från mitt inre. Mina känslor för specifikt den här personen för att de äter upp mig inifrån. Det är inte just någon omkring mig som vet det. Jag känner mig därför väldigt ensam i mina känslor. Jag lever som jag skrev i ett annat förhållande och liv än det vi hade tillsammans.
  • Faile

    Jag antar att ni gjorde slut? Det måste ha funnits orsaker och de orsakerna försvinner inte av sig själv. 


    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Heart)

    Jag förstår hur du känner. Jag har med en gammal kärlek som fortfarande har en bit av mitt hjärta. Jag lever med en annan man som jag älskar och jag tror kanske inte att jag och förra kärleken skulle funkat i längden. Vi var unga det var svårt men det var djup rå kärlek mellan oss. Jag krossade hans hjärta och han smälte mitt han är liksom fastetsad där. Men vi lärde oss något av varandra och vi kommer alltid ha kvar det vi hade. Jag vet att min man älskar mig men känner som du ibland att han älskar mig nog inte som min tidigare kärlek, fast ändå det kan jag ju inte exakt veta. Det kommer inte att bli jag och min förre igen, det jag och min man nu och han har en del av mitt hjärta nu och kommer alltid att ha. Det är ok att tänka på det ibland, han finns där i sin plats i hjärtat men nu är det nu och det får man påminna sig om. Låt bli att fastna i det, låt det bara glida förbi, det kanske bränns till lite i hjärtat men det går över och man går vidare. Satsa på ditt nu och din framtid inte ditt förflutna, det har format dig men behöver inte stoppa upp dig nu. Hoppas du fattar. jag förstår dig.

  • Anonym (...)
    Anonym (Heart) skrev 2021-05-01 00:36:24 följande:

    Jag förstår hur du känner. Jag har med en gammal kärlek som fortfarande har en bit av mitt hjärta. Jag lever med en annan man som jag älskar och jag tror kanske inte att jag och förra kärleken skulle funkat i längden. Vi var unga det var svårt men det var djup rå kärlek mellan oss. Jag krossade hans hjärta och han smälte mitt han är liksom fastetsad där. Men vi lärde oss något av varandra och vi kommer alltid ha kvar det vi hade. Jag vet att min man älskar mig men känner som du ibland att han älskar mig nog inte som min tidigare kärlek, fast ändå det kan jag ju inte exakt veta. Det kommer inte att bli jag och min förre igen, det jag och min man nu och han har en del av mitt hjärta nu och kommer alltid att ha. Det är ok att tänka på det ibland, han finns där i sin plats i hjärtat men nu är det nu och det får man påminna sig om. Låt bli att fastna i det, låt det bara glida förbi, det kanske bränns till lite i hjärtat men det går över och man går vidare. Satsa på ditt nu och din framtid inte ditt förflutna, det har format dig men behöver inte stoppa upp dig nu. Hoppas du fattar. jag förstår dig.


    Tack för ditt fina svar. Jag förstår alla de logiska tankarna om att det var då, nu är nu och att jag måste inse att det är mitt förflutna. Det är det som är mitt stora problem i livet. Det går liksom inte. Åren bara går, rusar fram men jag står kvar med den brännande känslan i mitt hjärta. Den blir inte mildare. Ibland tycker jag snarare att den blir värre. Känner mig så misslyckad som inte klarar av att släppa efter så otroligt många år att jag skäms. Det har gått tio långa år och det gör att jag inte törs dela med mig till någon i mitt verkliga liv.

    Ibland tänker jag att det var han. Det var han som var min kärlek i livet och jag var hans. Jag kan fortfarande minnas allt han sa till mig. Jag tror framförallt att det kanske är hans ord för lika många år sedan att om jag inte gett mig av så hade livet sett annorlunda ut idag för oss alla. Jag har alltid förstått det som att han menade att han inte hade blivit tillsammans med sitt ex igen. Vilket han blev och är en idag.

    Ibland vill jag bara få svar. Dela med mig av mina känslor till honom. Men jag är så rädd. Rädd att det är jag som är galen. Jag borde vara tacksam över allt jag har men känner mig bara ensam.
  • Anonym (Heart)
    Anonym (...) skrev 2021-05-01 08:34:18 följande:

    Tack för ditt fina svar. Jag förstår alla de logiska tankarna om att det var då, nu är nu och att jag måste inse att det är mitt förflutna. Det är det som är mitt stora problem i livet. Det går liksom inte. Åren bara går, rusar fram men jag står kvar med den brännande känslan i mitt hjärta. Den blir inte mildare. Ibland tycker jag snarare att den blir värre. Känner mig så misslyckad som inte klarar av att släppa efter så otroligt många år att jag skäms. Det har gått tio långa år och det gör att jag inte törs dela med mig till någon i mitt verkliga liv.

    Ibland tänker jag att det var han. Det var han som var min kärlek i livet och jag var hans. Jag kan fortfarande minnas allt han sa till mig. Jag tror framförallt att det kanske är hans ord för lika många år sedan att om jag inte gett mig av så hade livet sett annorlunda ut idag för oss alla. Jag har alltid förstått det som att han menade att han inte hade blivit tillsammans med sitt ex igen. Vilket han blev och är en idag.

    Ibland vill jag bara få svar. Dela med mig av mina känslor till honom. Men jag är så rädd. Rädd att det är jag som är galen. Jag borde vara tacksam över allt jag har men känner mig bara ensam.


    Om du verkligen inte kan släppa det så tycker jag du ska prata med honom, det kan kanske ge dig tillräckligt för att gå vidare. Ring honom, säg att du börjat i terapi och att er relation kom upp i samtalet och att du känner att du har något oavslutat kvar. Säg att du är ledsen för hur det slutade och du älskade honom väldigt mycket och är glad för det du fick under tiden ni var tillsammans. Säg vad du vill. Känner du att det är jobbigt att kontakta honom så får du fatta beslutet att låta det vara. Jag ringde faktiskt en gång, det var jobbigt men jag kunde gå vidare efter det samtalet.
  • Anonym (...)
    Anonym (Heart) skrev 2021-05-01 10:10:00 följande:

    Om du verkligen inte kan släppa det så tycker jag du ska prata med honom, det kan kanske ge dig tillräckligt för att gå vidare. Ring honom, säg att du börjat i terapi och att er relation kom upp i samtalet och att du känner att du har något oavslutat kvar. Säg att du är ledsen för hur det slutade och du älskade honom väldigt mycket och är glad för det du fick under tiden ni var tillsammans. Säg vad du vill. Känner du att det är jobbigt att kontakta honom så får du fatta beslutet att låta det vara. Jag ringde faktiskt en gång, det var jobbigt men jag kunde gå vidare efter det samtalet.


    Jag vågar inte. Hade varit en annan sak om det inte gått över tio år. Förstår att det inte kan vara normalt. Som du skriver om dig och din gamla relation att "det vi hade kommer vi alltid att ha kvar." Jag känner samma sak och alltså är de det inre som bara "vet" att det är så. Men är det verkligen så? Eller bor den känslan bara inom oss? Jag skulle vilja säga att jag vet att han känner samma sak för mig som jag för honom. Även om jag kanske inte tror att jag bor precis lika intensivt i hans huvud som han i mitt. Är rädd att jag bara känner det här för att jag tänker på honom så ofta och med så intensiva känslor. Samtidigt som min intuition säger att han aldrig kommer att ha de känslorna för henne som för mig. Men jag kan ju aldrig veta. Kanske hade haft andra känslor om den han levde med var en ny han träffat men han gick tillbaka till den person han hade innan mig. Jag är så rädd för att gå med de här känslorna genom hela livet. Hela min kropp och själ skriker efter det lugn och den trygghet han gav mig och har gjort i alla år.

    Jag blir chockad över hur min kropp reagerar när jag ser honom. Jag får nästan panik. Jag vet inte vad jag ska göra. I min dröm ses vi någonstans av en slump. Men det är bara han och jag. Jag vet att han skulle möta mig med ödmjukhet men inte vart det skulle leda. Det skulle bara få mig att sluta undra. Att få svar. Men jag vågar inte. Det har gått år och vi båda har familj på varsit håll.

    Är jag galen? Är det här normalt?
  • Tecum
    Anonym (A) skrev 2021-05-01 10:59:09 följande:
    Låter som du helt fastnat i nostalgi och sentimentalitet och vältrar dig i lidelse och något slags självplågeri som i din värld är någonting vackert. Att det är så äkta kärlek ser ut ungefär. 
    Ni var så menade för varandra att det övergår universums lagar och ingen annan kan förstå den heliga överjordiska kärleken ni hade ungefär.

    Men, det tog slut av en anledning. Krasch in i verkligheten.

    Jag har väldigt svårt att tror att han går omkring med samma tankar och känslor som du. Det har gått 10 år!!! Ni lever båda i nya relationer. 
    Varför är det inte du och han om ni är så menade för varandra? Lever han i något slags självpåtaget martyrskap i sin nuvarande relation? Är han helt oförmögen att ta sig ur sin nuvarande relation menar du, om det nu är du som är kvinnan i hans liv?

    Och vem är du som lever med en man och känner såhär? Är det ärligt mot honom?
    Varför lever du inte ensam om du nu älskar och och drömmer om ditt ex hela tiden, och nedvärderar din nuvarande att han inte kan älska dig som exet gjorde osv.

    Du verkar leva i en drömvärld som du inte ens vill ta dig ur. Du vill gotta dig i det här självömkandet?
    Bästa inlägget i tråden! Det tog ju slut av någon anledning och ingen av dem var villig att försöka igen när chansen fanns. Nu idealiserar TS det som var och längtar efter något som förvandlats till en dröm. Hon påstår att hennes man inte älskar henne som exet gjorde, men i själva verket är det TS som inte älskar sin man.

    TS borde lämna sin man om han inte duger, men hon ska absolut inte ta kontakt med exet, som någon föreslog. Han är i en ny relation och varför ska TS gå in och störa den?
  • Anonym (Heart)
    Anonym (...) skrev 2021-05-01 10:38:22 följande:

    Jag vågar inte. Hade varit en annan sak om det inte gått över tio år. Förstår att det inte kan vara normalt. Som du skriver om dig och din gamla relation att "det vi hade kommer vi alltid att ha kvar." Jag känner samma sak och alltså är de det inre som bara "vet" att det är så. Men är det verkligen så? Eller bor den känslan bara inom oss? Jag skulle vilja säga att jag vet att han känner samma sak för mig som jag för honom. Även om jag kanske inte tror att jag bor precis lika intensivt i hans huvud som han i mitt. Är rädd att jag bara känner det här för att jag tänker på honom så ofta och med så intensiva känslor. Samtidigt som min intuition säger att han aldrig kommer att ha de känslorna för henne som för mig. Men jag kan ju aldrig veta. Kanske hade haft andra känslor om den han levde med var en ny han träffat men han gick tillbaka till den person han hade innan mig. Jag är så rädd för att gå med de här känslorna genom hela livet. Hela min kropp och själ skriker efter det lugn och den trygghet han gav mig och har gjort i alla år.

    Jag blir chockad över hur min kropp reagerar när jag ser honom. Jag får nästan panik. Jag vet inte vad jag ska göra. I min dröm ses vi någonstans av en slump. Men det är bara han och jag. Jag vet att han skulle möta mig med ödmjukhet men inte vart det skulle leda. Det skulle bara få mig att sluta undra. Att få svar. Men jag vågar inte. Det har gått år och vi båda har familj på varsit håll.

    Är jag galen? Är det här normalt?


    Nej du är inte galen, du har fastnat lite bara. Men jag tror det vore bra om du kunde hitta nån strategi för att komma vidare lite.

    Jag tänker som så att jag och mitt x hade mycket känslor för varandra, vi var varandras första stora kärlek och vi gick igenom mycket. Vi fick nog aldrig nåt riktigt avslut heller, en gång när vi pratades vid efter ett par år så hade han träffat en tjej som sagt att hon inte trodde att han någonsin skulle kunna älska någon som han älskat mig. Det kändes i mig. Men han är gift nu och har barn och jag tror helt klart han älskar henne. Det vi hade finns ju alltid kvar där men vi har lämnat det och släppt varandra för framtiden. Sen dyker han upp i mina drömmar ibland vilket jag tycker är jobbigt för då tänker jag mycket på honom den dagen efter. Jag tror det är vissa saker jag saknar med honom som jag önskar min man hade mer av men samtidigt var ju inte mitt x helt perfekt heller, och jag tänker ju knappt på hans dåliga sidor. Jag har ändå liksom släppt honom och gått vidare även fast han finns i mitt hjärta. Jag är med min man nu. Hur känner du för din man? Älskar du honom. Man kan såklart älska fler men har du liksom tänkt att det är han som ditt liv nu eller skulle du på allvar vilja vara med ditt x. Eller är det bara en dröm? Kan du acceptera att det kanske bara är en dröm. Du kanske behöver hjälp att bena ut vad du känner och varför.
Svar på tråden Känner mig så ensam utan dig..