• ALLIEVERDO

    Glaset ramlade ur bågen, vågar jag trycka in det igen?

    Hej,

    Vi är hyfsat nya på detta med glasögon och nu har ena glaset ramlat ur dotterns både och bågen har fått en liten smäll. Frågan är om jag kan trycka i det igen? Bifpgar bild. Vi bor en bit bort från den optikern vi valt och jag är lite osäker på om man kan med att gå in till de andra i vår ort, för tidsmässigt hinner vi inte till den andra på några dagar.

    Jag bifogar bild för hjälp.  Vi har inga direkta erfarenheter om glasögon och vågar inte chansa utan någon ledning

  • Svar på tråden Glaset ramlade ur bågen, vågar jag trycka in det igen?
  • Gameofthrones

    Vi på FL kan inte göra ngt åt. Det ska du skylla på ngn i FL sen för dina bågar eller glas går sönder? Det är Därför det finns optiker. Dem sätter in glaset på nga sek, beroende på hur stor skadan är.

  • Poppy 2012

    Prata med optikern i morgon istället för att prova själva ifall ni inte är väldigt händiga. Jag hade inte provat själv eftersom försäkringen inte täcker mina egna lagningar.

  • Tecum

    Du kan prova att lossa den lilla skruven mellan skalmen och bågen, det är den som klämmer fast glaset. Kräver en superliten mejsel. Om man gör det är det lätt att sätta dit glaset igen. Men om själva bågen är böjd är det inte säkert att det går.

  • Elin pelin

    Det finns en risk att glaset flisas om du bara trycker i dem igen. Dock ser det ut som skruven "gått upp" och då behöver du som någon skrivit en liten skruvmejsel för att skruva fast glaset igen.

    Finns det en optiker på din ort så gå in till denna, det de antagligen kommer säga är att de inte kan ta ansvar om något är trasigt, men de kan hjälpa dig. Be dem även locktighta skruven så går den inte upp lika lätt. Jag har varit i branschen i 16år och aldrig hört talas om någon som inte hjälper en kund, även om glasögonen är från en annan butik.

Svar på tråden Glaset ramlade ur bågen, vågar jag trycka in det igen?