• Sun 2 May 2021 23:04
    830 visningar
    12 svar
    12
    830

    Haft mens i 12 dagar nu? Neg grav test

    Hej

    Har haft mens i 12 dagar nu, min mens brukar alltid vara i 6 till 7 dagar så detta för mig är jätte konstigt!!

    Dom första 5 dagarna var "mensen" inte så riklig men nu kommer det jätte mycket, fattar inte vad detta är , tog ett grav test första dagen jag fick mensen som var neg direkt och igår den 11 dagen tog jag ett digitalt som också visade neg, är det någon mer som haft det så ?? Jag och min sambo har även försökt bli gravida i över ett år nu, så gravid är jag inte.

  • Svar på tråden Haft mens i 12 dagar nu? Neg grav test
  • Mon 3 May 2021 19:14
    #1

    Hej! Kan det ha varit ett tidigt missfall eller något då? Du kanske ska kontakta en gynekolog, så att dom kan kolla så att allt är ok.

    Jag har haft en blödning som varade i ca 2 veckor men det var i samband med ivf så det var nog hormonerna som spökade.

  • Anonym (Anna)
    Mon 3 May 2021 23:01
    #2

    Blöder du lika mycket som vid din vanliga mens?

  • Mon 3 May 2021 23:07
    #3

    Dom första 5 dagarna blödde jag inte lika mycket, men sen blev det lika mycket om inte mer ..

  • Anonym (Anna)
    Mon 3 May 2021 23:12
    #4
    Nosh94 skrev 2021-05-03 23:07:40 följande:

    Dom första 5 dagarna blödde jag inte lika mycket, men sen blev det lika mycket om inte mer ..


    Hm, funderade på om det kunde ha varit en mellanblödning och sen mens men låter ju lite konstigt om du blöder så mycket. Håller med föregående om att det kan vara värt att prata med gyn.
  • Anonym (Xyz)
    Thu 6 May 2021 17:49
    #5

    Har du eller någon i din omgivning fått covid-vaccin?

  • Anonym (Xyz)
    Thu 6 May 2021 17:49
    #6

    Har du eller någon i din omgivning fått covid-vaccin?

  • Thu 6 May 2021 21:14
    #7

    Ja hurså?

  • Anonym (Jenni­e)
    Thu 6 May 2021 21:19
    #8

    Pcos? Har du regelbunden mens?

  • Anonym (Xyz)
    Sat 8 May 2021 08:44
    #9

    Anledningen till min fråga är att det kommit indikationer på att ovaccinerade kvinnors menstruationscykler påverkats bara genom att umgås med vaccinerade personer. Även vaccinerade kvinnors menstruationscykler ska ha påverkats. 


    Jag är ingen läkare och kan varken säga bu eller bä i frågan, men det kan ju kanske vara något att kolla upp? 

  • Mon 10 May 2021 07:29
    #10
    Anonym (Xyz) skrev 2021-05-08 08:44:03 följande:

    Anledningen till min fråga är att det kommit indikationer på att ovaccinerade kvinnors menstruationscykler påverkats bara genom att umgås med vaccinerade personer. Även vaccinerade kvinnors menstruationscykler ska ha påverkats. 

    Jag är ingen läkare och kan varken säga bu eller bä i frågan, men det kan ju kanske vara något att kolla upp? 


    Hur skulle en vaccinerad person kunna påverka andra personers menscykel? Det låter som en skröna eller något påhittat för att skrämma folk från att vaccinera sig.

    Det finns dessutom flera andra förklaringar som skulle vara mycket mer sannolika, t ex tidigt missfall eller myom. Detta är något som läkaren kan fastställa.

    Ts, hoppas att du mår bättre!
  • Anonym (Rolig­aste jag hört)
    Mon 10 May 2021 07:55
    #11
    Anonym (Xyz) skrev 2021-05-08 08:44:03 följande:

    Anledningen till min fråga är att det kommit indikationer på att ovaccinerade kvinnors menstruationscykler påverkats bara genom att umgås med vaccinerade personer. Även vaccinerade kvinnors menstruationscykler ska ha påverkats. 

    Jag är ingen läkare och kan varken säga bu eller bä i frågan, men det kan ju kanske vara något att kolla upp? 


    Hahhahahahahhha. Kan inte sluta skratta.
  • Anonym (.)
    Mon 10 May 2021 19:51
    #12
    Anonym (Jennie) skrev 2021-05-06 21:19:02 följande:

    Pcos? Har du regelbunden mens?


    Det var även min första tanke. Gå till en gynekolog, TS! Jag har PCOS och fick diagnosen när jag gick till en läkare pga en sådan långvarig mens.
    Anonym (Xyz) skrev 2021-05-08 08:44:03 följande:

    Anledningen till min fråga är att det kommit indikationer på att ovaccinerade kvinnors menstruationscykler påverkats bara genom att umgås med vaccinerade personer.


    Finns det ingen facepalm-smiley här?

Svar på tråden Haft mens i 12 dagar nu? Neg grav test