• Anonym (Först­agångs­mamman­)
    Mon 3 May 2021 07:49
    363 visningar
    6 svar
    6
    363

    V 17, känner inga fosterrörelser, normalt?

    Är i v 17 (16+2) och är lite nojig att jag inte känner av bebisen än. Första barnet. Det kanske är normalt, eller borde jag känt nåt nu?

    Vet ju iofs inte om något av bubbligheten jag känt är bebis, men det är isf omöjligt att särskilja från tarmarna...

    Mår så bra i övrigt nu med att jag inte mår illa och är piggare, så det känns ju nästan som jag bara är lite smårund men inte gravid. Var på KUB där jag såg bebis för några veckor sen och den mådde bra då, men det känns ju som evig tid till nästa gång.

    Men borde jag vara nervös att jag inte känt nån spark?

  • Svar på tråden V 17, känner inga fosterrörelser, normalt?
  • Mon 3 May 2021 08:00
    #1

    Det är normalt. Man känner oftast av det senare just med första barnet. Jag var i v 24 när jag kände riktiga fosterrörelser med första barnet, men med andra var jag bara i v 16.

  • Mon 3 May 2021 08:04
    #2

    Det är normalt. Min barnmorska säger att allt före vecka 25 är en bonus, så oroa dig inte.

  • Anonym (Först­agångs­mamman­) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 08:16
    #3
    lövet2 skrev 2021-05-03 08:00:00 följande:

    Det är normalt. Man känner oftast av det senare just med första barnet. Jag var i v 24 när jag kände riktiga fosterrörelser med första barnet, men med andra var jag bara i v 16.


    Tack! Känns mest som sagt som jag blivit lite rund, eftersom jag inte känner några direkta kraftiga symptom eller så heller nu. Så skönt att höra att det är normalt :)
    Limeblad skrev 2021-05-03 08:04:55 följande:

    Det är normalt. Min barnmorska säger att allt före vecka 25 är en bonus, så oroa dig inte.


    Tack! Hoppas man känner något liiite innan dess iaf :) Men skönt att höra att det är i sin ordning iaf. :)
  • Mon 3 May 2021 12:56
    #4
    Anonym (Förstagångsmamman) skrev 2021-05-03 08:16:41 följande:

    Tack! Känns mest som sagt som jag blivit lite rund, eftersom jag inte känner några direkta kraftiga symptom eller så heller nu. Så skönt att höra att det är normalt :)Tack! Hoppas man känner något liiite innan dess iaf :) Men skönt att höra att det är i sin ordning iaf. :)


    Jag kände första sparken i v 18 men det dröjde lite innan det var något varje dag. En kompis kände första gången i v 24.
  • Anonym (Norma­lt)
    Mon 3 May 2021 13:02
    #5

    Jag är gravid med andra barnet i vecka 16 och inte känt något ännu.

    Brukar ta längre tid dessutom (oftast) med första barnet, då kände jag i vecka 19-20.

  • Mon 3 May 2021 19:37
    #6

    Helt normalt! Jag kände inte förrän i v 22 med första barnet. V 16 med andra barnet och kände lite konstigt fladder i v 12 med tredje barnet.

Svar på tråden V 17, känner inga fosterrörelser, normalt?