• pringles

Långa naglar, sax eller fil, vad är bäst?

jag behöver hjälp, min son föddes 5v för tidigt, vi har köpt en sax för bebisar men tycker det är svårt att få tag på naglarna. Har ej hunnit köpa någon fil.

Vad r bäst, fil eller sax?

Min son river sig i huvudet s jag har fått sätta strumpor på händerna

• Svar på tråden Långa naglar, sax eller fil, vad är bäst?
  • Cassanna

Klippa går snabbare tycker jag men jag har en dotter som är relativt stilla när man håller på fingrarna =)

• Amorella

Ofta rekommenderas man ju att inte använda sax i början, för det är SÅÅ lätt hänt att man klipper för mycket. Fil är inte heller helt lätt för naglarna är ofta så mjuka. Om du inte är väldigt lättäcklad så är det allra bästa att försiktigt bita av naglarna. Men jag vet andra som smörjer naglarna med barnolja och sedan på något sätt pillrar av dem med sina egna naglar.

• MariaTheresa

Vi använde varken sax eller fil i början. Naglarna var så mjuka, att vi petade bort dem med fingrarna.

• mludvigs

Det enda som funkade för oss när vår kille var så liten var att själv bita av dem. Kanske inte jätte fräscht men bättre det än en massa rivmärken.

• Vickyb
    Naglarna är såpass mjuka att vi rev bort dom. Nu när hon har börjat bli äldre så klipper vi dom med en nagelsax. 
    ♡ Stolt Mamma till Linnéa ♡
  • GummiGutta

Tyckte det var läskigt att riva, så jag har klippt Willes naglar hela tiden, tycker att det är lättare att kontrollera än när man river. Har orsakat många trasiga nagelband och nageltrång på mej själv genom att riva av naglar.

• Rapunzella

Jag har filat hela tiden efter råd från BB och BVC. Går alldeles utmärkt och mindre risk för skador än klippning eller rivning.

• Joanne

Jag har klippt med riktig nagelsax, sådan som knipper av naglarna, inte babysax, svårt att klippa tycker jag. Ibörjan gjorde jag det när lillen sov, men nu när han är vaken, sitter fint iknäet.

• jen bossman

jag kommer ihåg när alexander var så där liten då var det allra lättaste bara att riva av naglarna. naglarna var ju så mjuka i början. men nu när han är 8 månader så använder jag samma nagelsax som vi andra använder. går jätte bra.

Svar på tråden Långa naglar, sax eller fil, vad är bäst?