Inlägg från: Anonym (Man40+++) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man40+++)

Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

TS (KalleP), det vore möjligen lite intressant om du kunde förklara lite mer exakt vad din fru säger...?

Du inleder med att säga att hon inte verkar vilja vara gift, leva i ett förhållande. Det tolkar jag som dina känslor. Hon säger att hon vill det, att hon älskar dig.

Sen kommer du in på "frånvaron" av sex, och att ni verkar ha olika syn på huruvida det är en viktig del i en relation.

Så hur är det egentligen? Har din fru uttryckligen sagt att hon inte vill ha sex, eller är det mer din "känsla" att hon inte värderar det lika högt, eller att det är "sjutusen-andra-saker" som är viktigare? Och sex hamnar därmed väldigt lång ner på listan...

Somliga i tråden verkar ju tolka det som att din fru inte vill ha sex (kanske uttryckligen har sagt så, eller avvisar initiativ...?). Och då får du direkt följdfrågan; "anser du att hon ska ha sex mot sin vilja?". Klassisk motfråga och retorik. not: självklart ska man inte ha sex mot sin vilja (!):

Men hur är det egentligen? Hur är kommunikationen kring denna frågeställning?

Om det är mer den senare "känslan", så kan jag känna igen mig. Jag och min sambo har fallit ner i den svackan, ett antal ggr. Det börjar gå längre tid mellan gångerna, jag känner att jag är den enda som tar initiativ, man hamnar i "osynk", jag ser tillfällen i vardagen/helgen (men som min sambo uppenbarligen inte ser). Hus, hem, familj, fritidsintressen blir "viktigare" (om ens den mest obetydliga sak) och vips så hamnar man på varsin sida. Det leder till frustration, irritation, och jobbiga känslor (ungefär som du beskriver).

Jag har inte nödvändigtvis några svar, men visst, kommunikation är som alltid viktigt. 

Men det vore intressant att höra om vad din fru säger mer exakt i detta.

Skulle min sambo "förneka" mig sex i vår relation. Då menar jag inte ett avvisande utifrån att man är trött, stressad, inte har lust (för stunden). Utan ett mer "för all framtid" och "ingen lust att diskutera eller ta i saken". Då skulle det definitivt leda till en seriös relationskris...

mvh

Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?