• Tue 4 May 2021 09:46
    843 visningar
    6 svar
    6
    843

    Positivt ÄL test några dagar innan BIM, sen negativt BIM+2..

    Jag är förvirrad.. haha!

    Tog ett ÄL test pga att jag fick trådiga flytningar på CD27, alltså 2 dagar innan bim.. det var positivt! Och sen testade jag nån mer gång under dagen som också var positivt, även CD28 och CD29 var också positivt.. idag BIM+2 fick jag idag negativt ÄL test.. men vattniga flytningar och absolut inga tecken på mens..

    Va tror ni? Kan det vara ÄL som kommer såhär sent?? (Testade inte med ÄL test Denna månad så vet inte om/när jag hade ÄL, men brukar vanligtvis ha det på Cd13-15)..

    Såå konstigt!! Aldrig haft ÄL såhär sent i cykeln!

  • Svar på tråden Positivt ÄL test några dagar innan BIM, sen negativt BIM+2..
  • Nittio­åtta
    Tue 4 May 2021 09:48
    #1

    Ibland försöker kroppen ägglossa men inte lyckas, och försöker därför senare. Så det låter som en sen ägglossning.

  • Anonym (L)
    Tue 4 May 2021 10:26
    #2

    Här du tagit ett graviditetstest? Ägglosningstesten kan ibland visa positivt vid graviditet.

  • Tue 4 May 2021 11:55
    #3
    Nittioåtta skrev 2021-05-04 09:48:39 följande:

    Ibland försöker kroppen ägglossa men inte lyckas, och försöker därför senare. Så det låter som en sen ägglossning.


    Ja jag vet, men har aldrig fått såhär sent, haha :)
  • Tue 4 May 2021 11:55
    #4
    Anonym (L) skrev 2021-05-04 10:26:30 följande:

    Här du tagit ett graviditetstest? Ägglosningstesten kan ibland visa positivt vid graviditet.


    Ja det har jag, senast igår, negativt! Men tänker att då borde de även va positivt idag, och de va negativt ÄL testet igen idag!
  • Tue 4 May 2021 18:33
    #5

    Jag har också haft sådär i flera omgångar! dock har jag aldrig kunnat pricka ägglossningen helt, bara sett mer el mindre svagare streck. Jag tror det beror på hormonella förändringar, typ att kroppen inte riktigt är i fas, men har ingen aning. just nu har jag testat negativt på ägglossningstest i 4 månader tills idag!! men hade en liten blödning igår vilket jag förstått det som kommer "efter" ägglossningen?  Hade väldigt mkt sex i helgen så borde isf haft ägglossning i söndags?

  • Wed 5 May 2021 08:59
    #6

    Ägglossningstest ger ju även utslag vid mens (och graviditet). Så det kan ju vara så att du är gravid, att mensen bara är någon dag sen och ägglossningstestet känner av det, eller så ägglossade du senare denna gången och "hoppar över" en mens :) 

Svar på tråden Positivt ÄL test några dagar innan BIM, sen negativt BIM+2..