• mangelica

BIM Juni

Hej, hoppar in här. Har Bim senast på tisdag, men ser mörkt ut denna månaden tyvärr.

Detta blir vårat andra försök till bebis nummer 6. Vi va med i bim Maj tråden med men då vi kom på det så sent så visste jag inte om jag hade haft ägglossning eller inte, så detta blir första riktiga förberedda försöket haha xD.

Jag har ju såklart fortfarande lite hopp om att mensen inte kommer dyka upp, men tror tyvärr den kommer göra det.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

8/6 mangelica, 29 år (2a försöket)

• mangelica

Så nu kom mensen, på beräknad dag dök den upp som klockan haha. Så det betyder att jag nu endast väntar på bim i juni :). Tack till er som ändå peppade Mig på maj bim.

Detta kommer jag räkna som mitt första riktiga försök då vi senaste cykeln kom på att vi skulle försöka när jag va på dag 14 typ. Så vibkan ha missat chansen den månaden.

Nya tag nu, och nu ska vi ha bättre koll på när det börjar bli dags :).

Uppdaterar listan då min bim dag ändrades :).

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

• mangelica

Vilken dag i cykeln ska man börja testa med äl tester?

Är idag på dag 6, och jag brukar ha min äl kring dag 15. När ska man börja testa? Och hur ofta? :)

• mangelica

6 dagar till ägglossning idag, och jag tog mitt fösta äl test idag. Är på cd 9 bara och tycker jag fick ganska starkt test? Ska ju ha äl på dag 15 enligt NC appen. Vilket är min vanligaste dag för äl.

Någon som har erfarenhet av äl tester? Jag vet att det inte är positivt men tycker det är väldigt starkt för att bara va pp cd 9 ^^

• mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-05-18 13:03:19 följande:

Jag tror de går lite upp och ner i styrka så var det iaf för mig förra månaden. Jag hade nästan helt positivt test runt CD 7 eller 8. Sen gick det ner och var knappt synbart streck. Därefter fick jag en snabb stegring och äl på CD 13 om jag minns rätt.

MBL1712 skrev 2021-05-18 14:34:13 följande:

Jag har också förstått att det är ganska vanligt att det kan gå upp och ner för att sedan få stegring efter

Okey, då kanske jag kan va lugn då :P. Jag tar ett till ikväll bara för att va säker haha. Tur isomnafall att vi började baka redan för 2 dagar sedan haha, ute i god tid liksom haha xD.

Hur ofta får ni till det under era perioder ni försöker? Vi försöker få till det en gång om dagen vilket inte brukar vara några problem. Vi är väldigt uppspelta och har superkul när vi försöker haha. För typ 8 år sedan så läste jag att ma inte skulle ha för ofta, för att spermierna inte hunnit bli starka då. Och inte heller för sällan då dem blev för gammla. men nu hittar jag bara text om att man kan absolut ha sex varje dag, att kvalitén inte är sämre för det. Någon som vet?
  • mangelica

Skulle aldrig börjar med äl tester haha xD blir bara förvirrad.

Tog ju första testet igår på CD 9 och fick mig en stock då det va så starkt. Fortsatte testa under dagen och kändes som det blev svagare. Testade nu imorses igen och tycker fortfarande det är ganska starkt men svagare än igår morse. CD 10 idag och ska ha äl om några dagar. Enligt min NC app så ska jag ha äl på CD 15. Vilket jag brukar ha. Så känns skit konstigt att om jag skulle lita på att äl har varit måsten den ha inträffat typ CD 8. Jag fortsätter testa och hoppas på det bästa!

• mangelica
    mangelica skrev 2021-05-19 06:57:08 följande:

Skulle aldrig börjar med äl tester haha xD blir bara förvirrad.

Tog ju första testet igår på CD 9 och fick mig en stock då det va så starkt. Fortsatte testa under dagen och kändes som det blev svagare. Testade nu imorses igen och tycker fortfarande det är ganska starkt men svagare än igår morse. CD 10 idag och ska ha äl om några dagar. Enligt min NC app så ska jag ha äl på CD 15. Vilket jag brukar ha. Så känns skit konstigt att om jag skulle lita på att äl har varit måsten den ha inträffat typ CD 8. Jag fortsätter testa och hoppas på det bästa!

Givetvis ser man ju inte så tydligt, men den till höger är från idag, och dem 3 till vänster är från igår i rätt ordning.
  • mangelica
    MBL1712 skrev 2021-05-19 15:28:27 följande:

Hoppas vi kan få till lite mys idag! :p

Lycka till! Hållet tummarna :).

Tank att man i en sån här grupp hejjar på varandra för sexytime haha xD så sjukt men sant! Hehe vi vill varandra väl :).
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-05-19 10:09:50 följande:

Jag skulle tolka det som att du inte haft äl ännu. Det är svårt det där med äl test, ganska individuellt hur de fungerar. Har läst att somliga aldrig får positivt utslag men blir gravida ändå och andra har positiva test flera dagar i rad. Lita mer på hur din cykel brukar vara och fortsätt testa så får du säker positivt utslag om några dagar. Jag tror man behöver testa några cyklar för att lära känna sin kropp och hur ens egen LH går upp och ner innan äl. Förresten så är det bättre att testa mellan kl. 10-20 eftersom LH är mer aktivt då. Jag brukar testa en gång mellan 10-12 och en gång mellan 18-20. Igår fick jag en stark stegring från förmiddags testet som var knappt synbart till kvälls testet som nästan var positivt. Förväntar mig ett positivt test idag :) annars imorgon.

MBL1712 skrev 2021-05-19 15:27:22 följande:

Tror du har helt rätt! Jag har testat mig några dagar nu varje morgon och fått negativt på ÄL test. Men igår kändes det som jag hade ÄL så bestämde mig att testa två gånger (1 på morgonen och 1 gång på em)

Idag fick jag långt ifrån positivt på morgonen och nu på em glad gubbe

Hoppas2022: Jag har också hört detta, att vissa aldrig får positivt, och jag har aldrig lyckats, så vet inte varför jag testar haha, är väll för att jag är nyfiken haha!. Jag litar pp min kropp, ännu så länge har ingen tempraturökning skett, och jag har kört med NC i 2 års tid nu som preventivmedel och känner mig säker med appen. Prickar alltid in min äl! Och marginalerna med endast npgo dag hit eller dit! Så litar inte alls på att jag skulle ha haft det redan innan CD 9 när jag vanligtvis brukar ha den på dag 14-16.

MBL1712: Kör hårt nu med glad gubbe ;).
  • mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-05-19 22:26:13 följande:

Hahaha xD sjukt men en viktig faktor i allt detta haha

Ja det är ju så haha svårt att få några barn gjorda annars xD
Svar på tråden BIM Juni