Hoppas2022 skrev 2021-05-19 10:09:50 följande:
Jag skulle tolka det som att du inte haft äl ännu. Det är svårt det där med äl test, ganska individuellt hur de fungerar. Har läst att somliga aldrig får positivt utslag men blir gravida ändå och andra har positiva test flera dagar i rad. Lita mer på hur din cykel brukar vara och fortsätt testa så får du säker positivt utslag om några dagar. Jag tror man behöver testa några cyklar för att lära känna sin kropp och hur ens egen LH går upp och ner innan äl. Förresten så är det bättre att testa mellan kl. 10-20 eftersom LH är mer aktivt då. Jag brukar testa en gång mellan 10-12 och en gång mellan 18-20. Igår fick jag en stark stegring från förmiddags testet som var knappt synbart till kvälls testet som nästan var positivt. Förväntar mig ett positivt test idag :) annars imorgon.
MBL1712 skrev 2021-05-19 15:27:22 följande:
Tror du har helt rätt! Jag har testat mig några dagar nu varje morgon och fått negativt på ÄL test. Men igår kändes det som jag hade ÄL så bestämde mig att testa två gånger (1 på morgonen och 1 gång på em)
Idag fick jag långt ifrån positivt på morgonen och nu på em glad gubbe
Hoppas2022: Jag har också hört detta, att vissa aldrig får positivt, och jag har aldrig lyckats, så vet inte varför jag testar haha, är väll för att jag är nyfiken haha!. Jag litar pp min kropp, ännu så länge har ingen tempraturökning skett, och jag har kört med NC i 2 års tid nu som preventivmedel och känner mig säker med appen. Prickar alltid in min äl! Och marginalerna med endast npgo dag hit eller dit! Så litar inte alls på att jag skulle ha haft det redan innan CD 9 när jag vanligtvis brukar ha den på dag 14-16.
MBL1712: Kör hårt nu med glad gubbe ;).