Inlägg från: Anonym (Ilse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ilse)

BIM Juni

Hej!

Hoppar också in här.

Vårt barn dog vid förlossningen förra året och nu försöker vi igen. Det är en stor stress att inte ha blivit gravid igen men med all stress och så är det ju knappast konstigt att inte bli gravid.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

• Anonym (Ilse)
    MBL1712 skrev 2021-05-22 21:55:32 följande:

Beklagar verkligen! Så otroligt sorgligt! Min syster förlorade ett barn också förra året :(

Välkommen in i gruppen här och hejar på dig att du får ett plus!

<3
  • Anonym (Ilse)
    Hallonglass91 skrev 2021-05-22 23:04:30 följande:

Beklagar verkligen, så tråkigt och otur. Verkligen inte konstig att bli stressad och även vara stressad. Hoppas det kan göra dig mer lugn att höra andra som också längtar efter barn.

Välkommen hit.

<3
  • Anonym (Ilse)

Jag har haft mycket spottings i lutealfasen sen mensen kom tillbaka så började använda progesteronkräm, blev inte gravid men ägglossningen efter blev mycket bättre tror jag. Jag fick mycket mer äl-sekret. Jag började ändå med progesteronkräm när jag hade bekräftat ägglossning men funderar på om jag kanske inte behöver det? Är det någon som använt det?

• Anonym (Ilse)
    StoraMy skrev 2021-05-23 09:30:01 följande:

[quote=81143881][quote-nick]Anonym (Ilse) skrev 2021-05-23 08:41:45 följande:[/quote-nick]Jag har haft mycket spottings i lutealfasen sen mensen kom tillbaka så började använda progesteronkräm, blev inte gravid men ägglossningen efter blev mycket bättre tror jag. Jag fick mycket mer äl-sekret. Jag började ändå med progesteronkräm när jag hade bekräftat ägglossning men funderar på om jag kanske inte behöver det? Är det någon som använt det?[/quote

Nej använder inte. Men tycker jag har lite låg temperatur i lutealfasen så har börjar intressera mig för det. Vad använder du för kräm? Är den på recept?

Jag har köpt progesterall. Den finns utomlands men du kan skriva till mig privat så kan jag skicka info om var :)
  • Anonym (Ilse)
    mangelica skrev 2021-05-24 14:14:27 följande:

Jag vet precis känslan, fick mitt livs första positiva äl test oxo på dag 13. Dag 15 idag och idag har det börjar sjunka igen :)

Jag ligger kvar i sängen med fötterna upp och rumpan på en kudde. Jag har hört att det inte spelar någon roll men det finns många saker jag gör ändå ;)
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (MajaMaja) skrev 2021-05-25 10:52:58 följande:

Hej alla!

Jag och min man försöker också bli gravida. Jag är 30 år.

Först tyckte jag att försöka bli gravid skulle vara så kul och en häftig ny del av livet.. men nu känner jag mig irriterad bara, jag vill ju att det ska gå FORT nu när vi väl har börjat försöka. En dag utan ett positivt test är en dag för mycket (jag har inte ens tagit ett graviditetstest än, så jag vet att jag är orimlig). Jag fattar att det är orimligt, men jag har den här mindre bra sidan hos mig att jag inte har något tålamod, tror det grundar sig i rädsla att misslyckas för jag tar "misslyckanden" i saker jag siktar mot som ett direktmisslyckande av hela min existens ---> statiskt mindset helt enkelt i vissa kategorier... Det känns som att blir jag inte gravid direkt så betyder det att min kropp inte är fantastisk och då blir jag "mindre värd/mindre bra" i mina ögon. 

Usch jag ser hur sjukt det här låter när jag läser vad jag skriver..............

Vi har iaf försökt 1 gång nu i maj, jag fick en glad gubbe på ägglossningstestet den 14e maj och då slutade jag testa. Vi hade bara sex den dagen och sen inget mer efter det. Annars hade vi några gånger innan också.

Min man slutade kunna komma efter den 14e, tror han kände pressen på att jag verkade ha ägglossning och så...  så vi lyckades bara få in en gång där. Och det här gör mig också frustrerad, tänk om det fortsätter vara såhär att han blir stressad?! 

Men men... Jag har en fråga angående BIM. Hur vet jag egentligen när BIM är om jag inte vet exakt när ägglossningen inträffade? CB testet visade bara en glad gubbe då, det betyder kanske inte att det hände just då utan eventuellt 2 dagar efter? Måste man veta exakt när ägget lossat så att man ska räkna ut BIM? Och vad är egentligen BIM? Har sett att folk skriver BIM - 5 eller BIM + 2, vad innebär detta?

Dock har jag mina PMS symtom nu.. så jag kommer nog få min mens denna månad och får väl sikta på att försöka i juni igen! 

Nu har jag verkligen berättat min livshistoria känns det som........ men jag behöver en plats att skriva av mig tillsammans med andra som vill samma sak = att bli gravida. Känns enklare här, vill ju inte vara den som inte kan sluta prata om att bli gravid/olika symtom jag får för mig att jag har osv osv osv...

Mensen kommer 14 dagar efter ägglossning så rimligen är det 14-16 dagar innan som du får positivt på ägglossningsstickan.

Bim -2 är två dagar innan beräknad icke mens och bim +4 är fyra dagar efter beräknad icke mens.

Tips är att om du inte blir gravid första gången att börja tempa, så vet du när ägglossning skett.

Annars är det bra att du kan se att det du tänker är fel. Sen får du bara försöka förstå det med <3
  • Anonym (Ilse)
    Länken skrev 2021-05-26 19:03:48 följande:

Hej,

Jag hoppar in här och lägger till mig i listan. Jag och min man försöker bli gravid. Denna månad är vårat tredje försök. Känner oss lite nere då vi är lite äldre och rädda för att det kanske inte går vägen. Jag har precis fyllt 40 år och min man är 43 år. Vi vill försöka på naturlig väg och hoppas kroppen är med oss. Jag hade ÄL i söndags enligt ÄL-test men idag har jag mer känningar i äggledaren och den klassiska ?bron flytningen? som brukar komma på ÄL-dagen, vet ni om den kan komma dagarna efter ÄL?

Enligt min beräkning skulle ÄL varit i söndags som sagt, då fick jag även positivt på ÄL-testet.

Jag har räknat att BIM är 4 juni.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Länken, 40 år ( 3:e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Hej! Äl-flytning försvinner efter ägglossning. Att äl-stickan visar ägglossning betyder egentligen att hormonet som ska få äggen att släppa är förhöjt. Men betyder inte att ägget släpper, det går bara att veta med temperaturskifte

Håller tummarna för att den gå igenom nu! Fortsätt att agera som du har ägglossning <3
  • Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-26 20:23:48 följande:

Kul med alla nya här :) välkomna :)

Imorgon är det en vecka sedan äl. Har absolut inga symtom :) tänkte testa med ett tidigt test på söndag. Är då på äl+10. När börjar ni testa er?

Jag har också en vecka sen äl idag och kommer prova på söndag om jag inte lyckas hålla mig förra månaden väntade jag till bim men det va nog en engångsföreteelse...
  • Anonym (Ilse)
    Salladen skrev 2021-05-26 21:41:58 följande:

Hej! Fråga om detta med ÄL-flytningar, när kring ägglossning får man dom? Har försökt googla men kommer inte fram till något. Får man dom innan, under eller efter ägglossning?

Det fertila sekretet ser du innan och under ägglossning, så när du ser det så ha sex

för mig kommer det 2 dagar innan cirka och tar slut på äl-dagen. Dagen efter ägglossning är det typ torrt :)
Svar på tråden BIM Juni