• Syren93

BIM Juni

Hej! Jag hänger också på :)

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

• Syren93
    Hallonglass91 skrev 2021-05-13 21:53:00 följande:

Välkommen hit med! :)

Tack! Kul att följas åt :)
  • Syren93

Jag har aldrig lyckats med ÄL tester? Första försöket fick jag aldrig nått positivt men blev gravid ändå, andra gången var dom positiva hela tiden haha (hade dock kvar hcg då pga missfall så förmodligen därför). Så jag går nog mer på känsla, hehe.

Tror jag börjat få ÄL flytningar nu och även ont på höger sida i magen, så misstänker att det börjar närma sig. Dags att ligga i! ;D

• Syren93
    mangelica skrev 2021-05-24 19:56:04 följande:

Testet längst ner är från idag, och svagare igen. Så nu är väll ägglossningen över tänker jag? Förväntar mig en temperaturökning imorgon :). Vet någon om det är så att när ägget har släppt så sjunker testerna igen? :).

Det är väl så att när ÄL testet är positivt så släpper ägget någon gång mellan 24-48 timmar? :) så var det positivt igår bör ägglossningen vara idag eller i morgon eller har jag fel för mig? :D, jobbar själv inte med ÄL stickor då jah tycker det känns komplicerat haha
  • Syren93
    mangelica skrev 2021-05-24 23:42:55 följande:

Jo så är det, hadde positivt redan på dag 13, och är på dag 15 idag, så nu bör ägget släppt iallafall! Har idag även haft sjukt mycket äl flytningar Haha! Både vattniga och äggvita! Så jag gissar på att det släppt idag :). Återstår att se om min tempratur är högre imorgin ;).

Ah spännande! Det låter ju lovande :)
  • Syren93
    Hoppas2022 skrev 2021-05-26 20:23:48 följande:

Kul med alla nya här :) välkomna :)

Imorgon är det en vecka sedan äl. Har absolut inga symtom :) tänkte testa med ett tidigt test på söndag. Är då på äl+10. När börjar ni testa er?

Jag är på ÄL +8 idag, tänkte hålla mig till BIM med att testa :D, alltså onsdag nästa vecka
  • Syren93
    MBL1712 skrev 2021-05-28 08:34:44 följande:

God morgon alla :)

Jag har tyckt att jag hållt mig ganska cool dom här dagarna men idag har allt vänt.. planen är att börja testa på söndag och idag har alla möjliga hjärnspöken flyttat in.. föreställer mig symptom till höger och vänster :p

(Hände mig förra månaden också även fast vi inte fick till ngt ordentligt försök :p)

Det är nästintill oundvikligt, haha! Spännande att börja testa! Jag försöker ha is i magen och invänta BIM, försöker så gott jag kan tänka på annat, även om det inte är lätt.. Är på ÄL +9 idag, kände en del stickningar i magen igår, rejäl huvudvärk idag. Annars inget.. :)
  • Syren93
    MBL1712 skrev 2021-05-28 09:06:21 följande:

Åh wow vad duktig du är! Jag är på ÄL+8 idag och det som möjligtvis skulle kunna vara lite skillnad för mig är att jag känner i brösten.

Vill slippa ett falskt negativt test och har haft ett missfall innan, och är även rädd att jag ska testa positivt tidigt och att jag sen börjar blöda på BIM.. Därför väntat jag :)

Jag känner mig också lite gråtig, haha. Men misstänker att det lika gärna kan vara PMS symtom!
  • Syren93
    Elin11989 skrev 2021-05-28 09:20:09 följande:

Godmorgon! Igår var mitt humör på topp hela dagen, så mycket energi och glad tills kvällen då min kille säger en sak och jag börjar grina, inget speciellt alls egentligen men jag överreagerade verkligen så antingen är PMS:en ett faktum och mensen dyker upp nästa vecka eller så är jag gravid.. svårt att veta när alla symtom såhär tidigt lika gärna kan vara inför mens.. känner inte mycket annat, lite öm i brösten bara och kanske något ökade flytningar

#igenkänningpånden! Jag tappade mobilen på tån igårkväll och började hysteriskt gråta så täcken blev alldeles blött. Och innan dess grät jag nästan när min kollega sa "ska du inte gå hem?" när jag hade jobbat över 30 minuter.. Haha. Som sagt, symtom? Eller bara trött och utmattad :'D
  • Syren93
    Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:

Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

Wow! Visst är det två streck!! Grattis :D

När har du BIM?

• Syren93
    Clearmoon skrev 2021-05-30 16:22:24 följande:

Alltså herregud jag ÄR I CHOCK ????!!!! jag tog ett LH test för att se om jag vågade slösa det enda grav-testet jag hade hemma...hört Lh testerna kan visa positivt på hcg oxå. Och jag har aldrig fått ett så starkt test på Lh som idag!!! Så då bestämde jag mig för att ta digitala testet jag hade hemma. Och kolla detta ???? nu är jag suuuuperorolig istället för att få mens ????

Jag som cyklade (träning) typ tre timmar idag...kan det skada en så här tidigt graviditet ????

Så roligt!! Stort grattis!

Jag börjar också närma mig BIM, funderar på att smygtesta i morgon :D
  • Syren93
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

ÄL +12, bim-2, har varit extremt trött i 3 dagar, och känner mig lite allmänt krasslig.. Testade idag med vanlig rfsu sticka, som var negativ. Blir att testa vidare i morogn.. Har fortfarande hoppet uppe :)
  • Syren93

Jag testade negativt även idag på bim - 1. Är aningens osäker på exakt vilken dag mensen ska komma. Testar igen i morgon om inte mensen hinner före! Håller tummarna för er andra!

• Syren93

Kört för mig också.. BIM idag, tog ett "testa tidigt" som blev totalt blankt. Så nu har jag gett upp denna månaden och satsar på nästa månad.. Trist, hade verkligen en bra känsla! Lycka till ni andra! :)

• Syren93

Jag har börjat intressera mig för det här med att tempa för att hålla koll på cykeln och slänger in en fråga!

Är det någon speciell app man ska använda sig av? Någon speciell temp?

Tacksam för svar :D

• Syren93
    ugglans skrev 2021-06-02 19:07:53 följande:

En temp med två decimaler behöver du. Går bra med vilken som! Jag använder mig av natural cycles. Skriver sedan in tempen i appen ?Premom? som är gratis att använda :)

Tack för hjälpen! :)
  • Syren93
    mariamariamaria skrev 2021-06-08 11:25:57 följande:

Jag har för en vecka sen ungefär köpt natural cycles temp och börjat tempa varje morgon. 

Hur gör ni det här? Lägger ni er vid samma tidpunkt varje kväll och stiger upp vid samma tidpunkt varje morgon? För mig kan det diffa med +/- 1 timme och ibland 2 timmar. Och sover ni igenom hela natten utan att vakna alls, tex för att vända er eller gå på toa eller så? 

Förstår inte riktigt om sånt påverkar eller inte - tex att gå på toa under natten.

Jag hade 36.40 grader under mens och sen har de varierat lite mellan 36.19 , 36.29 och 36.36 grader.

Är det samma för er? Tycker det är svårt med tempning, att veta vad som är rimligt och inte.

Och kommer appen förstå när jag har/haft ägglossning redan vid första månaden jag tempar ? Eller behöver den mer tid än så?

Många frågor :)

Jag har också börjat tenta för ca en vecka sedan, så känner mig lika förvirrad :D som jag förstår så ska man tempa det första man gör på morgonen, helst uran att resa sig/dricka Vatten /prata. Man ska väl ha någorlunda likande sovvanor, men att det ska göra någon skillnad att man lägger sig 2 timmar olika tror jag inte.. :) jag ser denna månaden som lite "test", får se om jag gillar det eller bara orkar en månad haha.
Svar på tråden BIM Juni