Inlägg från: Anonym (MajaMaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MajaMaja)

BIM Juni

Hej alla!

Jag och min man försöker också bli gravida. Jag är 30 år.

Först tyckte jag att försöka bli gravid skulle vara så kul och en häftig ny del av livet.. men nu känner jag mig irriterad bara, jag vill ju att det ska gå FORT nu när vi väl har börjat försöka. En dag utan ett positivt test är en dag för mycket (jag har inte ens tagit ett graviditetstest än, så jag vet att jag är orimlig). Jag fattar att det är orimligt, men jag har den här mindre bra sidan hos mig att jag inte har något tålamod, tror det grundar sig i rädsla att misslyckas för jag tar "misslyckanden" i saker jag siktar mot som ett direktmisslyckande av hela min existens ---> statiskt mindset helt enkelt i vissa kategorier... Det känns som att blir jag inte gravid direkt så betyder det att min kropp inte är fantastisk och då blir jag "mindre värd/mindre bra" i mina ögon. 
    Usch jag ser hur sjukt det här låter när jag läser vad jag skriver..............

Vi har iaf försökt 1 gång nu i maj, jag fick en glad gubbe på ägglossningstestet den 14e maj och då slutade jag testa. Vi hade bara sex den dagen och sen inget mer efter det. Annars hade vi några gånger innan också.

Min man slutade kunna komma efter den 14e, tror han kände pressen på att jag verkade ha ägglossning och så...  så vi lyckades bara få in en gång där. Och det här gör mig också frustrerad, tänk om det fortsätter vara såhär att han blir stressad?! 

Men men... Jag har en fråga angående BIM. Hur vet jag egentligen när BIM är om jag inte vet exakt när ägglossningen inträffade? CB testet visade bara en glad gubbe då, det betyder kanske inte att det hände just då utan eventuellt 2 dagar efter? Måste man veta exakt när ägget lossat så att man ska räkna ut BIM? Och vad är egentligen BIM? Har sett att folk skriver BIM - 5 eller BIM + 2, vad innebär detta?

Dock har jag mina PMS symtom nu.. så jag kommer nog få min mens denna månad och får väl sikta på att försöka i juni igen! 

Nu har jag verkligen berättat min livshistoria känns det som........ men jag behöver en plats att skriva av mig tillsammans med andra som vill samma sak = att bli gravida. Känns enklare här, vill ju inte vara den som inte kan sluta prata om att bli gravid/olika symtom jag får för mig att jag har osv osv osv...

• Anonym (MajaMaja)
    ugglans skrev 2021-05-25 12:20:43 följande:
    Hej!

Vill först och främst säga: I feel u! Är precis likadan. Jag har börjat med tempningsmetoden för att klarlägga att ägglossningen verkligen ägde rum. Två dagar efter positivt ägglossningstest blir 1 dpo (day past ovulation), och tidigast 10dpo får man rätt ok besked. Men absolut bäst att vänta till 14dpo (är dock jäkligt svårt!).

Sambon kan också bli lite som din, så jag berättar inte alltid när jag har positivt test utan förför honom ändå haha! Sen om han inte är speciellt sugen just då, då berättar jag och han brukar ändra tänket, för han vill ju ha ett barn till.

BIM är beräknad icke mens. Brukar komma 14 dagar efter ägglossning.

Hoppas det går vägen för er fort! <3
    Ååh vad skönt att höra. Har varit orolig att det bara är jag som har sånna här förväntningar! 

Ja, jag har tänkt göra samma sak nästa gång - att inte berätta för honom! haha..

Jag kanske ska prova tempa nångång. Jag använder en app på mobilen för att följa mina symtom och märkte att efter några dagar från att jag fick glad gubbe på CB testet så började jag få väldigt mycket vita krämiga flytningar i flera flera dagar. Det kommer fortfarande men det har minskat mycket från hur det var i början.. Läste nånstans att det var ett tecken på att ägglossningen ägt rum... vem vet om det stämmer för just mig! :P tempning vore som sagt bra för att verkligen bekräfta.
  • Anonym (MajaMaja)
    ugglans skrev 2021-05-25 13:51:41 följande:
    Tipsar om appen Premom, så bra! Där kan du skriva i ägglossningstest och dom hjälper dig att mäta styrka. Du kan även lägga in vilken temperatur du har. Allt helt gratis! Såhär ser min ut just nu. Röd är ägglossningsstyrka och blå min temperatur

Kollar upp den, tack! :D
  • Anonym (MajaMaja)
    Elin11989 skrev 2021-05-25 17:59:52 följande:

Varit lite off här på grund mycket på jobbet plus är mitt i en flytt. Min ÄL har passerat men kom några dagar tidigare än vad jag trott och såklart just dom dagarna min kille och jag var i från varann, vi bor särbos och på olika orter och våra barn var sjuka dessutom men vi hade sex dagarna innan jag kände av ägglossningen och sen två gånger till sista dagen jag kände av ÄL. Bara vänta och se nu då, BIM är 4:e

Håller tummarna!

Några symtom?

Finns det en chans att man blivit gravid helt utan symtom? Jag har inga alls och har BIM 30e maj. Har dock skrivit av maj månad helt, siktar mot juni.
  • Anonym (MajaMaja)
    Hallonglass91 skrev 2021-05-26 12:01:49 följande:
    Absolut! Det är ju vissa som knappt känner något hela graviditeten ju, och vissa känner sig annorlunda redan innan BIM. Spännande om du kanske redan är gravid nu. :) Håller tummarna.
    Jahaa ok! Det har du ju rätt i! 
    Ja det hade varit en dröm (kändes dock läskigt o läsa "du kanske redan är gravid nu:) " hahaha), men jag tänkte vänta med graviditetstester till jag verkligen bekräftar att min mens är sen - om den blir sen så att säga.

Så svårt när jag inte har identiska cykler varje månad, cyklerna ligger mellan 27-35 dagar typ..

Tack!! håller de också även fast det känns too good to be true om det skulle ske på första försöket haha! :D
  • Anonym (MajaMaja)
    Elin11989 skrev 2021-05-26 12:18:39 följande:
    Tack <3

Håller tummarna för dig med! Nej inga symtom ännu, med dom andra barnen tog det tid innan jag fick symtom. Brukar du ha några symtom på att mensen är på G? Jag blir alltid extra hungrig och känner mycket pms så det är ett säkert tecken ca 5 dagar innan mens så dyker dom symtomen ej upp kan man börja fundera om det tagit sig eller inte :)
    Tack!

Jag brukar ha mensvärk hela veckan innan mensen. Brukar också äta som en häst haha, det finns inget botten då. Men denna gång känner jag inte av nåt av detta, och har inte svullnat upp heller som jag brukar göra. Dock hade jag världens PMS dipp för 2 dagar sen (superdeppig), så därför tänker jag att jag antagligen kommer få min mens. 

Andra saker jag noterat denna månad är att jag har känt som "mensvärk" varje dag efter ägglossningen, det kom på morgonen/dagen och kunde ibland komma tillbaka på kvällen.... sen försvann det typ.  

Jag brukar aldrig lyssna så noga på symtom och sådär gällande min mens och menscykel - som jag gör nu! kanske därför jag känner in minsta lilla grej. Är inte säker på om symtomet är en "nyhet" då eller om det egentligen alltid är så men att jag inte tänkt på det tidigare.
  • Anonym (MajaMaja)
    Salladen skrev 2021-05-26 21:41:58 följande:

Hej! Fråga om detta med ÄL-flytningar, när kring ägglossning får man dom? Har försökt googla men kommer inte fram till något. Får man dom innan, under eller efter ägglossning?

Jag fick dem 2 dagar innan jag fick glad gubbe på ägglossningstestet. Några dagar efter glada gubben fick jag vita krämiga flytningar typ..
Svar på tråden BIM Juni