Inlägg från: PrettyMoon |Visa alla inlägg
  • PrettyMoon

BIM Juni

Hej alla!

Lägger till mig i tråden efter att ha "smygtittat" på diverse BIM-trådar, haha. Jag är 30 år och min sambo 37. Vi har inga barn sen innan, men min sambo har erfarenheter av MF och barnlöshet sedan tidigare förhållande. Vi bestämde oss för att börja försöka i höstas, men började egentligen mest med oskyddat sex, utan att ha någon större koll på cykeln. Skulle säga att vi nog ligger ganska sällan, haha, plus att jag nu märkt att jag har väldigt oregelbunden cykel, så det har nog varit svårt att pricka rätt.

Den här månaden är första som jag kör med ÄL-test och jag känner mig heeelt ny på detta. Googlar som en galning på alla förkortningar, haha. Jag hade en stegring på ÄL-test i söndags/måndags (minns inte exakt), men fick aldrig ett starkt positivt. Dock hade jag ÄL-flytningar och hugg i livmodern i måndags, så jag misstänker att jag hade ÄL därikring men missade det på testet. Hade sex i söndags, så jag hoppas på det! Har jag förstått det rätt att BIM borde vara typ 14 dagar efter ÄL? Lägger in mig på ett gissningsdatum iaf :)

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

8/6 PrettyMoon, 30 år (Första försöket, första barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

• PrettyMoon

Gud, jag blir helt tokig! Tycker mig se/känna flera symptom som är ovanliga för mig eller som inte borde komma i den här delen av cykeln, men förstår också att mycket kan vara inbillning eller överanalysering, eftersom ÄL borde varit för bara några dagar sen...

Ni som har plussat förut, vad har ni haft för supertidiga tecken (om några)? Blir fasen galen på min egen hjärna, haha!

• PrettyMoon
    Salladen skrev 2021-05-27 07:18:57 följande:

Haha, jag var likadan förra cykeln. Hjälpte inte att mensen var en vecka sen så jag gick ju bananas här hemma! :so

Vet inte vad man ska göra för att sluta tänka på det i väntan på BIM, behöver hitta mer hobbys ;)

Haha ja... jag har dessutom väldigt oregelbunden cykel så jag vet aldrig om jag är sen pga gravid eller bara för att min menscykel är en rövhatt, haha.

När har du BIM?
  • PrettyMoon
    Clearmoon skrev 2021-05-27 10:33:52 följande:

Tänkte också testa på söndag, är då på ÄL +10. Inbillar mig det ger tur att det är morsdag....börjar ju bli knäpp nu hahahahaha x)

Håller tummarna för att det blir en alldeles speciell mors dag! :D
  • PrettyMoon
    Salladen skrev 2021-05-27 11:22:41 följande:

Runt 19/6 om min cykel är ?normal? denna gången. Själv?

Förhoppningsvis runt 8/6, men lär inte kunna hålla mig tills dess :p
  • PrettyMoon
    Hallonglass91 skrev 2021-05-27 14:35:36 följande:

Haha man blir verkligen galen haha. Hmm, jag ?kände på mig? att jag var gravid veckan innan BIM, men jag kan inte sätta fingret på vad det var för symptom utan det bara kändes annorlunda hormonellt.

Jag vågar inte lita på sånt, för jag har "känt på mig" förut men så har det bara varit önsketänkande :p men nu är jag väldigt illamående och har konstant molvärk sen tre dagar, är väldigt grinig, fryser och är varm om vartannat och tycker att saker luktar konstigt (typ att en spegel med lite imma på luktade helt fruktansvärt mycket som en blöt hund, hahaha). Men det kanske bara är PMS eller så... (eller önsketänkande/överanalyserande ;) :p )
  • PrettyMoon
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 15:58:12 följande:

Jag behöver skriva av mig.

Jag har varit med i denna tråd men vill vara anonym.

Igår berättade min sambo något som fick min värld att rasa.

Jag grät så otroligt mycket igår, många förstår nog inte hur det här kan vara en sån big deal för mig ( har två barn sen tidigare) men jag gissar på att många av er andra som försöker och längtar förstår precis.

Det värsta av allt är att vi har försökt i tre månader, att han sa att han var redo (på min födelsedag med ett paket inslaget med en bebismössa och ett fint skrivet brev från blivande bebis (Hur romantiskt)) och att han nu har ändrat sig....

Jag har varit så säker på att vi faktiskt snart kommer att ha en bebis, en liten människa som vi tillsammans har skapat, en blandning mellan oss två.

Just nu känner jag mig så tom. Det känns nästan som att någon har dött och det gör ont i hela mig.

Tänk om jag är gravid nu!? Och han inte vill...

Jag förstår verkligen att det är en big deal, precis som du säger så är det ju ändå något man föreställer sig och ställer in sig känslomässigt på. Det måste vara så fruktansvärt tufft, jag känner med dig <3

Hoppas inte att det här låter som oombedda råd eller bara nåt du inte alls vill höra, då får du helt bortse från det jag skriver nu. Jag undrar bara om din sambo har kunnat förklara vad det är som har förändrats? Tänker om det kan stå för något annat, typ en rädsla för att vara otillräcklig eller inte orka, ha råd, ha tid till? Alltså om det är något som ni kan prata igenom och ta stöd av varandra kring eller om han "helt enkelt" inte vill?

Jag hoppas att du har någon som du kan få stöd av nu och som kan ge dig en bamsekram, om inte annat får du en skickad här <3

• PrettyMoon
    mangelica skrev 2021-05-27 17:34:34 följande:

Är idag på äl+3 och har kännt av en ilande, stickande mensvärk/molande smärta i eftermiddag. Vet inte alls varför och tycker det värkar vara lite tidigt för denna sortens symptom haha men kan inte förneka att jag känner det. Vissa sidor står det att ett ägg kan fästa redan på dag 3 efter äl, men andra sidor säger tidigast dag 5. Så här ingen aning om van man ska gå efter :).

Jag har också molvärk, är på ÄL+4! Kan det alltså vara ett tecken på att det "tagit"? Fattar att det iofs också kan vara pms eller nåt, hehe...
    Salladen skrev 2021-05-27 20:31:38 följande:

Tur det finns tidiga tester att ta ;)

Haha verkligen! Har dock bara RFSUs vanliga hemna, så ska försöka hålla mig :p
  • PrettyMoon
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 21:32:32 följande:

Tack för er omtanke <3

Jag får bara ynkliga svar som att han är trött och inte orkar vara en bra pappa, stressigt jobb med mkt hjärtklappning. Han hade de här besvären innan han fattade beslutet om att vi skulle försöka få barn.

Tack för att jag fick lätta mitt hjärta, har ingen att prata med om detta eftersom vi inte gått ut med att vi försöker bli gravida.

Jag får väl helt enkelt bara köpa läget, kan ju inte göra så mkt. Får se vad de leder till, just nu känns det tomt. Förstärker ju inte förhållandet direkt.

Nu ska jag inte göra denna härliga tråd negativ med mina kommentarer.

Önskar er alla ett stort lycka till! Hoppas på att ni får ert efterlängtade plus nu i juni. <3

Jag håller med tidigare, du får SJÄLVKLART skriva om det känns hjälpsamt för dig! Kram! <3
  • PrettyMoon
    mangelica skrev 2021-05-28 06:19:04 följande:
    Men är det ens möjligt för ägget att fästa så tidigt? Känns ju galet tidigt! Jag som överanalyserar blev ju orolig för att ägget fäst i äggledaren efter som att det gick så fort, därför hadde jag så ont! Men idag känns det bättre, inte ont alls nu.

Jag kommer att ta ett tidigt test på söndag, då är jag äl+6 och eftersom jag inte kan hålla mig, ännu värre efter igår så känner jag mig ännu ivrigare att testa haha xD
    Jag har inte ONT ont, mer som värk. Men det är ju som du säger, att det kan bero på så många olika saker.

Då håller jag tummarna för glada nyheter i morgon! :D
Svar på tråden BIM Juni