• StoraMy

BIM Juni

Hej! Hoppas det är okej att jag lägger till mig i BIM-listan. Jag och sambon ska äntligen börja försöka nu, känner mig överlycklig! Jag kör på NC för att ha någorlunda koll på ägglossningen. Jag kommer troligtvis att ha BIM två gånger under juni.

BIM lista

1/6 Clearmoon, 27 år (andra försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (första försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (tredje försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (andra försöket)

• StoraMy

Desto mer jag läser om ägglossning och hur ägget fäster desto mer maktlös känner jag mig, haha. Skulle vilja ha något konkret man kan göra för att förbättra chanserna att ägget ska bli befruktat NU. Inte långsiktiga saker som stressa mindre etc. Känns mest som att det är en slump alltihopa. Vad gör ni för att öka chanserna? Slutat med alkohol? Koffein? Ligga med benen uppe i vädret efter sex? ;)

• StoraMy
    Hoppas2022 skrev 2021-05-09 22:45:32 följande:

Jag känner igen mig haha. Har läst allt om ägglossning och önska med att det fanns något mer konkret som till 100% fungerade. Jag nämnde lite här tidigare vad jag gör. Äter vitaminer, B-komplex med folsyra, apiforce, rosenrot och omega3. Använder äl test och ligger ner en timme efter sex. Min man tar vitaminer och zink. Jag dricker en cappuccino om dagen, det ska inte påverka. Tror det var tre koppar kaffe man kan dricka per dag utan att det påverkar. Vi gör allt detta eftersom vi haft svårt att bli gravida. Jag tror det viktigaste är att få i sig vitaminer och folsyra. Majoriteten av dem som försöker få barn blir gravida inom sex månader när de har sex 2-3 gånger/vecka. Är det ert första barn eller har ni barn sen innan?

Vi har inga barn sen tidigare. Har ni? Min sambo har inte varit redo förrän nu (tyvärr, jag har velat ha barn sen något år tillbaka). Jag har börjat äta multivitamin med bla folsyra i från apoteket och ska dra ner på tedrickandet. Vi brukar ha sex ca varannan dag redan som det är så jag hoppas ju att det vi gör ska vara tillräckligt. Jag tänker mycket på att livet får ju inte bli tråkigt heller om det skulle ta lite tid att få barn. Har svårt att förbjuda sambon att dricka några öl på helgen liksom! Det är väl bara att ligga i och hoppas på det bästa då! :)
  • StoraMy

Nu inför första försöket så har vi legat utav bara helvete, haha. Ibland flera gånger om dagen. Man blir som besatt! Tur att vi kan skratta åt det tillsammans :) Det jag märkt på mig själv de senaste månaderna är att jag knappt orkar bry mig om jobbet längre. Känns som jag mest sitter och dagdrömmer om att bli gravid - och nu när vi faktiskt börjat försöka så är det nästan värre. Förstår inte hur folk klarar av att sköta sina jobb... har ni något som distraherar er bra? Speciellt när ÄL är över och det bara är att vänta?

• StoraMy
    Anonym (E) skrev 2021-05-21 15:53:59 följande:

Hej!

Nu har jag smygläst den här tråden sen start och tänker att jag får skärpa mig och bara hoppa med istället ????

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att börja försöka (läs: han har kommit till insikt att han vill börja - jag har velat väldigt länge.)

Så igår när äl-testet blev positivt körde vi äntligen igång, jag lägger till mig i bim-listan ????

Välkommen! Jag var i samma sits, fick lov att vänta in sambon i barnlängtan. Men så härligt när man nu är igång!
  • StoraMy

[quote=81143881][quote-nick]Anonym (Ilse) skrev 2021-05-23 08:41:45 följande:[/quote-nick]Jag har haft mycket spottings i lutealfasen sen mensen kom tillbaka så började använda progesteronkräm, blev inte gravid men ägglossningen efter blev mycket bättre tror jag. Jag fick mycket mer äl-sekret. Jag började ändå med progesteronkräm när jag hade bekräftat ägglossning men funderar på om jag kanske inte behöver det? Är det någon som använt det?[/quote

Nej använder inte. Men tycker jag har lite låg temperatur i lutealfasen så har börjar intressera mig för det. Vad använder du för kräm? Är den på recept?

• StoraMy
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-23 09:50:19 följande:

Jag har köpt progesterall. Den finns utomlands men du kan skriva till mig privat så kan jag skicka info om var :)

Du är anonym så jag kan inte skicka meddelande! Du får gärna skriva till mig privat :)
  • StoraMy
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 21:32:32 följande:

Tack för er omtanke <3

Jag får bara ynkliga svar som att han är trött och inte orkar vara en bra pappa, stressigt jobb med mkt hjärtklappning. Han hade de här besvären innan han fattade beslutet om att vi skulle försöka få barn.

Tack för att jag fick lätta mitt hjärta, har ingen att prata med om detta eftersom vi inte gått ut med att vi försöker bli gravida.

Jag får väl helt enkelt bara köpa läget, kan ju inte göra så mkt. Får se vad de leder till, just nu känns det tomt. Förstärker ju inte förhållandet direkt.

Nu ska jag inte göra denna härliga tråd negativ med mina kommentarer.

Önskar er alla ett stort lycka till! Hoppas på att ni får ert efterlängtade plus nu i juni. <3

Så tråkigt! Vi får hoppas att det bara är kalla fötter och att det blir en tillfällig paus. Klart man inte kan rå för hur man känner, men så himla tråkigt att ni hunnit börja försöka och sen kommer han på att han inte är redo.

Jag tycker i och för sig att det är lite uppfriskande med negativa kommentarer ibland och det tillför till diskussionerna. Många har oro som man bär på alldeles själv, när man istället kan lufta det i en sån här grupp där det kanske finns lite stöd att få, eller någon som känner igen sig.
  • StoraMy

Tempar ni? Jag funderar på dessa testa tidigt stickor... är risken stor att man blir alldeles nedslagen om man börjar testa för tidigt? Man ser ju på tempen om mens är på ingång, så det är ju i så fall bara för att man är nyfiken som jag skulle testa. Men vet inte om jag pallar vara deppig i flera dagar i förväg.

• StoraMy

Min ÄL kom lite senare så egentligen borde jag uppdatera BIM-listan. Oh well. Är på BIM-3 idag. Stabil hög temp. Ömma bröstvårtor, annars inget speciellt. Kan inte komma ihåg hur det brukar kännas innan mens?! :) Jag tror jag väntar till BIM med att testa, eftersom man ser på tempen om den dyker och då vet att mens är på ingång.

• StoraMy
    MBL1712 skrev 2021-05-31 21:37:11 följande:

Ni är fantastiska allihopa! Wow vilken pepp :)

Solklart plus! Grattis!
  • StoraMy

Jag är på BIM-1 så vågar inte ropa hej ännu, men tempen stack upp i morse så jag tog ett CB early och såg direkt ett svaaagt blått streck. Sambon såg det också. Ska köpa hem fler tester till i morgon! Man har ju hört så mycket om spökstreck så inte övertygad ännu, mer än att tempen gick upp 0.13 när den egentligen ska gå ner nu inför mens.

• StoraMy
    wilmisenn skrev 2021-06-02 08:40:51 följande:

Har du bild på testet?

När jag tog fotot så var jag tvungen att dubbelkolla på stickan att det syntes något. Bilden plockade inte alls upp vad jag såg irl. Kunde hålla testet på en armlängdsavstånd och se ett svagt streck. Men nu är jag mest rädd för spökis! Och mens! Vill inte få upp hoppet... Så får vi se hur bra familjelivs upplösning av bilder är :)

• StoraMy
    ugglans skrev 2021-06-02 09:01:15 följande:

Tycker det är väldigt tydligt! Sedan har jag tyvärr hört en del negativt om dessa. Men hoppas fallet inte är så för dig :)

Jag har också hört lite halvdåligt om både CB och rfsu. Vad rekommenderar ni att man köper som kan finnas i butik på apoteket? Digitala enbart? Vi hoppas, men törs som sagt inte ta ut någon seger i förskott :)
  • StoraMy

Kunde inte koncentrera mig på jobbet så sprang och köpte ett digitalt test! Tror fortfarande inte på det här... inga symptom alls, ont i bröstvårtorna men thats it.

• StoraMy
    ugglans skrev 2021-06-02 11:11:21 följande:

Stort grattis! Vad skönt att få det bekräftat :) Vilken dag är du på?

Tack! BIM-1 idag. Det var tempen som gjorde att jag tog ett gravtest imorse.
  • StoraMy
    ugglans skrev 2021-06-02 11:46:36 följande:

Spännande! Steg den kraftigt? :)

Kraftigt för att vara min temp :) Den gick upp 0.13 grader. I normala fall så sjunker den med ca 0.2-0.3 dagen innan mens. Tempar du? :)
  • StoraMy
    ugglans skrev 2021-06-03 06:12:27 följande:

Ägglossning +9 idag. Ser jag i syne?

Jag tycker jag ser en bra skugga! ÄL+9 är tidigt!
  • StoraMy

Tack för grattisönskningar! Tog ett till digitalt imorse och fyller nu i listan.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa (1a försöket, 2 barn)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

• StoraMy
    mangelica skrev 2021-06-03 08:20:23 följande:

Å vad gärligt med så många pluss! Grattis till er som plussat! :)<3

Själv sitter jag och surar lite idag :(. Är på äl+10/bim-4 och det börjar känna kört för min del, känns som det borde vara en liten liten skugga nu. Men så är det ju helt blankt. Första gången jag känner mig lite uppriven faktiskt, vill ju detta så mycket nu! Inbillar mig sträck på testen och springer tillbaka in till badrummet hela dagarna för att kolla på testen så jag inte bara missat det!

Äsch, jag fortsätter prova! Vet att det är lite tidigt ennu men känns som dem flesta får plus vid detta laget. Idag tog jag ett tent testa supertidigt och en sticka från gravidkollen som inte va ett tidigt test. Båda väldigt blanka...

BIM-4 är ju väldigt tidigt att få plus på, man ser en del i trådarna som får plus på ÄL+8 men jag tror att de är i minoritet :) De flesta testerna rekommenderar väl att man tar från BIM!
Svar på tråden BIM Juni