Inlägg från: Juniprinsen |Visa alla inlägg
  • Juniprinsen

BIM Juni

Hej alla!

Jag var tidigare aktiv i BIM Maj-tråden men sambon och jag fick tyvärr covid för några veckor sedan och har därför varit "sjukskriven" från Familjeliv fram tills nu.

Lite om mig: är på 37:e året, har en son född 2013 sedan en tidigare relation.
    Försöker nu med mitt och nuvarande sambons första gemensamma barn  Glad
    Sambon har inga barn sedan tidigare och min grabb är snart 8 år så det är mycket nytt för oss båda. Vi längtar otroligt mycket!Gravid

Lägger in mig i tråden här:

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 Juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket, första gemensamma barnet)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

8/6 PrettyMoon, 30 år (Första försöket, första barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Ska bli roligt att följa er alla här i BIM Juni tråden!

• Juniprinsen

God kväll!

CD 20 idag. Tror att jag hade ÄL så sent som i förrgår dvs CD 18. Kan ÄL ske så sent i cykeln eller har jag kanske misstolkat kroppens signaler?

Juni blir tredje månadens försök för oss (andra månaden om man räknar med att försöka mer planlagt). Jag vill verkligen bl gravid i sommar:)

Dock väldigt skönt att den här tråden finns så man kan skriva av sig om man känner för det är läsa om hur det går för er andra.

• Juniprinsen
    Wave Mother skrev 2021-05-29 18:13:28 följande:

Är det möjligt att plussa på ett vanligt test innan BIM? Har även beställt ett digitalt test som kommer på posten, men vill inte slösa bort det genom att använda för tidigt.

Hej Wavemother!

Jag har inte plussat innan BIM på vanligt test själv, men tror absolut att det är möjligt att göra det!

Tänker att det är olika för olika personer hur mycket gravid hormon man producerar och när man gör det.

Håller tummarna för dig :)
  • Juniprinsen
    ugglans skrev 2021-05-29 19:49:02 följande:

Kan absolut ske så sent. Så du har säkerligen tolkat signalerna alldeles rätt :) Hoppas det tar sig för dig denna månad!

Åh, vad bra isåfall. Vi myste lite igår kväll så borde ju varit bra tajmat om jag hade ÄL dagen innan.

Tack! :) Hoppas att det tar sig för dig i juni också! :)
  • Juniprinsen

Grattis till er som plussat!! Så roligt att höra.

Lägg gärna in här i listan när ni plussat efter ert namn.

Såg att jag tyvärr hoppat ur listan på något vis :/ så lägger in mig själv i tråden igen :)

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)[/quote]

• Juniprinsen
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

Bra frågor och kul att läsa om er andras status!

CD 22 här. ÄL plus 5. Inga symtom.

Väldigt ivrig inför att börja testa och lägger alltför mycket tid på att fundera över om jag kommer att bli gravid den här månaden när jag egentligen borde lägga allt fokus på tentaplugg, haha :)

Kommer eventuellt att testa i slutet av veckan, håller er uppdaterade:)

Ha en fin kväll!
  • Juniprinsen
    MBL1712 skrev 2021-05-31 20:22:56 följande:

Nu har jag blivit HELT testgalen jag vet... (döm mig inte allt för hårt) men visst har det blivit starkare? Nedan två bilder är från nu efter jag hållt mig 2,5 timme

Jag hade också gått hårt ut med testning om jag fått de svaren du fått (alltså du är ej testgalen:)

Stort grattis till plusset :)
  • Juniprinsen
    mangelica skrev 2021-06-01 10:47:54 följande:

Äl+8, Har lite molvärk i magen idag igen. Har kommit lite till och från i några dagar. Va precis på toaletten och va lite lös i magen. Hoppas på att det är ett bra tecken! Ägget bör väll fästa typ nu om jag skulle ha blivit gravid. Då vågar i te tro allt för mycket på att det skulle vara tecken på graviditet. På äl+3 hadde jag ju super mycket molvärk och ilningar. Efter det har jag bara kunnat av det då och då.

Vi får se vad som händer, orkar knappt vänta till imorgon med att ta ett nytt test haha!

Jag längtar så efter en till liten bebis :)<3

Det är ju fortfarande så tidigt i "vår cykel" (vi som BIM:ar :7e) så de negativa testen behöver ju inte betyda något ännu

Håller tummarna för positivt test för dig längre fram i veckan eller till helgen!
  • Juniprinsen
    mangelica skrev 2021-06-01 11:39:58 följande:

Ja det är sant, men jag tycker det är så kul att testa, så kan inte hålla mig haha! xD. Har faktiskt lite ömma bröst med, men det kan likadana vara pga mensen så det vågar jag inte lita på :).

När ska du testa Juniprinsen? Tänket du vänta till bim? :).

Nej så långt kan jag inte vänta :) ska använda mitt CB testa tidigt i morgon bitti. Det var tydligen över 90 % chans att få rätt svar då, idag betydligt lägre så vill gärna vänta med detta till i morgon då det var ganska dyrt.

Sedan kommer jag nog köra RFSU stickor i princip dagligen fram till Bim. Ungefär som du kan jag tänka mig? :)
  • Juniprinsen

Åh, har läst igenom alla inlägg sedan jag var inne sist igår förmiddag och ser att det är flera som plussat sedan dess.

Stort grattis till er!!

Passar även på att skicka massa pepp och omtanke till er som är mitt uppe i börja testa/invänta Bim och ska-det-ta-sig-den-här-gången funderande. :)

• Juniprinsen
    Hoppas2022 skrev 2021-06-02 09:13:12 följande:
    Det syns! Själv litar jag inte på CB, jag fick ett synligare streck än detta och var inte gravid. Men håller tummarna för att ditt är början på ett positivt test!
    Alltså, det där lät jobbigt att först få utslag på graviditet och sedan att det visar sig inte stämma. Då får man ju förhoppningar som inte stämmer.

Tack ändå för att du delar med dig, då ska jag vara försiktig då jag ska testa med CB early i morgon.

Håller tummarna för att du snart blir gravid! Glad
  • Juniprinsen
    ugglans skrev 2021-06-03 06:12:27 följande:

Ägglossning +9 idag. Ser jag i syne?

Jag ser också! :)
  • Juniprinsen

Wow, vad många nya plus, grattis till er alla! :)

BIM -4 idag och tog ett CB early i morse som var helt negativt (Så även vanlig RFSU sticka).

Det står på CB earls att de ska vara supersäkra, men iom att jag har sen ÄL hoppas jag att det fortfarande kan finnas möjlighet att plussa senare.

Ska försöka hålla hoppet uppe till på måndag (BIM) iaf :)

• Juniprinsen
    Hallonglass91 skrev 2021-06-03 11:15:39 följande:

Jag har exakt samma symptom som dig och vi har ju BIM samtidigt? Testade mig igår med ett tidigt test och det var helt negativt. Så besviken för det var ändå på BIM -4. Jag väntar nu till att testa på söndag.

Har dock en fråga - om jag fick positivt ÄL test förra måndagen den 24/5 och de då säger att ÄL sker om 1-2 dagar dvs tis eller ons, betyder det då att jag idag på torsdag är ÄL +8/9? I så fall kanske det är lite tidigt att se trots att det är BIM -4? Hur skulle ni resonera/räkna?

Hoppas så mycket att jag är gravid!

Och ni alla andra också såklart ????

Intressant! Just i de tankarna är jag också just nu, BIM -4 och försöker hålla hoppet uppe ett tag till pga sen ÄL :)

Är inte alls expert på detta (har inte varit gravid på 8 år) men hoppas att man kan plussa lite senare om man har sen ÄL. Tänker att andelen gravidhormoner inte hunnit bygga upp tillräckligt för positivt test.

Håller tummarna för dig :)
  • Juniprinsen
    mangelica skrev 2021-06-03 11:26:42 följande:

Vi har samma bim :). När hadde du äl? Jag testade oxo tok negativt imorse! Slog hårt imorse, men känns som jag har mer hopp nu, bim-4 eller äl+10 som jag är idag är fortfarande ganska tidigt att testa :)

Tack för din input! :)

Jag är ?bara? på ÄL +7 idag (Enligt min gravidapp skulle jag egentligen vara på +11 men känner jag min kropp rätt så har jag senare än så).

Tråkigt att du testade negativt i morse!

skickar Pepp till dig inför morgondagens testning :)

Jag borde hålla mig till helgen att testa igen men får se hur det blir med det, haha!
  • Juniprinsen
    ugglans skrev 2021-06-04 07:18:51 följande:

Är så tacksam!! Efter en lång cykel (ägglossning dag 42) fick jag äntligen mitt positiva på första försöket. Värt all väntan! <3

Fick ett svagt positivt på det billiga först (syns knappt på bild), och tog sedan digitalt därefter.

Stort grattis fina du!
  • Juniprinsen
    mangelica skrev 2021-06-03 19:48:34 följande:
    Äl+7 är super tidigt :). Så förstår om du väntar :). Jag är ju äl+11 imorgon så håller tummarna stenhårt för att iallafall få se en liten skugga!

Har dock varit nöjd med alla mina test jag tagit hittills, dem har verkligen varit helt blanka! Inget spök på någon! Så det känns ju bra :).
    Tack snälla för din pepp, var precis vad jag behövde!

Eller hur, bättre med en tom ruta än att behöva analysera och noja på spökstreck.

Håller tummarna för dig (och alla andra här i tråden) såhär de sista dagarna innan BIM! Flört
  • Juniprinsen

God morgon :)

Skickar pepp till er som testat blankt nu på morgonen.

Blankt test här med tyvärr. BIM -1 så hänger kvar i tråden lite till, sedan hoppar jag över till Julitråden om inte något särskilt inträffar. (Har dock haft spottings i helgen och de vanliga symptomen inför mens så räknar inte med något)

Vill såå gärna att det ska ta sig snart!

Svar på tråden BIM Juni