Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

BIM Juni

mangelica skrev 2021-06-06 19:44:03 följande:

Asså jag vet ju att man kanske te ska titta på torkade test. Men när jag kom hem från jobbet idag, så såg ett utav testen (det som mäter från 10 mIU/ml ) såhär!?

Har tagit flera sådana innan och ingen har fått torksträck! Jag kollade ju på testet imorse, såg en skugga (som jag förvisso alltid tycker jag gör, inbillning eller ej vet jag inte) men avfärdade det som negativt.

Har någon annan fått såhär starka torksträck?

Första bilden på testet nör det torkat, andra bilden på hur det såg ut imorse.

Du kan ju vara gravid såklart, men min erfarenhet är att man ska inte titta på testet efter tiden gått ut. Jag har mer än en gång kollat och då har det blivit plus men mensen har ändå kommit som en klocka på BIM.
  • Anonym (I)
    Anonym (Snällahjälpmig) skrev 2021-06-08 09:36:54 följande:

Förlåt om jag skriver i fel grupp men behöver er hjälp!! Jag har ett vaginalt ultraljud bokat när jag är i vecka 7+3 (senaste mensens första dag var 27e april och den 10e maj fick jag ?Maximal Fertillitet? på ägglossningstestet och hade sex samma dag och två dagar innan det) kommer ett vaginalt ultraljud kunna se bebisens hjärta i vecka 7+3 eller ska jag boka om tiden till 8+2? Vill gärna ha så många svar som möjligt.. första barnet och vet ingenting ..

Du borde skriva i BF februari gruppen istället, tror du får fler svar där än i en grupp med folk som försöker bli gravida! Ingen kan ge dig ett bättre svar än barnmorskan. Ring till stället och fråga när de tycker att du ska boka en tid.
  • Anonym (I)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:06:37 följande:

Nu verkar de flesta här bli gravida vid första/andra försöket. Finns det en annan tråd för oss som försöker gång på gång eller har de som jag har läst om tidigare slutat skriva här ?

Vet att många var inne på sitt 6-7 försök men nu är som sagt de flesta inne på sitt första.

Förstå mig inte fel men jag trodde dessa trådar var för de som har svårt att bli gravida.... Jag kanske har hamnat fel helt enkelt :P

Man försöker vara glad för andras skull men det blir som en återkommande käftsmäll när det ständigt dyker upp tjejer som testar för första gången och lyckas...

Det finns två grupper som heter något i stil med "vi som försökt ett längre tag" första barnet och syskon. Ligger under samma flik här Planerar barn.

Tror att det är så enkelt förklarat att det var många som började i april ungefär med barnverkstan. Och de som hållit på ett tag flyttade vidare till annan grupp. Desto fler månader som går desto fler kommer att vara längre upp på försökstegen. Alla blir ju naturligtvis inte gravid på första försöket. Sådan rättvisa är det tyvärr inte i livet.
  • Anonym (I)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:25:20 följande:

Okej då förstår jag.

Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.

Ja, kanske... Men det finns ingen begränsning på hur många försök man måste ha gjort för att få skriva i en BIM-tråd. Tror inte att de har det i den andra gruppen heller, om jag inte missminner mig finns det tjejer som har gjort mellan 8-15 försök där ungefär. Några gör IVF. Ingen kan ju veta innan att det kommer gå på första försöket :) Och alla vill vi ha ett bollplank att diskutera smått och stort med :)
  • Anonym (I)
    mariamariamaria skrev 2021-06-16 22:33:32 följande:

Jag tycker det är jättesvårt att tolka min tempkurva..

Jag fick äggviteflytningar redan CD12 även fast NC kalkyleringar itne tycker att jag borde haft ägglossning än?!

Hur hade ni tolkat min kurva??

Om man kollar på din kurva så har du inte haft ägglossning ännu. Det ska vara temp ca tre dagar över din baslinje för att bekräfta ägglossning. Äggviteflytningar kan man få för att ägget är på vår att släppa, det sägs ju att man har ca 5 dagar på sig att bli gravid :) så flygningarna brukar börja lite innan ÄL.
  • Anonym (I)
    lidhu skrev 2021-06-17 05:39:40 följande:

Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre

Man ska inte mäta om. Det är ganska vanligt att temperaturen skiftar, både upp och ner vid andra mätningen. Om jag vore dig skulle jag lägga in den första. Är tempen låg i morgon kanske jag skulle gå in och ta bort den. Men är den hög i morgon så kommer du få att ÄL var igår :)
  • Anonym (I)
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-18 12:33:07 följande:

Känner mig så förvirrad nu! Borde ju ha is i magen och vänta till imorgon för nytt test men tankarna snurrar såklart. Behöver nog ett testa tidigt om jag ev ska lyckas se något mer idag på icke morgonurin. Borde jag köpa CB early? Har bara icke-tidiga tester i badrumsskåpet..

Digitalt! Så slipper du tolka :) ta på morgonurinen eller håll dig 4 h ikväll.
Svar på tråden BIM Juni