BIM Juni
Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:25:20 följande:
Okej då förstår jag.
Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.
Jag håller ändå med om att det är onödigt i en sådan här tråd att eventuellt inte berätta att man försökt fler gånger än man har. Det sägs ju att det tar snittet 7 månader att bli gravida så det borde ju vara vanligt med fler som har försökt 4-11 gånger än folk som försökt 1-3 gånger. Upp emot 11 försök är ju inte konstigt och är faktiskt inte att ha försökt en länge tid, så det är ju inte konstigt (eller borde inte vara konstigt iaf) om man är med i denna tråd och är inne på sitt 11e försök.
Men som någon annan skriver! ALLA är ju välkomna och de kanske bara är många nu som råkar försöka för första gången nu och jag hoppas alla är så ärliga de kan vara så att det blir en öppen varm stämning där de som försökt 4-11 gånger känner sig helt bekväma att skriva av sig här också :)