• KSRG8887

BIM Juni

Någon med erfarenhet av nidblödning?

Försökt i drygt ett år (barn nr. 2), är på ÄL+11 och testade i morse med ett test från graviditetskollen. Ett extremt svagt streck, kanske spökstreck (dock aldrig fått något liknande på de testen tidigare), syns i stort sett inte alls efter att testet torkat. Men under eftermiddagen började jag blöda, väldigt mycket mindre än vad jag normalt gör vid mens. Någon som fått liknande?

• KSRG8887
    Hoppas2022 skrev 2021-06-20 17:36:43 följande:

Har aldrig haft nidblödning men undrar hur det går för dig? Slutade blödningen?

Fortsatte blöda lite igår och även idag. Fortfarande mycket mindre än en normal mens (men ändå mer än vad det borde vara för en nidblödning tror jag). Testade i morse, ser en skugga på testet men svagare än igår. Tänkte avvakta några dagar och se om mensen kommer igång ordentligt annars tar jag ett nytt test.
  • KSRG8887
    KSRG8887 skrev 2021-06-19 20:18:18 följande:

Någon med erfarenhet av nidblödning?

Försökt i drygt ett år (barn nr. 2), är på ÄL+11 och testade i morse med ett test från graviditetskollen. Ett extremt svagt streck, kanske spökstreck (dock aldrig fått något liknande på de testen tidigare), syns i stort sett inte alls efter att testet torkat. Men under eftermiddagen började jag blöda, väldigt mycket mindre än vad jag normalt gör vid mens. Någon som fått liknande?

Blödde lite i två dagar, idag bara lite spottings. Testade negativt imorse, om testet i lördags varit positivt borde det ju ha synts mer idag (dock digitalt test idag så vet inte om känsligheten på testen skiljer sig). Så typiskt om kroppen blir totalknas när jag äntligen fick positivt ägglossningstest...
  • KSRG8887
    Anonym (Anonumous) skrev 2021-06-25 08:08:05 följande:

Ni som har barn tidigare eller plussat nu.. hjälp mig!

Jag plussade väldigt starkt igår på bim-1. Eller bim-dagen (den skulle kommit igår eller idag)

Igår kväll kom lite blod i trosskyddet.. och även nu på morgonen.. läst som en galning att de kan va vanligt men man blir ju orolig.. gynmottagningen öppnar telefonen 9. Så får snällt vänta.. 1177 sa att de kunde va normalt sålänge jag inte fick klumpar i blodet eller mkt smärta i magen.

När jag var gravid med första barnet blödde jag lite grann vid två tillfällen. Dock senare än vid BIM (ca en månad efter att jag plussat). Men det är vanligt att man blöder en del i början och många får en blödning precis runt BIM trots att de är gravida utan att det är någon fara.

Jag plussade även månaden innan min förra graviditet. Mycket starka test (ÄL+10), men sen försvann symtomen och då tog jag ett till test som var negativt (ÄL+15). Min temp var fortfarande hög när jag testade negativt men sjönk nästa dag och då började jag även blöda (som en vanlig mens).

Var väl egentligen inte till någon hjälp för dig. Kan vara en helt ofarlig blödning, men även början på ett tidigt missfall. Håller tummarna för att det går vägen för dig!
Svar på tråden BIM Juni