• Soffsen

BIM Juni

Hejhej! Hoppar in här. Fick positivt ÄL-test i söndags (13 juni) och tempohöjning som bekräftar ÄL idag (16 juni).

Har två TUNGA missfall bakom mig. Skulle vara i vecka 13 nu efter senaste. Vet att man inte får tänka så, men tänker mycket på att detta var veckan alla skulle få veta.

I juli har det gått 1 år sen jag blev gravid första gången.

Skulle offra mycket för att bli gravid och få behålla barnet nu. Håller tummarna för att denna månad blir den gången.

Kram på er alla!

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet) PLUSSAT

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa, 33 år (1a försöket, tredje barnet) PLUSSAT (tidigaste positiva test 2/6)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet) PLUSSAT (tidigaste testet 1/6)

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

14/6 Ylva, 33 år (2:a försöket, tredje barnet)

16/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

24/6 evelinagra1,21 år(2a riktiga försöket)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

28/7 Soffsen, 27 år (9e försöket, 2 missfall, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

• Soffsen

Fråga! 

Hade ÄL för tre dagar (konstaterat med temp). Men sedan ÄL har jag haft lite rosa/röda flytningar? Aldrig haft det förut. Vet någon vad det kan bero på? Blir lite orolig. 

• Soffsen

Asså är så förvirrad och trött på att analysera. Fick missfall i slutet av april, haft en mens sedan dess och nu är jag i denna cykel.

Hade tydliga ÄL-flytningar positiva ÄL-test och tempökning som bekräftade ÄL. Men som ni ser så går min temp bara ner och ner för varje dag som går och idag är första gången sen ÄL som jag inte har rosa flytningar. Har också haft väldigt ömma bröstvårtor sen ÄL.

Försöker boka tid hos gyn men finns inga tider någonstans i närheten.

Vad tror ni om allt? Har jag ens haft ÄL? Snälla hjälp med vad ni tror om vad som händer med min jävla kropp.

• Soffsen
    lidhu skrev 2021-06-22 09:34:10 följande:

Grattis Salladen!!

När har ni andra BIM? Jag har på söndag men funderar på när jag ska testa i och med midsommar. Kommer vara lagom bitter om jag är nykter utan att vara gravid. Är idag på ÄL + 7. Min kurva är dock mkt upp och ner. Ngn som vet när man kan ana på tempen om det har tagit sig?

Jag är också på ÄL +7 idag. Jag kommer testa på fredag för att se om jag kan dricka alkohol haha. Dock kan ÄL +10 vara för tidigt. När jag plussade i april (slutade i missfall) så plussade jag svaaaagt på ÄL +10. Glad
  • Soffsen

Så kul att så många får plus nu!!! Stort grattis allihopa!!

Jag gjorde Werlabs blodprov igår och kollade bland annat sköldkörteln och progesteron. Allt såg bra ut förutom progesteronet. Det låg på 37 och bra värden ska ligga mellan 50-70. Tog blodprovet exakt 7 dagar efter ÄL som rekommenderat. Känner mig lite ledsen. Fått två tidiga missfall och undrar om det är progesteronet som är boven nu.

Är det något som har erfarenhet av dåligt progesteron? Hur gick ni tillväga då?

• Soffsen
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 16:12:33 följande:
    Vad jag hört så får man progesteron utskriven då som man tar från man plussar fram till vecka 12. Har du testat din östrogennivå? Om man har brist på östrogen så kan det ge en dålig gulkropp som i sin tur ger ifrån sig för lite progesteron. Finns en hel del att läsa om detta på denna sida: www.vulverine.se/blogg/progesteron/
    Hmm okej, får kolla på det då! 

Är på ÄL +8 idag. Tidigare idag hade jag minimalt med rosa flytningar och nu på kvällen när jag torkade mig var det som en klar lite mörkrosa flytning. Kan detta vara en nidblödning?? Någon som har erfarenhet av det? Glad
Svar på tråden BIM Juni