Inlägg från: SweetJelly |Visa alla inlägg
  • SweetJelly

BIM Juni

Då testar vi igen då.....

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

• SweetJelly
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-16 10:27:20 följande:

Då kanske jag ska kolla där :)

Jag har försökt länge men då jag hade myom som jag opererade bort så har jag "nollställt" mina försök då det enligt gyn var omöjligt att bli gravid med myomet.

Ja det är första barnet.

När man dessutom läser sånt här

"Ingen tävling för mig iaf jag tönker t.o.m. det är bättre om det blir i slutet av sommaren så man kan njuta av semestern utan kräk"

Så blir det bara irriterande. Vissa verkar kunna välja helt fritt ???? En sommar med kräk är ingenting om man jämför med ett helt liv utan barn när man så gärna vill ha barn.

Men jag kanske är lättkränkt....

Haha ja kanske lite kränkt men vem är inte det nu för tiden ;)

Jag förstår dig. Jag har, precis som du, vänner som sagt att det gick på första försöket men sen har jag hört via andra kompisar att de har försökt i ca ett år.

Tänk som så att de antagligen är väldigt osäkra på sig själva och att de kanske inte vill gå ut med sina problem då de kan ses som misslyckade. Det verkar som sagt vara lite en tävling om vem som är mest fertil ???? Helt sjukt men vi kämpar på!!

En fråga till alla. Är ni öppna med att ni försöker skaffa barn? Jag är inte det men jag kommer INTE säga till alla att det gick på första försöker om jag lyckas ????
  • SweetJelly

Imorgon ska den komma. Den där jäkla, oönskade mensen. Har kanske liiiiite känningar att den ska komma men inte jättemycket. Några månader i rad har den varit tidig men får jag mens imorgon så är det prick på dagen. Det är iaf något positivt med regelbunden mens? ???? Om man ska vara positiv...

Vi får se. Grattis till er som plussat.

• SweetJelly
    Salladen skrev 2021-06-21 17:17:56 följande:

Spännande, hur har du tänkt med testningen? :)

Jag väntar till torsdag om den inte kommer imorgon. Vågar inte hoppas på för mycket ????

Har lite "mensvärk" nu så den är nog tyvärr på gång :/

Jag säger som någon annan skrev här: på midsommar ska jag unna mig bubbel om mensen kommer!
  • SweetJelly
    Salladen skrev 2021-06-21 17:20:14 följande:

Träningen gav ingen effekt, snarare tvärtom för nu är det inte någon färg längre.

Dock mår jag illa lite till och från, vet inte riktigt vad jag ska tro.

Jag skulle haft mens i helgen, men tänkte att det ev skulle kunna komma idag. Har den inte det testar jag mig imorgon bitti

Men alltså!!!! Jag håller tummarna för dig nu!
  • SweetJelly

Min kropp har bestämt sig för att vara så dryg idag så jag har inte fått mens än men jag vågar inte hoppas på något så jag kommer inte ta ett test än. Den kommer säkert senare idag.

Jag har köpt alkohol till midsommar iaf! Haha! Får se om jag får dricka den men jag hoppas den blir ståendes i kylen.

• SweetJelly

Börjar tro att jag räknat fel när det gäller mensen.

Trodde den skulle komma idag och den brukar alltid vara punktlig men nu har den inte kommit. Vågar fortfarande inte hoppas på något och har inget test hemma så vi får se imorgon då. Önska mig lycka till ;)

Svar på tråden BIM Juni