• lidhu

BIM Juni

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Bim idag och negativa gravtest så hänger med här, hoppas mensen kommer snart. Nytt bim blir preliminärt 24/6

• lidhu

Fick positivt på LH test i söndags men har fortfarande inte fått tempökning.. första månaden jag tempar ???? vi har ?fått till det? fem dagar i rad nu, ska försöka få till det tills jag får en tempökning åtminstone. Skulle tro att min BIM är 2 dagar efter ägglossning.

• lidhu
    Lucifer91 skrev 2021-06-16 14:36:06 följande:

Är de med Natural Cycles du tempar? (:

Yes! Aldrig tempat innan men börjadedenna cykeln då ägglossningen kom ca en vecka senare än vad jag trodde förra månaden. Vill kunna bekräfta äl så jag inte går över BIM i tron om att jag är gravid (när jag i själva verket precis haft äl)
  • lidhu
    Lucifer91 skrev 2021-06-16 16:16:18 följande:

Jag mejlade nc, hur de gick till. Då fick jag till svar att ett positivt lh test indikerar på att lh hormonet stigit så pass för att en ägglossning är på g att ske, men sen måste tempen stiga under tre dygn för att bekräfta att en ägglossning har skett. Så bara för att man fått positivt ÄL test betyder de inte att man kommer ha en ägglossning.

De fick jag till svar typ.

Såhär såg mig kurva ut när den bekräftade ägglossning, o då kommer vem texten upp ?ägglossning? i grafen.

Står de fortfarande ?väntar på bekräftelse? på din?

Såhär ser min ut! Funderar på om jag kanske ägglossade dag 16, men samtidigt fick jag inte positivt LH test förens den 18.. får se vad tempen visar imorgon! Vad tror ni?
  • lidhu

Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre

• lidhu
    Anonym (I) skrev 2021-06-17 08:26:58 följande:

Man ska inte mäta om. Det är ganska vanligt att temperaturen skiftar, både upp och ner vid andra mätningen. Om jag vore dig skulle jag lägga in den första. Är tempen låg i morgon kanske jag skulle gå in och ta bort den. Men är den hög i morgon så kommer du få att ÄL var igår :)

Får prova det, hade vart så skönt att bara få det bekräftat att äl har varit så man slipper gå o fundera på det. Bättre lycka för mig imorgon antar jag!
  • lidhu

NC menar på att de har bekräftat min ägglossning, jag tycker det känns konstigt då tempen inte stigit 3 dagar i rad. Vad tror ni?

• lidhu
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-18 08:29:48 följande:

att du har ÄL imorgon?

Nej NC menar att jag hade ägglossning dag 19 (en dag efter LH test), nu är jag på dag 23.
  • lidhu
    Lucifer91 skrev 2021-06-17 20:21:15 följande:

Hej, nc bekräftade min ägglossning cd 16. Är nu på cd 22

Igår fick jag mjölkiga flytningar, och sen ingenting under dagen, o sen nu ikväll igen. O nu sedan en stund tillbaka har jag såna ?dragnings smärtor? från underlivet o en bit upp. Är de någon som har upplevt samma? O va i hela friden är de som händer?

Jag brukar ha mjölkiga flytningar efter ägglossning och även efter mens. Brukar också ha lite känningar efter ägglossning
  • lidhu
    Lucifer91 skrev 2021-06-18 15:48:15 följande:

Ja hade varit spännande om de varit ert grav test.. detta är ett ägglossningstest :p så jag förstår ingenting..

Du skulle fortfarande kunna vara gravid! Är du på äl + 7? LH test visar ju ofta två streck om man är gravid. Jag hade tagit ett gravtest om jag var du
  • lidhu

Grattis Salladen!!

När har ni andra BIM? Jag har på söndag men funderar på när jag ska testa i och med midsommar. Kommer vara lagom bitter om jag är nykter utan att vara gravid. Är idag på ÄL + 7. Min kurva är dock mkt upp och ner. Ngn som vet när man kan ana på tempen om det har tagit sig?

• lidhu

[quote=81205384][quote-nick]Lucifer91 skrev 2021-06-23 07:36:19 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser strecket!!

• lidhu
    Soltjej25 skrev 2021-06-23 07:56:41 följande:

Hörni jag behöver hjälp. Tog ett test i morse som visar positivt (svårt att se på bilden men det var jättetydligt irl) sedan tog jag två till test av samma märke och ur samma paket som då visade negativt (använde samma urin).. vet ej vad jag ska tro :(

Om jag hade varit du hade jag varit väldigt sparsam med dryck idag och testat igen efter lunch, jag ser något.
  • lidhu

Tog precis ett gravtest, BIM - 4, toknegativt. Tror inte det har tagit sig.

• lidhu
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 11:25:34 följande:

Höll mig 2,5 timme nu och tog ett till..

Men ett från apoteket..

Grattis!!
  • lidhu
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:06:27 följande:

Här kommer några retuscherade bilder där det syns tydligare

När har du bim?
  • lidhu

Är nu på BIM -3 och tog precis ett rfsu gravtest. Fick en svaaag skugga som jag kan se i vissa vinklingar. Inbillar mig säkert. Vill så gärna veta senast imorgon fm, får jag inget tydligare streck tills dess kommer jag dricka imorgon. Ska få hem gravidkollen testa tidigt idag enligt postnord som testar från 10 hcg, hoppas hoppas att det hinner komma idag.

• lidhu

Vaknade upp och min temp hade höjts! Fick hjärtklappning, hade sagt att jag fick testa om den höjdes. På vägen till toan kände jag mig illamående, jag är nog gravid ändå!

Testet var blankt, tog till och med ett digitalt för att vara säker nu inför midsommar. Den här tiden mellan ÄL och mens är så j*vla jobbig. Måste hitta ett sätt att hantera det för det känns inte bra att lägga varje vaken minut (och i sömnen) på att analysera och fundera. Glad midsommar och bättre lycka till er!
Svar på tråden BIM Juni