• mamma8212

BIM Juni

MBL1712 skrev 2021-05-18 09:07:23 följande:

För er som använder digitalt ÄL test, följer ni dag för dag om strecket blir starkare eller tittar ni endast pos/neg ?

När jag trycker ut stickan ser jag strecket, så jag kollar. Men det står i bruksanvisningen att man inte ska gå efter det, så jag försöker att inte göra det ;) Och förra månaden gick jag från negativ till positiv över en dag. Testar alltid morgon med första urin.
  • mamma8212

Vi är inne på dag 3 i sexverkstaden, och det känns så konstigt att ha sex bara för att, haha. Vi ligger rätt ofta annars så det är inte det. Men nu gör vi ju det för ett mål liksom, är så konstig känsla ;) Är öm i magen i dag och känner att äl är nära, får se om det blir positivt imorgon..

• mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-05-19 20:46:38 följande:

Haha heja heja :p ja man e lite galen när det e bebisverkstad på gång :p

Min man fick tyvärr lite prestationsångest så det gick sådär haha

Vi får också försöka få till imorgon med ;)

Åh, hoppas på bättre lycka imorgon då.. Det är verkligen inte lätt för männen heller, att känna press att kunna prestera just precis när man "måste"..
  • mamma8212

Som en klocka på dag 16, positivt äl test :)

Jag använder digitalt, detta är stickan inuti ;) Även om jag känner av min ägglossning är det kul att testa, har förstått att jag väldigt snabb stegring, från en dag till en annan.

• mamma8212
    mangelica skrev 2021-05-20 08:05:18 följande:

Vad härligt med positivt test :D! Hur känner du av din ägglossning? Jag känner aldrig av den, men kan bekräfta den via temperaturen. Har heller aldrig fått positivt på äl tester haha! Men försöker nu och såhär såg mitt test ut idag CD 11! (Det längst ner) känns som det börjar vända uppåt igen med stegringen, men kanske är önsketänkande haha xD. Jag har ju förstått iallafall att jag bör få ett positivt test ca 1-2 dagar innan min tempraturökning. Skulle innebära dag 13 eller 14 om äl bestämmer sig för att vara på dag 15. Kan komma på dag 14 eller 16 oxo.

Jag får ont i magen, inte riktigt som mensvärk men ungefär. Blir liksom öm, även inuti. Och oftast väldigt tydliga äl flytningar:)
  • mamma8212
    Hoppas2022 skrev 2021-05-21 08:29:38 följande:

Jag fick ägglossning sent igår kväll precis som jag anade att jag skulle ha! Men tyvärr så var min man helt slut efter jobbet och somnade så det blev inget sex igår. Får väl hoppas på att det räckte med i förrgår då men tror inte det med tanke på att vi inte är så fertila.

Försök få till det idag annars, testet visar ju positivt innan äl kommer :)
  • mamma8212

Nu har vi legat 5 dagar i rad, positivt äl test för 2 dagar sen.. nu är det bara att vänta ;)

• mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-05-22 09:58:21 följande:

Åh bra jobbat verkligen! Då har ni maxat ;)

Kommer du att vänta in BIM och se om mensen uteblir el kommer du att testa före BIM?

Haha ja, nu har vi gjort vad vi har kunnat! Blir nog en gång till ikväll, för säkerhets skull.. tur min man är lika pepp på bebis som vad jag är ;)

Kommer säkert testa innan, men jag vet egentligen att jag aldrig fått positivt innan bim tidigare.. har alltid fått negativt fram till att mensen skulle kommit :) Men sen är jag ju nyfiken också..
  • mamma8212
    leknil98 skrev 2021-05-24 23:49:27 följande:

Kan någon hjälpa mig? Jag har tagit ett testa tidigt graviditetstest idag. Är jag gravid??

Det är två sträck så ja :)
  • mamma8212

Denna dryga väntan på bim... jag kan som absolut tidigast testa på söndag, men jag vet att jag aldrig innan fått positivt innan bim, haha. Har plussat en dag innan med tvillingarna, med lillebror var det negativt innan bim.

Svar på tråden BIM Juni