• ugglans

BIM Juni

Anonym (E) skrev 2021-05-29 19:05:21 följande:

Hej till alla nya!

Vad kass jag känner mig som inte hänger med här, det liksom glöms bort när man inte får några aviseringar om nya inlägg hehe.. :|

Hur gör ni? Lever ni på som vanligt fram till positivt gravtest eller ?skärper ni till er? efter äl fram till testsvar?

& hur räknar man? Jag fick positivt ältest 20/5, är jag då på äl+9 eller äl+8 ?

Jag lever på som vanligt fram till positivt. Om du fick positivt 20/5 släppte ägget troligtvis 21/5 då är första dagen man räknar 22/5. Alltså äl+8 :)
  • ugglans
    Wave Mother skrev 2021-05-29 20:15:17 följande:

Ja, absolut: 

Det är ju som sagt väldigt svaga streck, men tycker att RFSU-testet är rätt så tydligt igen.

Solklart! Grattis
  • ugglans
    Wave Mother skrev 2021-05-29 21:17:49 följande:

Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här. 

Ser superfint ut :) Hade tillomed vågat mig på ett vanligt test!
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-05-30 11:28:05 följande:

Haha ja, jag kan vara en av dem största testnarkomanerna på denna jord! Äl+6 idag och hadde ju inte förväntat mig att se ett sträck men mors dag och allt så kunde jag inte hålla mig haha :D

Gott om tid! Har du några symtom?
  • ugglans
    Clearmoon skrev 2021-05-30 14:46:02 följande:

Jag hade ju tänkt testa idsg egentligen...men glömde imorse :O och känns liksom "säkrast" med morgonurin. Eller om jag håller mig ett tag och testar. Eller ska jag bara vänta på mensen. Ja ni hör ju mycket funderingar X)

Förstår dig! Är just nu på 5dpo och har bestämt mig för att vänta till äl+11-12. Får se hur det går med det haha! Vilken dag är du på idag? :)
  • ugglans
    Clearmoon skrev 2021-05-30 16:22:24 följande:

Alltså herregud jag ÄR I CHOCK ????!!!! jag tog ett LH test för att se om jag vågade slösa det enda grav-testet jag hade hemma...hört Lh testerna kan visa positivt på hcg oxå. Och jag har aldrig fått ett så starkt test på Lh som idag!!! Så då bestämde jag mig för att ta digitala testet jag hade hemma. Och kolla detta ???? nu är jag suuuuperorolig istället för att få mens ????

Jag som cyklade (träning) typ tre timmar idag...kan det skada en så här tidigt graviditet ????

Grattis!! Och 2-3 också, wow!
  • ugglans
    Hoppas2022 skrev 2021-05-30 20:38:05 följande:

Efter tre dagar har jag läst.

Oj vad tidigt! Häftigt
  • ugglans

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

• ugglans
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-31 07:27:21 följande:

CD26, inte testat än, jag har haft några jobbiga dagar med humörsvängningar som jag inte brukar ha, men är osäker på om det skulle bero på en eventuell graviditet.

Men jag har inte känt av mensen som jag brukar, 4-5 dagar innan mens brukar jag få mensvärk och känna att jag ska få mens.

Jag tror jag är gravid, men jag kan har trott det förut och haft fel också.

Imorgon kommer jag testa

Ååh spännande! Då håller vi tummarna för att dina känslor stämmer. Brukar du ha en 28-dagars cykel? :)
Svar på tråden BIM Juni