Inlägg från: Anonym (Ilse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ilse)

BIM Juni

Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 15:58:12 följande:

Jag behöver skriva av mig.

Jag har varit med i denna tråd men vill vara anonym.

Igår berättade min sambo något som fick min värld att rasa.

Jag grät så otroligt mycket igår, många förstår nog inte hur det här kan vara en sån big deal för mig ( har två barn sen tidigare) men jag gissar på att många av er andra som försöker och längtar förstår precis.

Det värsta av allt är att vi har försökt i tre månader, att han sa att han var redo (på min födelsedag med ett paket inslaget med en bebismössa och ett fint skrivet brev från blivande bebis (Hur romantiskt)) och att han nu har ändrat sig....

Jag har varit så säker på att vi faktiskt snart kommer att ha en bebis, en liten människa som vi tillsammans har skapat, en blandning mellan oss två.

Just nu känner jag mig så tom. Det känns nästan som att någon har dött och det gör ont i hela mig.

Tänk om jag är gravid nu!? Och han inte vill...

<3 fy vilken sits. Kram
  • Anonym (Ilse)

Jag hade feber 4 DPO och blir stressad av det.

Att det lilla ägget kokade ihjäl (obs överdrift om kokningen).

Jag känner att jag lever i 2 veckors cykler där jag väntar på ägglossning, sen väntar på bim och så går det runt. Det känns så jobbigt.

• Anonym (Ilse)
    Salladen skrev 2021-05-27 20:35:20 följande:

Håller med om din känsla om 2 veckors cykler. Det är verkligen så! Särskilt efter ägglossning och väntan på BIM, då går det sååå långsamt att man blir tokig. Försöker sysselsätta mig för att komma på andra tankar

Ja, så så långsamt. Men jag tycker mig ha samma känsla som innan mens. Så troligen inget plus denna månad heller.
  • Anonym (Ilse)
    Salladen skrev 2021-05-27 22:26:50 följande:

När har du BIM? Håller tummarna för dig!:)

2/6, tack! <3
  • Anonym (Ilse)
    Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:

Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

Wow! Grattis <3
  • Anonym (Ilse)
    StoraMy skrev 2021-05-29 01:44:42 följande:

Tempar ni? Jag funderar på dessa testa tidigt stickor... är risken stor att man blir alldeles nedslagen om man börjar testa för tidigt? Man ser ju på tempen om mens är på ingång, så det är ju i så fall bara för att man är nyfiken som jag skulle testa. Men vet inte om jag pallar vara deppig i flera dagar i förväg.

Jag tempar också och ja, det är ju en stress dagarna innan och jag litar ju inte på tempen heller eftersom den kan dippa ibland, jag brukar kolla andras tempkurvor. Men hittills har den ju tyvärr stämt. Men jag kommer inte sluta tempa eftersom jag vill veta att jag haft ägglossning

Sen hoppas jag på att vi slipper tempen, snarast <3
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (E) skrev 2021-05-29 19:05:21 följande:

Hej till alla nya!

Vad kass jag känner mig som inte hänger med här, det liksom glöms bort när man inte får några aviseringar om nya inlägg hehe.. :|

Hur gör ni? Lever ni på som vanligt fram till positivt gravtest eller ?skärper ni till er? efter äl fram till testsvar?

& hur räknar man? Jag fick positivt ältest 20/5, är jag då på äl+9 eller äl+8 ?

Jag äter inget soja under follikelfasen och sen lever jag som vanligt men jag äter inte gluten, undviker mjölk men ej smör, dragit ner på raffinerat socker typ. Eftersom gulkroppen skapas från mens till ägglossning så är det att äta bra då vad jag förstått, men såklart äta bra under lutealfasen för att öka chanser för implantation då med <3
  • Anonym (Ilse)
    Elin11989 skrev 2021-05-29 21:00:23 följande:

Hjälp! Idag på ÄL+9 har jag haft jätte mycket ägglossnings sekret, (alltså verkligen äggviteliknande och bygga broar) plus "mensvärk" och super ömma bröst. Vad är detta? Kan jag ha ägglossning igen?

Är du säker på att du ägglossat? Via temp menar jag <3

Det kan ju va så att kroppen försökt men inte lyckades sist.

Det går bara att ägglossa en gång per cykel
  • Anonym (Ilse)
    Elin11989 skrev 2021-05-29 21:28:36 följande:

Nej jag fick feber efter vaccin så tempandet kunde jag inte fortsätta med så egentligen är det ju inte 100 % bekräftat faktiskt

Det verkar ju som att vaccinet kan göra att cykeln blir lite konstig. Så kanske är nu din ägglossning sker? intressant!
  • Anonym (Ilse)
    Wave Mother skrev 2021-05-29 21:17:49 följande:

Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här. 

Men om äl istället va 15e som du trodde på dina anteckningar så är det ju strax innan bim du plussat du är definitivt gravid! Men det är ju magiskt med ett gravid 1-2 veckor <3
Svar på tråden BIM Juni