Inlägg från: PrettyMoon |Visa alla inlägg
  • PrettyMoon

BIM Juni

Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:
    Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

Jag tycker också att det där är tydligt positivt, stort grattis! :D <3
  • PrettyMoon

Nu är jag på typ ÄL+6. Har haft en molande värk i livmodern större delen av veckan, ibland "hugger" det till. Väldigt gråtmild, blir irriterad på starka dofter hit och dit, är illamående och har nedsatt aptit. Sa till sambon i morse att det känns som att jag har "bakismage", haha. Det som är mest överväldigande sedan typ två dygn är att jag är så SJUKT svullen i magen. 

Igår kunde jag inte hålla mig, utan köpte ett testa tidigt-test (ClearBlue), hehe... Ska med största sannolikhet vaccinera mig nästa vecka, så jag tänkte att jag vill testa inför det. Har dock förstått att just ClearBlue kan vara lite knepiga, stämmer det? Det var det enda som fanns på apoteket...

Har för övrigt läst att det ska vara okej att vaccinera sig mot Covid-19 om man är gravid, har ni hört något annat?

• PrettyMoon
    Wave Mother skrev 2021-05-29 14:59:24 följande:

Tack!

Jag har bara hört att det är okej, som du, men känner mig ändå lite fundersam just angående graviditet. Det jag läst är att de inte sett några negativa effekter, men eftersom det är så nytt är det så klart svårt att veta vad som ev. kan hända på längre sikt. Svårt som privatperson att väga de olika riskerna. 

Jag tror i alla fall att jag läste att rekommendationen är att vaccinera efter vecka 12, så om man precis plussar nu så har man ju några månader att fundera på saken i alla fall, och forskningen går ju framåt hela tiden.

Ja precis, jag tycker att det känns som att de har svängt så mycket. Ena stunden skulle man inte vaccinera sig om man var gravid, men nu kan man tillhöra riskgrupp och bör absolut vaccinera sig.... som du säger, svårt för privarpersoner att veta. Jag har en vaccinationstid bokad i nästa vecka av andra skäl, så jag måste i värsta fall fatta beslut utan att veta om jag är gravid. Fast å andra sidan, OM jag plussat innan det, tar vaccinet och sen får tidigt MF.... Fy fan, vilken tanke.... Det känns verkligen som att hur man än vänder sig har man arslet bak, så att säga..
  • PrettyMoon
    Clearmoon skrev 2021-05-30 14:46:02 följande:

Jag hade ju tänkt testa idsg egentligen...men glömde imorse :O och känns liksom "säkrast" med morgonurin. Eller om jag håller mig ett tag och testar. Eller ska jag bara vänta på mensen. Ja ni hör ju mycket funderingar X)

Haha åh, sådär håller jag också på! Fram och tillbaka, å ena sidan, å andra sidan. Tur att jag har tentaperiod, så att jag måste fokusera på annat ibland, hahah.
  • PrettyMoon
    Clearmoon skrev 2021-05-30 16:22:24 följande:

Alltså herregud jag ÄR I CHOCK ????!!!! jag tog ett LH test för att se om jag vågade slösa det enda grav-testet jag hade hemma...hört Lh testerna kan visa positivt på hcg oxå. Och jag har aldrig fått ett så starkt test på Lh som idag!!! Så då bestämde jag mig för att ta digitala testet jag hade hemma. Och kolla detta ???? nu är jag suuuuperorolig istället för att få mens ????

Jag som cyklade (träning) typ tre timmar idag...kan det skada en så här tidigt graviditet ????
    Åh, stort grattis! :D <3
  • PrettyMoon

Mitt BIM verkar ha fallit bort nånstans på vägen, så jag lägger in mig igen :)

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Länken, 40 år ( 3:e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

8/6 PrettyMoon, 30 år (Första försöket, första barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

26/6 Monkan93, 27 år (1a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

• PrettyMoon
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

Jag är på ÄL+8 idag tror jag. Har konstant molvärk, är illamående och superuppsvälld över magen. Sen har humörsvängningarna inte varit att leka med, hahah...

Säger som tidigare, har en känsla av att jag är gravid, men har haft fel förut. Ska testa i veckan, tänkte jag :)

Hur går det för dig? :)
  • PrettyMoon
    ugglans skrev 2021-05-31 09:44:00 följande:
    Hoppas på ett plus för dig!

Är på äl+6. Haft molvärk i ett par dagar men vet inte om det har med graviditet att göra. Brukar man alltid ha molvärk mellan ägglossning och mens?
    Jag har inte riktigt lärt känna min cykel än, dels pga mååånga år med minipiller, dels pga oregelbunden cykel nu. Men "normalt" sett tycker jag att jag brukar känna molvärk en eller max två dagar, några dagar innan mens. Och sen så klart själva menskramperna. Men nu har jag liksom haft konstant molande värk i en veckas tid, det är det som känns ovanligt för mig. Också i kombination med magknip och andra symptom som inte heller känns som standard. Men det är ju så himla individuellt också, så det är svårt att säga, tycker jag.
  • PrettyMoon
    MBL1712 skrev 2021-05-31 13:24:02 följande:

Åh åh åh vad spännande!! :) lite glad att du inte kunde hålla dig för jag kunde inte heller hålla mig.. tog ett till nu, också med RFSU.. jag skickar med bild, vad tror du?

Du får gärna dela bild du med (om du vill så klart ;)

Jag är absolut ingen expert på att tolka test, men tycker mig se ett svagt streck där! Ska du ta fler tester? :D
Svar på tråden BIM Juni